פורום לימודי הנדסה

בהנהלת: שרון מויאל  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום בנושא הנדסה ומדעים, מקצועות ההנדסה, התמחויות בלימודי הנדסה, השמה, לימודים והשתלבות בהיי-טק, תנאי קבלה, היכן לומדים, סוגי תארים, השלמה מהנדסאים למהנדסים, משך זמן הלימודים.
 
שרון מויאל

שרון מויאל מנהלת מרכז ייעוץ ורישום בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

 
ס | 13:58  14/06/10
מה ההבדל בין הנדסת תעשיה וניהול לניהול טכנולוגיה? מה ההבדל בין מה שעושה בפועל בעל התואר?
שמיר שני | 15:06  14/06/10
שלום, ישנה חפיפה לא מעטה בין תוכנית הלימודים בניהול טכנולוגיה לתוכנית הלימודים של תעשייה וניהול. יחד עם זאת, ההבדל המהותי היא שתואר בניהול טכנולוגיה (B.Sc) הינו תואר תלת-שנתי בעוד תואר בהנדסת תעשייה וניהול הינו תואר מהנדס ( B.Sc) ומשמעו לימודים של 4 שנים שבסופם יוצאים מהנדסים (רישום בפנקס המהנדסים והאדרכילים). תואר בהנדסה (ולא רק בתעשייה וניהול) כולל בסיס מתמטי נרחב שעליו מושתתים לימודי ההמשך בתחום ההנדסה הרלוונטי. כמו כן בשנה הרביעית של הלימודים לתואר מהנדס מבצעים הסטודנטים פרויקט גמר בתעשייה בהנחיית המוסד, דבר אשר קנה ידע מעשי מעבר לידע התיאורטי הנרכש בקורסים השונים. הייתי ממליצה לך שוחח עם המוסדות הרלוונטיים מבחינתך בנוגע לשני התארים ואז לקבל החלטה מושכלת. כמו כן אתה מוזמן ליצור עימנו קשר (המכללה האקדמית להנדסה ירושלים) באם תרצה לשמוע יותר על הנדסת תעשייה וניהול. בהצלחה, שני
מיטל | 17:51  15/06/10
כל מה שנכתב נכון אבל חשוב לציין שבעוד שתואר מהנדס בתעשייה וניהול מכין אותך לניהול תהליכים בתעשייה רחבה, ניהול טכנולוגיה מכין אותך לניהול תהליכים ספציפית בתחום ההי טק. כמו כן לניהול טכנולוגיה קיים גם תואר שני, ואומנם לא מדובר בתואר מהנדס אבל בשוק מכירים בבוגרי ניהול טכנולוגיה לכל דבר..
לירן | 14:28  17/10/10
שזו פעם ראשונה שאני שומע על זה!! לא שמעתי בכלל לפני כן על ניהול טכנולוגיה אלא רק על הנדסאי תעשייה וניהול והנחתי שזה מה שנותן את המענה לתחום הניהול - מה שאותי הכי מעניין בכיוון הזה. אבל טוב לדעת שיש עוד תחומים, למען האמת זה מאוד משמח אותי.
סגור