פורום לימודי הנדסה

בהנהלת: שרון מויאל  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום בנושא הנדסה ומדעים, מקצועות ההנדסה, התמחויות בלימודי הנדסה, השמה, לימודים והשתלבות בהיי-טק, תנאי קבלה, היכן לומדים, סוגי תארים, השלמה מהנדסאים למהנדסים, משך זמן הלימודים.
 
שרון מויאל

שרון מויאל מנהלת מרכז ייעוץ ורישום בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

 
חייל משוחרר :) | 21:16  03/07/10
שלום שני. אני חייל אשר משתחרר עוד כחודש, ורוצה להתחיל ללמוד בתחילת השנה הבאה. אני חושב שהחלטתי ללמוד הנדסת תעשייה וניהול. אני רוצה להבין מה ההבדל המשמעותי בין להוציא את התואר באוניברסיטה(אונ' תל אביב למשל), או להוציא את התואר בכל מכללה שהיא? ההבדל הוא כל כך משמעותי וחשוב במציאת עבודה בתחום לאחר מכן? תודה, אייל.
שמיר שני | 14:08  06/07/10
שלום לך, מדובר על התלבטות של רבים כמוך, האם ללמוד את התואר הראשון במכללה או באוניברסיטה. מדובר בשאלה כללית שהתשובה אליה בעיניי היא יותר פרטנית: כשאתה יוצא לשור העבודה עם סיום התואר ישנם מספר פרמטרים חשובים והם ממוצע התואר שלך, תחום הלימודים ובאיזה מוסד למדת (ולא רק האם זו אוניברסיטה או מכללה אלא היכן בדיוק). כשאתה בוחן את האופציות שעומדות לפניך חשוב שתברר עם המוסדות (בין אם אוני' ובין אם מכללה) האם יש להן קשרים עם התעשייה ועם אילו חברות, הרמה האקדמית של המוסד, הותק שלו, חברי הסגל והמרצים, תוכנית הלימודים וההתמחות המוצעות במסגרת התואר. כלומר, מניסיוני, מאוד חשוב באיזה מוסד למדת ומה המוניטין של המוסד הזה מבחינה אקדמית בשוק העבודה וכן מה ממוצע הציונים שתצא עימו בסיום התואר. לכן מדובר בשאלה מורכבת והיית עורכת בדיקה פרטנית של פרמטרים אילו במוסדות האקדמיים שמעניינים אותך. בהצלחה רבה, שני
נוי | 15:55  20/07/10
היי אייל, אני מבינה את ההתלבטות שלך, גם אני התלבטתי רבות האם ללמוד במכללה או באוניברסיטה. אני לא חושבת שמישהו מבחוץ יוכל לענות לך על השאלה הזו אלא רק אתה. אתה תוכל לענות על השאלה הזו רק אם תדע בדיוק מה אתה רוצה. האם תרצה לשלב עבודה? האם אתה רוצה יחס אישי יותר? באוניברסיטאות אתה תרגיש יותר תחרותיות, אבל שוב זה תלוי אילו אוניברסיטאות גם. יש היום מכללות מעולות. שיהיה בהצלחה!
סגור