פורום מערכות מידע

בהנהלת: ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מערכות מידע, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי

ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי הוא ראש ההתמחות לניתוח מערכות מידע בקריה האקדמית אונו. מעבר לתפקידו זה הוא שימש במגוון תפקידים כמו גם כחבר נשיאות לשכת מנתחי מערכות המידע וחבר הוועדות המקצועיות בלשכה. ד"ר רחימי, הוא בעל תואר ראשון מהמכללה למנהל, בעל תואר שני במנהל עסקים מהקריה האקדמית אונו ותואר שלישי במערכות מידע מאוניברסיטת מנצ'סטר, אנגליה.

 
אורן | 11:32  07/04/10
שלום רב, לאחר שיטוט באחריון של הפורום, לא הצלחתי למצוא תשובה, במה אפשר לעבוד ב"הנדסת תעשייה וניהול"? והכוונה שלי בתאכלס מה אפשר לעשות נניח "להיות מנהל של מחסן של חלקיקי מחשב" וכ'ו וכ'ו וכ'ו........ אני אשמח לקבל תשובה הכי פשוטה והכי עממית, כי בכל אתר רשום משהו אחר, אין לי מושג מה זה ERP /מערכות מידע, אשמח לקבל פירוט בצורה הכי עממית. תודה.
אורן שלום, באשר לאפשרויות התעסוקה של מהנדס תעשייה וניהול מומלץ כי תפנה לפורום המקביל של "לימודי הנדסה". לימודי מערכת מידע מאפשרות לך להכיר כלים ותוכנות לניהול מידע בצורה ממוחשבת. המערכת הללו מיועדות לארגונים בדר"כ (פיננסיים, תעשיתיים, ממשלתיים ועוד) ומאפשרת אחסון מידע, ניהולו, עיבודו ושליפתו מאוחר יותר, באופן מלא או תוך כדי ביצוע חתכים מסוימים. ניתן לחלק את מערכות המידע לאלה המיועדות לביצוע פעולות ומערכות לאיסוף נתונים לצורך תמיכה בקבלת החלטות. קיימות מערכות מידע שפותחו כתוכנות מדף, ונמכרות לארגונים רבים, ולעומתן מערכות מידע ייעודיות, שפותחו למען ארגון יחיד, לשם פתרון בעיה עסקית מוגדרת. בשנים האחרונות החלו נעשות נפוצות תוכנות מדף לביצוע מספר תהליכים חוצי ארגון - מערכות Enterprise resource planning (ר"ת ERP). מערכות אלה כוללות אוסף של תת-מערכות, שכל אחת מהן נותנת מענה לתחום אחר בפעילות החברה - כספים, מלאי, שיווק, ניהול משאבי אנוש ועוד. אשמח להרחיב במידה ותהיינה שאלות נוספות. בהצלחה, עמית מאיר
סגור