פורום לימודי הנדסה

בהנהלת: שרון מויאל  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום בנושא הנדסה ומדעים, מקצועות ההנדסה, התמחויות בלימודי הנדסה, השמה, לימודים והשתלבות בהיי-טק, תנאי קבלה, היכן לומדים, סוגי תארים, השלמה מהנדסאים למהנדסים, משך זמן הלימודים.
 
שרון מויאל

שרון מויאל מנהלת מרכז ייעוץ ורישום בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

 
גד | 09:08  14/07/09
אני רוצה להתחיל ללמוד הנדסה ואני מתלבט מה מההנדסות הכי תתאים לי.האמת שהכל ממה ששמעתי מעניין אותי. אולי זה יעזור קצת אז אני יכול לספר שאני אדם עם ראש יצירתי.אני רוצה אולי להיות מי שחושב איך הדברים יקרו ואיך הם יתבצעו.פחות משנה באיזה תחום אבל זה מה שמעניין אותי.לחשוב איך המכשיר\מכונה\המוצר\מה שלא יהיה איך המוח שלו יחשוב. איך המוצר יחשוב התכוונתי לשבת לתכנן מה הוא יעשה מה יהיו הפונקציות שלו וכו אולי פחות את התכנות עצמו של המוח צ`יפ אלא מי שיחשוב מה יהיו הפונקציות שלו.נאמר נגני מוזיקה איך הם יעבדו מה הם יעשו מכונות שתייה איך הן יעבדו וכו`אני יכול לומר שגם תוכנה מעניינת אותי למדתי שפת C ברמה גבוהה ונהנתי בזה. השאלה שלי לאיזה תחום כדאי לי ללכת.אני יכול לציין שלהנדסת חשמל לא בטוח אני אתקבל אבל לשאר ההנדסות כן. עוד שאלה בבקשה האם תעו``נ זה המסלול בשבילי?ומה באמת הם עושים תודה ובהצלחה לכולם
אורט בראודה | 14:28  05/08/09
שלום לך גד, בהחלט הנדסה היא המקום לאדם יצירתי כפי שאתה מתאר את עצמך. בכל תחום הנדסי יש מספר תתי התמחות, כך ששמו של התחום לא תמיד מייצג את מכלול התחומים שבו עוסק התחום. ייתכן והדבר הנכון ביותר עבורך הוא להגיע ליום פתוח שבו מציגים את מכלול מחלקות ההנדסה ואז להחליט מה המסלול המתאים ביותר עבורך. במכללה האקדמית להנדסה יתקיים יום פתוח בתאריך 10 בספטמבר, ושם תוכל לשמוע על מסלולי ההנדסה השונים. שנת הלימודים האקדמית מתחילה במרבית המכללות והאוניברסיטאות ב-25 באוקטובר, כך שיוותר לך מספיק זמן להירשם לכל מקום שיתאים לך. להלן קצת מידע על מסלול הנדסת תעשיה וניהול לבקשתך: "מהנדס תעשייה וניהול עוסק בתכנון, תפעול וניהול של מערכות מורכבות בתעשייה ובשירותים. לצורך עמידה במשימות על מהנדס תעשייה וניהול להיות בעל ידע רחב הן בתחומי ההנדסה והטכנולוגיה והן בתחומי מדעי החברה והניהול. מהנדס התעשייה והניהול צריך לדעת לתכנן ולתפעל מערכות יצור ושרות, לנתח, לתכנן וליישם מערכות מידע, להבין היטב את המערכת הכלכלית, להיות בקי בניהול משאבי אנוש ולהכיר את מערכות השיווק והניהול. מחלקת הנדסת תעשייה וניהול מכשירה את בוגריה לעסוק במגוון רחב של תחומים כגון: תפעול וניהול של מערכות, תכן מערכי יצור ומערכי עבודה, ניתוח, תכנון ושילוב מערכות מידע במערכת הארגונית, ניתוח אנליטי ואופטימיזציה של מערכות מורכבות, חקר שיטות עבודה, תיכון מערכות יצור משולבות מחשב, ניתוחים כלכליים, שיווק, ניהול ואבטחת איכות, תיכון ושילוב של מערכות מידע בארגון, פתרון בעיות בהנדסת אנוש, פתרון בעיות תפעוליות מורכבות, ותיכון מפעלים ומערכות שינוע. משך הלימודים לתואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול הוא ארבע שנים. במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה תוכנית לימודי הנדסת תעשייה וניהול משלבת ידע תיאורטי ומעשי. התוכנית כוללת לימודי תשתית במתימטיקה, מדעים והנדסה וקורסים תיאורטיים וישומיים בכל שטחי הנדסת התעשייה והניהול. בנוסף לידע התיאורטי הרחב הושם דגש רב בתוכנית על הקניית ידע מעשי רחב והתנסות בעולם המעשה באמצעות התמחות במשך סמסטר לימודים שלם ופרויקטים הנערכים במהלך הלימודים".
סגור