פורום לימודי הנדסה

בהנהלת: שרון מויאל  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום בנושא הנדסה ומדעים, מקצועות ההנדסה, התמחויות בלימודי הנדסה, השמה, לימודים והשתלבות בהיי-טק, תנאי קבלה, היכן לומדים, סוגי תארים, השלמה מהנדסאים למהנדסים, משך זמן הלימודים.
 
שרון מויאל

שרון מויאל מנהלת מרכז ייעוץ ורישום בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

 
גרגורי | 19:07  23/04/10
רציתי לדעת מה ההבדל בין הנדסת ביוכימיה רגילה(4 שנים) וביוכימיה מולקולרית(3 שנים). כמו כן האם יש דרישה בשוק עבודה כי חיפשתי בלוחות עבודה ומצב נראה די עגום. באיזה התמחות כדי לבחור בסוף תואר. איפה בדיוק משתלבים מהנדסים. האם תואר הזה כדי מבחינת השקעה על פני מקצועות דומים (הנדסת כימיה, ביולוגיה, ביוטכנולוגיה)- בניתי על רפואה אבל לא הסתדר בגלל זה אני חושב אל משהו באותו כיוון. תודה.
שמיר שני | 08:41  25/04/10
גרגורי שלום, הבדל משמעותי בין הנדסת ביוכימיה לבין ביוכימיה תלת שנתי הינו בעיקר כי לימודים לתואר מהנדס מכילים בשנתיים הראשונות לימודי בסיס השונים מאלו הנלמדים בתואר שאינו הנדסה. בלימודי הנדסה נלמדים קורסי ליבה בפיזיקה, קורסי מתמט' רבים וכן קורסים הנדסיים אשר נלמדים ברמה מצומצת יותר בלימודים מדעיים שאינם הנדסה. זאת משום שתחום ההנדסה מאפשר להשתלב עם סיום התואר במגוון רחב יותר של תפקידים בתעשייה בשל הידע הרב תחומי יותר שצברת במהלך שנות הלימודים. מניסיוני, התמחות הנלמדת בתואר ראשון פחות רלוונטית בשוק העבודה אלא יותר התואר בכללותו וממוצע ציוניך זאת מאחר וההתמחות היא בדרך כלל מספר קורסים מצומצם כשבכל מקרה בעתיד כל מקום עבודה יכשיר ויכווין לפי צרכיו. ישנם מספר מוסדות המלמדים את תחום הביוכימיה וכן ביוטכנולוגיה או הנדסת תרו]ות. כדאי להגיע לפגישת ייעוץ במוסדות אלו ולהתרשם מה מדבר אליך יותר. בהצלחה, שני
סגור