פורום לימודי הנדסה

בהנהלת: שרון מויאל  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום בנושא הנדסה ומדעים, מקצועות ההנדסה, התמחויות בלימודי הנדסה, השמה, לימודים והשתלבות בהיי-טק, תנאי קבלה, היכן לומדים, סוגי תארים, השלמה מהנדסאים למהנדסים, משך זמן הלימודים.
 
שרון מויאל

שרון מויאל מנהלת מרכז ייעוץ ורישום בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

 
מור | 09:45  16/02/10
שלום, אני משוחרר טרי שלומד לפסיכומטרי וחושב להתחיל ללמוד באוקטובר 09. התחום הריאלי - מתמטיקה, פיסיקה וכו' מאוד מושך אותי (ברור לי שכל מה שלמדתי בתיכון לא משתווה ברמתו בשום צורה למה שנלמד באוניברסיטה), ולכן אני מתלבט בין לימודי הנדסה ללימודי מתמטיקה/פיסיקה. ואז הבנתי שבעצם אין לי שום מושג מה נמצא תחת כותרות שונות כמו "הנדסת מכונות", "הנדסה אזרחית" או "הנדסת חשמל". אם תוכלו לנסות להסביר לי מה זה בעצם הנדסת חשמל, אני אודה לכם מאוד. כרגע, אני אובד עצות לחלוטין.
שמיר שני | 10:40  16/02/10
מור שלום, אכן כל מסלולי ההנדסה השונים דורשים בסיס המשלב לימודי מתמטיקה, פיזיקה וכן גם לימודי תכנות ומחשבים. מקצועות הלימוד הנוספים משתנים כתלות במסלול ההנדסה אותו תבחר ללמוד. בהנדסת חשמל וכן בהנדסת אלקטרוניקה מתקדים בנושאים כגון: עיבוד אותות, תקשורת, רשתות מחשבים ועוד. ההבדל העיקרי בין העיסוק בתחום החשמל לתחום האלקטרוניקה הוא העובדה שמהנדס חשמל מורשה לעסוק במתחים גבוהים ואילו מהנדס אלקטרוניקה עובד עם מעגלים אלקטרוניים המצריכים מתח נמוך (תחום שבדרך כלל יותר מוכוון לתעשיית ההי-טק והמחשוב). על קצה המזלג: הנדסה אזרחית - היא למעשה הנדסת בניין כאשר היא מכילה בתוכה את העיסוק גם בכל הקשור לתכנון מבנים וגם תכנון תחבורה, מתאר עירוני, תשתיות מים ומיפוי. הנדסת מכונות - עוסקת בתכנון, פיתוח וייצור של מערכות ומכשור תעשייתי(יכול להיות לתחום הרכב והתעופה ויכול להיות גם מכשור רובוטי ורפואי). ישנו מגוון רחב של מוסדות ללימודי הנדסה, כאשר תוכל לקבל תמונה טובה יותר באם תגיע לפגישות ייעוץ/ימים פתוחים וכך תקבל אינפורמציה נרחבת יותר שתעזור לך להחליט מה מעניין אותך. בהצלחה, שני
סגור