פורום לימודי הנדסה

בהנהלת: שרון מויאל  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום בנושא הנדסה ומדעים, מקצועות ההנדסה, התמחויות בלימודי הנדסה, השמה, לימודים והשתלבות בהיי-טק, תנאי קבלה, היכן לומדים, סוגי תארים, השלמה מהנדסאים למהנדסים, משך זמן הלימודים.
 
שרון מויאל

שרון מויאל מנהלת מרכז ייעוץ ורישום בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

 
אורן | 16:40  02/07/10
אז ככה, לאחרונה יצא לי לבדוק את כל נושא הלימודים של הנדסה אזרחית בפקולטות השונות ובכל זאת יש לי עדיין לא מעט שאלות.. הגעתי למסקנה שהכי טוב בשבילי זה ללמוד בבן גוריון אבל אז אמרו לי לבדוק את כל העיניין הזה של האישור של המועצה להשכלה גבוהה וכפי שהבנתי עד עתה, אין כזה אישור.. כלומר, הייתכן שלומדים לשם סטוד' לתואר ראשון בהנדסת מבנים ולא יהיה להם מה לעשות עם התואר כי הוא לא מוכר?! הם בכלל נרשמים בפנקס המהנדסים בסוף התואר?? אלה שאלות מאוד חשובות. בכל מקרה, אני מתחיל לחשוב בכובד ראש על המרכז האונ' באריאל. שם מציעים לי ללמוד את התואר הנכסף בנוסף ללימודי שמאות מקרקעין (במהלך 4 שנות הלימוד). זוהי אולי לא אונ' אבל הפקולטה להנדסה אזרחית שם טובה, כמו שאר הפקולטות בארץ להנדסה אזרחית. המחיר הוא כמחיר אוניברסיטאי לכל דבר. מצד שני התוא שם הוא תואר B.tech ולא B.Sc כמו בטכניון, או במכללה האקדמית בי-ם. די פספסתי את ההרשמה לטכניון לאוקטובר הקרוב ועכשיו אני בהתלבטות של האם לחכות לסמסטר אביב, אולי אפילו להמשיך לשפר ציונים ע"מ לשפר את סיכויי הקבלה שלי למוסד, או לא לוותר על הזמן וללמוד באריאל מה שאני באמת רוצה ללמוד ? בבקשה, כל מי שיודע דבר מה, לומד איפה שציינתי, שיש לו מה להוסיף או להבהיר, אני אשמח לקבל מענה. במיוחד על כל העיניין של התואר מאונ' בן-גוריון - האם הוא בכלל מאושר ע"י המל"ג.
שמיר שני | 14:03  06/07/10
אורן שלום, אכן קיימים בארץ 4 מוסדות אקדמיים המלמשים לתואר ראשון בהנדסה אזרחית/בניין: אונ' בן גוריון והטכניון (לתואר B.Sc) , מכללת אריאל וסמי שמעון (לתואר B.Tech). ממה שידוע לי התואר בהנדסת מבנים של אונ' בן גוריון מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה אך כמובן שניתן ליצור עימם קשר ישירות ולברר זאת באם אתה מודאג. במסגרת התואר בהנדסה אזרחית של הטכניון ישנו מסלול ייחודי ומשותף למכללה האקדמית להנדסה ירושלים כאשר התואר נלמד שנתיים בירושלים ושנתיים בטכניון. תואר זה מאפשר לבחור בין 5 מסלולים: מבנים, ניהול ובנייה, תחבורה, משאבי מים וסביבה או המסלול הכללי. באם מסלול זה יכול להיות רלוונטי עבורך, היינו שמחים להסביר לך באופן פרטני בנוגע לתנאי הקבלה ופרוצדורת ההרשמה על מנת לבדוק האם תוכל עוד להירשם השנה. אתה מוזמן ליצור עימנו קשר טלפוני 02-6588000 שלוחה 1. בנוסף, הייתי ממליצה לך לברר פרטנית מול המוסדות שרלוונטיים עבורך על התואר, המסלולים האפשריים במסגרת התואר, תנאי הקבלה וכדומה. בהצלחה, שני
סגור