פורום לימודי הנדסה

בהנהלת: שרון מויאל  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום בנושא הנדסה ומדעים, מקצועות ההנדסה, התמחויות בלימודי הנדסה, השמה, לימודים והשתלבות בהיי-טק, תנאי קבלה, היכן לומדים, סוגי תארים, השלמה מהנדסאים למהנדסים, משך זמן הלימודים.
 
שרון מויאל

שרון מויאל מנהלת מרכז ייעוץ ורישום בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

 
לשני שלום רב! התבוננתי בפורום רבות, ולמדתי דברים רבים שעזרו לי. אך יש כמה שאלות שאני לא כל כך יודע איך להשיג להן תשובות. למשל ראיתי בהרבה תשובות שלך לשואלים, שאת מציעה לבדוק את הרמה האקדמאית של המוסד, הקשר של המוסד האקדמאי עם התעשייה, ואפשרויות התעסוקה עם סיום התואר. אני יודע שהרבה רשום באינטרנט ואפשר פשוט להתקשר, לשאול ולהתייעץ, אך שאלתי היא בעצם איך אני מחליט לאור הנתונים שאני משיג,מכל מוסד ומוסד, באמת מי מהמוסדות מציע את התנאים הטובים ביותר ? עם איזו מכללה אני אקבל את התפוקה המירבית בנושא של להתקבל לעבודה, או איך שהמעסיקים כביכול יראו אותי. בנוסף רציתי לשאול מהי הדרך הטובה ביותר לדעת על ימים פתוחים? אני לא רואה כל כך הרבה פרסום בעיתונים וגם לא באינטרנט... יש מין אתר ספציפי לכל הנושא של ימים פתוחים, וייעוץ לימודים? אם כן אשמח לדעת מהו. תודה.
שמיר שני | 14:19  06/07/10
שרון שלום, בעיניי באמת מאוד חשוב להגיע ולהתרשם "בעיניים" ובאופן מוחשי מהמוסדות שאתה בודק ועל כן הגעה לפגישת ייעוץ אישית או ליום פתוח היא אופציה טובה. ימים פתוחים שעדיין מתקיימים לשנת הלימודים הקרובה ניתן לחפש פשוט על ידי הקלדת המילה "יום פתוח" בגוגל וזה ייתן לך קישורים לאתרים ולמוסדות שמקיימים ימים פתוחים וכך תוכל להתרשם. בנוסף, לפעמים אפילו עדיף להגיע למוסד אקדמי לא ביום פתוח שאז המוני לפעמים ויותר רועש אלא לפגישה אישית ומתוכננת בה תינתן לך ההזמנות להתייעץ ולהתרשם בצורה הטובה ביותר. בהקשר לשאלתך איך מחליטים - לאחר שעשית מעין מחקר שוק ובדקת במוסדות הרלוונטיים את תוכנית הלימודים, קצת אולי על סגל המרצים, האם המוסד נמצא בקשרים עם גופים ומוסדות אקדמיים או בתעשייה בארץ או בחו"ל תתגבש לך תמונה יותר טובה ותוכל להשוות ולדרג לך את המוסדות מבחינת "יתרונות וחסרונות" בהתאם למה שחשוב לך בקבלת החלטה על מוסד הלימודים שמתאים לך. דבר נוסף שיכול לסייע הוא לבקש טלפון של סטודנטים או בוגרים של המוסד ולשוחח עימם, כך תקבל גם את הפרספקטיבה שלהם ותשמע מהם כיצד השתלבו בשוק העבודה/המשיכו לתארים מתקדמים וכו'. בהצלחה בבחירה, שני
סגור