פורום לימודי הנדסה

בהנהלת: שרון מויאל  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום בנושא הנדסה ומדעים, מקצועות ההנדסה, התמחויות בלימודי הנדסה, השמה, לימודים והשתלבות בהיי-טק, תנאי קבלה, היכן לומדים, סוגי תארים, השלמה מהנדסאים למהנדסים, משך זמן הלימודים.
 
שרון מויאל

שרון מויאל מנהלת מרכז ייעוץ ורישום בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

 
אדווה | 08:55  26/07/09
שלום, אני כרגע מסיימת תיכון במגמת אלקטרוניקה. קיימת אפשרות להמשיך ללימודי מכללה(י``ג-י``ד) ולקבל דיפלומה של הנדסאי. אני לומדת בבי``ס צבאי, כך שאני אעבוד במקצוע שלי בכל מקרה(גם אם אני לא אמשיך ללימודי הנדסאי). השאלה שלי היא אם כדאי לי לוותר על השנתיים הנוספות ולצאת ללימודי הנדסת חשמל\אלקטרוניקה לאחר הצבא-כי יש לי את היכולת להתקבל לאוניברסיטה,או לעשות גם וגם?? העינין הוא שאני לא בטוחה אם עדיף להיות הנדסאי עם נסיון או מהנדס ללא נסיון ביום שאני אצא לשוק לחפש עבודה?
מנהלת הפורום | 15:25  05/08/09
יש מספר שאלות שאתה צריך לשאול את עצמך כשאתה בוחן את האופציות השונות ללימודי הנדסאות/הנדסה: האם זה ישפיע על השירות הצבאי שלך? האם זה המסלול שאתה רוצה בוודאות לקחת להמשך חייך המקצועיים? האם אתה יודע בוודאות שתתקבל ללימודי הנדסה? ההבדל העיקרי בין הנדסאי לבין מהנדס הוא ברמות השכר ובתואר שאתה רוכש, וכמובן שהדבר משפיע על אפשרויות התעסוקה. מהנדס הוא תואר המוכר בכל העולם ומאפשר לך לעמוד בראש צוותים המפתחים ומבצעים פרויקטים בתחומי ההתמחות שלך. הנדסאי לרוב אינו יכול לעמוד בראש צוות פיתוח וביצוע. אם נשווה מהנדס להנדסאי במונחים של צבא, הרי שהמהנדס הוא הקצין, וההנדסאי הוא סמל המחלקה... במידה ואתה יודע בוודאות שאתה עומד בתנאי ההרשמה והקבלה להנדסה (למשל – הנדסת חשמל ואלקטרוניקה), ובכל מקרה תעבוד במקצוע שלך בצבא, ייתכן וכדאי לך להמתין עד סוף הצבא וללכת אז ישירות ללימודי הנדסה. מאידך – אם יש סיכוי שלא תעמוד בתנאי הקבלה – ייתכן וכדאי לך להחזיק ביד בכל מקרה בדיפלומה של הנדסאי – כי זה משהוא שוודאי ואתה יכול להיות בטוח בו. ("טובה ציפור אחת ביד משתיים על העץ). לגבי נסיון מקצועי – אני רק יכולה לציין כי במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה חלק מדרישות התואר הוא התנסות מעשית (סטאז') במסגרת הלימודים, דבר המקנה לבוגרי המכללה נסיון בעבודה ומאפשר להם למצוא תעסוקה בקלות. אתה צריך לשקול את כל המרכיבים הללו ועוד אחרים – כגון – העובדה שקשה ללמוד תכנית מלאה בהנדסה וגם להתפרנס במשרה מלאה, לא פשוט לחזור ללימודי הנדסה מארבע שנות שירות צבאי ולהתחיל לימודים לא פשוטים מחדש, ומרכיבים נוספים. בהצלחה בדרכך המקצועית!
סגור