פורום לימודי הנדסה

בהנהלת: שרון מויאל  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום בנושא הנדסה ומדעים, מקצועות ההנדסה, התמחויות בלימודי הנדסה, השמה, לימודים והשתלבות בהיי-טק, תנאי קבלה, היכן לומדים, סוגי תארים, השלמה מהנדסאים למהנדסים, משך זמן הלימודים.
 
שרון מויאל

שרון מויאל מנהלת מרכז ייעוץ ורישום בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

 
אלכס | 11:28  25/05/10
שלום לכולם! פורום מצויין יש כאן ולמדתי הרבה ממה שנכתב כאן. אני הולך ללמוד בשנה הקרובה בסמי שמעון הנדסה תעשייה וניהול וביחס לשאר המכללות והאונברסיאות כמובן תנאי הקבלה די מינימליים. המכללה לא דורשת מבחן פסיכומטרי ובמקום ניתן לעשות מבחן פסיכוטכני. כמו כן היא לא דורשת ידע מוקדם בפיזיקה. יש לי ציונים טובים מאוד ב4 יח' במתי' וגם ב4 יח' באנגלית אבל חסר לי פסיכומטרי ופיזיקה. לכן מה שקורה שהלימודים בשנה הראשונה במיוחד יהיו קשים יותר מבכל מקום בגלל התנאים המינימליים נכון? ובסופו של דבר כשמקבלים את התואר אז במקום העבודה יכולים להתייחס לכך שלא עשיתי פסיכומטרי ושלא היה לי ידע מוקדם בפיזיקה? תודה לכל העונים!
שמיר שני | 14:14  25/05/10
אלכס שלום, את עניין חוסר הידע בפיזיקה ניתן כמעט תמיד להשלים לפני פתיחת הלימודים על ידי מעבר קורס הכנה בפיזיקה במוסד בו אתה מתחיל ללמוד. סדרך כלל מוסדות הלימוד בהנדסה מקיימים קורסי קיץ כאלו לטובת מועמדים חסרי רקע בפיזיקה. על כן הייתי מבררת על קורס כזה. בכל מקרה וגם אם לא עוברים קורס כזה בקיץ, לומדיפ פיזיקה במהלך התואר די מהבסיס ולכן לא הייתי מוטרדת - בסוף התואר אתה תדע פיזיקה ברמה הנדרשת ממהנדס. לגבי הצורך בפסיכומטרי - אכן מרבית המוסדות דורשים הצגת ציון פסיכומטרי מעל רף מסוים (מאחר וזוהי דרישה של המועצה להשכלה גבוהה) אולם מניסיוני כאשר יוצאים לשוק העבודה בסיום התואר את המעסיקים פחות מעניין האם עברת/לא עברת את הבחינה הפסיכומטרית ויותר רלוונטי בעבורם מה ממוצע ציוניך בתואר והיכן למדת (מבחינת הרמה האקדמית של המוסד, קשריו עם התעשייה, איכות המרצים וכדומה). שיהיה בהצלחה, שני
סגור