פורום מערכות מידע

בהנהלת: ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מערכות מידע, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי

ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי הוא ראש ההתמחות לניתוח מערכות מידע בקריה האקדמית אונו. מעבר לתפקידו זה הוא שימש במגוון תפקידים כמו גם כחבר נשיאות לשכת מנתחי מערכות המידע וחבר הוועדות המקצועיות בלשכה. ד"ר רחימי, הוא בעל תואר ראשון מהמכללה למנהל, בעל תואר שני במנהל עסקים מהקריה האקדמית אונו ותואר שלישי במערכות מידע מאוניברסיטת מנצ'סטר, אנגליה.

 
רוזית | 13:16  02/01/11
אילו קורסים חדשניים / תוכניות לימוד מציעים במסלול האקדמי בתחום מערכות המידע?
רוזית שלום, תכנית הלימודים המעודכנת בהתמחות בטכנולוגיות עסקיות במסלול האקדמי כוללת לימוד של הנושאים החדשניים ביותר בתחום טכנולוגיות המידע. כלולים בה קורסים עדכניים כדוגמת פיתוח ויישום מערכות בינה עסקית -BI, ייזום עסקים בסביבת אינטרנט וסלולר, פיתוח בסביבת WEB (מסחר אלקטרוני), בינה עסקית וכריית נתונים - BI & DM, מערכות ERP ועוד. קצרה היריעה מהלרחיב על כל קורס וקורס, אך אזכיר בכל זאת כמה מהם: 1. בינה עסקית וכריית נתונים - במהלך הקורס נלמדים הארכיטקטורות השונות של מחסני נתונים, טכניקות לעיצוב מחסן נתונים, מתודולוגיות וכלים ל -BI הכוללים כלי OLAP לניתוח רב ממדי, כלי דווח וכן עקרונות וטכניקות לכריית נתונים (Data Mining). כלי כריית נתונים מתבססים על מודלים מתקדמים מתחום בינה מלאכותית ומשמשים לניתוח כמויות גדולות של נתונים והפיכתם למידע חיוני לארגון. בקורס מוצגים מודלים מרכזיים בתחום כריית הנתונים ודנים אודות מגמות חדשניות נוספות בתחום אנליטיקה, מחסני נתונים וניתוח רב ממדי. הקורס מתקיים במעבדה ובמהלכו מיושמות הטכניקות השונות בסביבת BI-Development Studio -2008 חלק מסביבת SQLSERVER-2008 של Microsoft בשילוב עם שימוש בתוכנת Excel 2010. 2. ייזום עסקים בסביבת האינטרנט והסלולר - הפלטפורמות החדשות של טכנולוגיה עסקית, ובפרט האינטרנט והטלפונים החכמים, יוצרים זירה עסקית בעלת חסמי-כניסה נמוכים, זירה המאפשרת הקמת עסקים חדשים במהירות ובהשקעה נמוכה. עם זאת הפלטפורמות האלקטרוניות יוצרות תחרות עזה על תשומת הלב של הלקוחות ועל נכונותם לשלם עבור המוצרים או השירותים החדשים. במהלך הקורס יושם דגש גם על כלים וגישות חדשים ליצירת אתרים ולקידומם, פיתוח חשיבה עסקית יזמית, ומימושה באמצעות אתרי אינטרנט ויישומים סלולריים. הקורס המוצע מנוהל כפרויקט של ייזום עסק ובניית אב-טיפוס טכנולוגי. כל קבוצה של סטודנטים, מציעה עסק חדש, בונה ומנמקת את האסטרטגיה העסקית שלו ובוחנת את הסביבה העסקית האינטרנטית והסלולרית בה יפעל העסק. במקביל, כל קבוצה בונה אב טיפוס של הנוכחות האינטרנטית של העסק ואב טיפוס של יישום סלולרי עיקרי. הקורס הינו ניהולי בעיקרו ולא טכני, הכלים שנלמדים הינם ידידותיים למשתמש וקלים ומטרתם להדגים באמצעות התנסות את האפשרויות והאתגרים בבניית עסקים בסביבת האינטרנט והסלולר. 3. מדיניות מערכות מידע (תואר שני) - בתהליך לימוד ייחודי המשלב חדשנות, תיאוריה וכלים יישומיים, הסטודנטים לגישות עדכניות מעולם אסטרטגיית הניהול והמידע ולכלי IT (טכנולוגיות מידע). הסטודנטים מלווים ארגון מוביל במשק הישראלי, סוקרים את מטרותיו העסקיות וגוזרים מהן תכנית מחשוב אסטרטגית להנהלת הארגון על בסיס מתודולוגיות מקובלות לייעוץ ותכנון אסטרטגי. אשמח לעמוד לרשותך בשאלות נוספות. בהצלחה, עמית מאיר
סגור