פורום לימודי הנדסה

בהנהלת: שרון מויאל  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום בנושא הנדסה ומדעים, מקצועות ההנדסה, התמחויות בלימודי הנדסה, השמה, לימודים והשתלבות בהיי-טק, תנאי קבלה, היכן לומדים, סוגי תארים, השלמה מהנדסאים למהנדסים, משך זמן הלימודים.
 
שרון מויאל

שרון מויאל מנהלת מרכז ייעוץ ורישום בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

 
אני | 09:48  01/03/10
אני סטודנטית שנה א' לכלכלה באונ' העברית ואני מעוניינת לעבור בשנה הבאה ללימודי הנדסת תעו"נ לאחר שהבנתי שכלכלה ממש לא מעניינת אותי... יש לי מספר שאלות: 1. האם הקורסים חדוא א/ב, סטטיסטיקה ומיקרו מאקרו כלכלה ייחשבו לי כפטור? חדוה עשיתי 7נ"ז סטטיסטיקה 6נ"ז והציונים שלי בכולם מעל 75. מוסדות הלימוד יכירו בזה? 2. אני מתלבטת מאוד בין המכללה להנדסה בי-ם ובין הטכניון או המכללה באריאל. ההתלבטות גדולה בעיקר בגלל השינוי מאונ' למכללה והפחד שכשאני אסיים את התואר ואצא לשוק אז המעסיקים יעידיפו ככה"נ אנשים עם תארים מאונ'/טכניון... מצד שני אני רוצה להישאר בירושלים. אשמח אם יש כאן מישהו בוגר/סטוד' מהמכללה להנדסה בי-ם ויוכל לומר עד כמה קשה למצוא עבודה לבוגרי המכללה הזו ועד כמה התעודה שלהם נחשבת. 3. אין לי רקע מהתיכון בפיזיקה בכללל.. למדתי 4 יח"ל מתמטיקה ו5 יח"ל מדעי המחשב- האם זאת תהייה בעיה עבורי בלימודי הנדסה?? תודה רבה!
שמיר שני | 11:20  02/03/10
שלום לך, אשמח לנסות לענות בקצרה על שאלותיך וכמובן להרחבה נשמח אם תיצרי עימנו קשר ונקבע פגישת ייעוץ מסודרת כדי לתת מענה מלא לסוגיות שהעלת: 1. בנוגע לפטורים - על מנת לאשר פטורים תהיי חייבת בכל מוסד בו תבחרי ללמוד להציג סילבוס המפרט מה היות תכני הקורס. זאת מאחר ולעיתים חדו"א של כלכלה שונה מחדו"א של תעשייה וניהול ועל כן נדרשת הבדיקה הפרטנית. אם יש חפיפה רבה בין הסילבוסים והציונים גבוהים - ניתן הפטור. 2. נשמח לתת לך מדיע מקיף יותר על אחוז הבוגרים שלנו במחלקת לתעו"נ שהשתלבו בתעשייה (למעלה מ-85%) וכן בוגרים שהמשיכו לתארים מתקדמים. כמובן שכמו שציינת הגורם הטוב ביותר לשוחח עימו הם סטודנטים ובוגרים וניתן לתאם שיחה בינך לבין בוגר על מנת שתתרשמי בעצמך. ככלל, המכללה מצויה בקשרים הדוקים ביותר עם תעשיית ההי-טק וחברות נוספות בירושלים ובמרכז דבר שפותח דלתות כבר במהלך התואר לאפשרויות עתסוקה בתחום. 3. רקע בפיזיקה אינו דרישת חובה(לימודי הפיזיקה מתחילים מן הבסיס בשנה הראשונה) אולם לרשות המועמדים מוצע גם קורס הכנה בפיזיקה המתקיים בקיץ, לפני פתיחת שנהל. בהצלחה בהמשך הדרך, שני
סגור