פורום מערכות מידע

בהנהלת: ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מערכות מידע, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי

ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי הוא ראש ההתמחות לניתוח מערכות מידע בקריה האקדמית אונו. מעבר לתפקידו זה הוא שימש במגוון תפקידים כמו גם כחבר נשיאות לשכת מנתחי מערכות המידע וחבר הוועדות המקצועיות בלשכה. ד"ר רחימי, הוא בעל תואר ראשון מהמכללה למנהל, בעל תואר שני במנהל עסקים מהקריה האקדמית אונו ותואר שלישי במערכות מידע מאוניברסיטת מנצ'סטר, אנגליה.

 
אפרת | 08:20  12/01/10
שלום! אני מעוניינת ללמוד לתואר ראשון בניהול מערכות מידע ואני מתלבטת לגבי כמה דברים.. דבר ראשון-האם תואר בהנדסת מערכות מידע נותן יתרון משמעותי לעומת ניהול מערכות מידע (בהנחה שאני מעוניינת בתפקיד ניהולי יחסית ולא לעסוק רק בתכנות) כלומר האם כדאי להשקיע כדי להתקבל/להתחיל במכללה ולהשלים באוניברסיטה או שזה לא כל כך משמעותי. האם יש ביקוש למסיימי תואר מסוג זה ולאילו תפקידים בעיקר? מה האפשרויות מבחינת תואר שני? לגבי מוסד לימודים-אני מעדיפה ללמוד באוניברסיטה ואני יכולה להתקבל השאלה היא איפה נחשב יותר כדאי (הבנתי שיש בבן גוריון מסלול אבל הוא חדש, ויש באונ` חיפה) או שיש מכללה שנחשבת טובה בתחום הזה.. תודה רבה :)
שלום רב, מכיוון שאינני בקיא בתחומי לימודי ההנדסה (לשם כך קיים פורום נפרד), אוכל להתייחס רק לצד של ניהול מערכות מידע. באופן עקרוני, אם הכיוון שלך הוא התחום הניהולי, עליך לקחת בחשבון שבמידה ותלמדי תואר בהנדסת מערכות מידע, יהיה עליך ללמוד בהמשך תואר שני במינהל עסקים כדי למלא תפקידים ניהוליים בארגונים. לעומת זאת שילוב של תואר ראשון בתחום הניהול יאפשר לך להשתלב כבר לאחריו בתפקידי ניהול זוטרים הדורשים ידע טכנולוגי, ובמידה ותרצי להתמקד בתחום מקצועי ספציפי, תוכלי לעשות זאת במסגרת התואר השני כדוגמת מדעי המחשב או ניהול טכנולוגי. הביקוש לבוגרים המסיימים את התארים הללו קיים במגוון של תפקידים ותחומים, אך כמובן שהוא תלוי במצב המשק והישגיו של הבוגר. באשר למוסד הלימודים שתבחרי, אני ממליץ לך שלא לבוא עם דעות והעדפות מוקדמות. כיום יש מספר רב של מכללות אקדמיות המציעות תוכניות לימוד בניהול טכנולוגי ברמה העולה על תוכניות מקבילות באוניברסיטאות. כדאי לך לבחון את התוכניות השונות באוניברסיטאות ובמכללות בכל הקשור למגוון הקורסים, שילוב בין ידע תיאורטי לפרקטיקה ואיכות סגל ההוראה, ורק לאחר מכן להגיע לידי החלטה. בהצלחה, עמית מאיר
סגור