פורום מערכות מידע

בהנהלת: ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מערכות מידע, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי

ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי הוא ראש ההתמחות לניתוח מערכות מידע בקריה האקדמית אונו. מעבר לתפקידו זה הוא שימש במגוון תפקידים כמו גם כחבר נשיאות לשכת מנתחי מערכות המידע וחבר הוועדות המקצועיות בלשכה. ד"ר רחימי, הוא בעל תואר ראשון מהמכללה למנהל, בעל תואר שני במנהל עסקים מהקריה האקדמית אונו ותואר שלישי במערכות מידע מאוניברסיטת מנצ'סטר, אנגליה.

 
רינה | 23:15  28/04/10
שלום, אני רואת חשבון עם נסיון של מס' שנים.ללא רקע טכנולוגי. לאחרונה התחלתי להתעניין בהסבה מקצועית או לשדרג את הידע שלי כרו"ח והרבה יעצו לי על תחום ניתוח מערכות ובמיויחד בתחום ה-BI.שאלתי היא :האם הידע והניסיון שלי כרו"ח יסיעו לי במציאת עבודה ? מה עדיך ללמוד- קורס ניתוח מערכות מקוצר או ניתוח BI? מה שעות העבודה המקובלות בתחום ומה השכר ? תודה !
רינה שלום, אם כוונתך להישאר ולעבוד בתחום ראיית החשבון, הרי שלימוד טכנולוגיות כדוגמת ניתוח מערכות או BI תעניק ללא ספק יתרון משמעותי על פני רואי חשבון אחרים, בייחוד בפירמות הגדולות של רואי חשבון, מתוך הבנה שרואה חשבון טוב אינו צריך להיות רק מקצועי בתחום התמחותו, אלא לגלות גם הבנה בתחומים משיקים לעבודתו. באם את ללא רקע טכנולוגי קודם, הייתי ממליץ לך לבחור בלימודי ניתוח מערכות היות ולקורסי BI מומלץ להגיע עם ידע קודם (כמו הכרות עם שפת השאילתות SQL), אך אין זה הכרחי ולבטח ניתן לגישור. כיוון שבוגרי הקורסים שהזכרת יכולים להשתלב בארגונים ממגזרים שונים (פיננסיים, תעשיתיים, היי-טק ועוד) תנאי העבודה כדוגמת שכר ושעות עבודה משתנים ותלויים בארגון שבו תקלטי. בהצלחה, עמית מאיר
סגור