פורום לימודי הנדסה

בהנהלת: שרון מויאל  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום בנושא הנדסה ומדעים, מקצועות ההנדסה, התמחויות בלימודי הנדסה, השמה, לימודים והשתלבות בהיי-טק, תנאי קבלה, היכן לומדים, סוגי תארים, השלמה מהנדסאים למהנדסים, משך זמן הלימודים.
 
שרון מויאל

שרון מויאל מנהלת מרכז ייעוץ ורישום בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

 
ארז | 08:31  11/05/10
שלום, אני משוחרר טרי שלומד לפסיכומטרי וחושב להתחיל ללמוד באוקטובר 09. התחום הריאלי - מתמטיקה, פיסיקה וכו' מאוד מושך אותי (ברור לי שכל מה שלמדתי בתיכון לא משתווה ברמתו בשום צורה למה שנלמד באוניברסיטה), ולכן אני מתלבט בין לימודי הנדסה ללימודי מתמטיקה/פיסיקה. ואז הבנתי שבעצם אין לי שום מושג מה נמצא תחת כותרות שונות כמו "הנדסת מכונות", "הנדסה אזרחית" או "הנדסת חשמל". אם תוכלו לנסות להסביר לי מה זה בעצם הנדסת חשמל, אני אודה לכם מאוד. כרגע, אני אובד עצות לחלוטין.
שמיר שני | 11:42  11/05/10
ארז שלום, לכל תחומי ההנדסה שציינת יש בסיס תיאורטי משותף - קורסי ליבה במתמטיקה ובפיזיקה. קורסים אלו מתקיימים בדרך כלל בשנתיים הראשונות של התואר כאשר במהלך שנים אלו וכן בשנתיים המתקדמות של התואר נלמדים קורסים ייחודיים לתחום ההנדסה הנבחר. הנדסה אזרחית וסביבתית מתמקד יותר בהיבטים הנוגעים לתכנון ערים, מקורות מים, תחבורה ומבנים (יש מספר התמחויות שניתן לבחור החל מהשנה הראשונה בתואר זה). הנדסת מכונות עוסקת יותר במיכון ובלמידת עקרונות לפעולתן, יצירתן של מכונות ומכשירים הן קלאסיים (כמו בתחום הרכב, בתעופה) והן מכשור אלקטרוני חדשני המוכוון לתעשיות ההיי-טק. הנדסת חשמל והנדסת אלקטרוניקה הם שני תחומים שונים שהמכנה המשותף שלהם דומה, אולם הנדסת חשמל עוסקת יותר במתחים גבוהים ובהבנה של עקרונות הולכת החשמל והתעסקות במכשור "כבד" יותר בעוד הנדסת אלקטרוניקה מוכוונת יותר לתעשיית ההי-טק ולמערכות ממוזערות (תקשורת, פלאפוניה, מחשוב). נשמח להרחיב יותר ולעשות סדר בדברים ועל כן אתה מוזמן ליצור עימנו קשר טלפוני 02-6588000 שלוחה 1 ואם מסתדר לך גם להגיע אלינו ליום הפתוח ביום חמישי הקרוב, יהיו הרצאות על מגוון תחומי הלימוד שנלמדים במכללה. בהצלחה, שני
סגור