פורום לימודי הנדסה

בהנהלת: שרון מויאל  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום בנושא הנדסה ומדעים, מקצועות ההנדסה, התמחויות בלימודי הנדסה, השמה, לימודים והשתלבות בהיי-טק, תנאי קבלה, היכן לומדים, סוגי תארים, השלמה מהנדסאים למהנדסים, משך זמן הלימודים.
 
שרון מויאל

שרון מויאל מנהלת מרכז ייעוץ ורישום בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

 
שלום רב, אני בן 23 וברצוני להתחיל בזמן הקרוב לימודי הנדסה באורט בראודה-כרמיאל. אני נמצא בהתלבטות קשה בין שני התחומים, אני אדם מאוד מקצועי וטכני בעל ידע ורק רחב במחשוב ואף ביומיום מתעסק ועובד עם מחשבים לכן אני נורא מתחבר ללימודי התוכנה. מאידך, לימודי תעו"נ, יש בהם פן ניהולי שאין בתוכנה, ומהכרה עצמית אני אדם בעל יכולת ניהול טובה, (צבא, עבודה). אני סבור כי אצליח להתמודד עם שני התחומים הללו במידה ואחליט ללמוד אחד מביניהם, אך מה שחשוב לי הינו ההשתלבות והקבלה למקומות עבודה נחשבים עם סיום התואר, אני נתקל במהנדסי תוכנה שסיימו את לימודיהם ועוסקים בתחום שונה לגמרי מכיוון שלא הצליחו למצוא עבודה, לכן מכאם נובע החשש שלי שארבע שנים של לימודים ירדו לטמיון. האם בתום ארבעת השנים אוכל מיד להתקבל לעבודה בקלות או שיידרש נסיון קודם של מספר שנים בתקפיד? מהו התחום המבוקש בין השניים הן מבחינת מציאת עבודה והן מבחינת רמת השכר? אשמח לתשובות, בתודה ושבוע טוב, רן.
רן שלום, השאלה בעיניי היא יותר לאן אתה נמשך ואיזה תחום יותר יעניין אותך ללמוד ולעסוק בו. אכן ישנם נושאים חופפים בין שני תחומי הנדסה אלו אך ההתמקדות אכן שונה ולכן חשוב להחליט. מבחינת ביקוש בשוק העבודה - מנתונים שנאספו אצלנו במכללה האקדמית להנדסה ירושלים עולה כי בשני התחומים כ-85% מהבוגרים מצאו עבודה בתחום שלמדו והשתלבו עם סיום לימודיהם. כך שלדעתי, כדאי לך לנסות לשוחח עם אנשים מהתחום וכן עם סטודנטים/בוגרים שלמדו תחומים אלו והשתלבו בשוק העבודה על מנת לנסות ולהתרשם מדבריהם וממה שהם עושים כיום מה יותר יתאים לך. בהצלחה, שני
סגור