פורום מערכות מידע

בהנהלת: ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מערכות מידע, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי

ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי הוא ראש ההתמחות לניתוח מערכות מידע בקריה האקדמית אונו. מעבר לתפקידו זה הוא שימש במגוון תפקידים כמו גם כחבר נשיאות לשכת מנתחי מערכות המידע וחבר הוועדות המקצועיות בלשכה. ד"ר רחימי, הוא בעל תואר ראשון מהמכללה למנהל, בעל תואר שני במנהל עסקים מהקריה האקדמית אונו ותואר שלישי במערכות מידע מאוניברסיטת מנצ'סטר, אנגליה.

 
שלום, אני בעלת קרע של תיכנות (10 שנים) בחברות הייטק, ורוצה לעשות הסבה לניתוח מערכות מידע, השאלה היא, בהתחשב ברקע טכנולוגי טוב (JAVAת J2EE,.NET ועוד..) האם קורס מקצועי של גון ברייס או של הטכניון מספיק?? ואם כן מה יותר יתאים לי? תודה מראש על תשובתך!!
מיטל שלום, למיטב ידיעתי הקורסים המקצועיים הבסיסיים שמוצעים במוסדות שהכרת אינם דורשים ידע טכנולוגי מקדים . יחד עם זאת אוריינטציה טכנולוגית אינה יכולה להזיק ללימודיך. קורס מקצועי מקיף בניתוח נערכות עשוי לאפשר לך בהחלט להשתלב בתפקידים בתחום ניתוח המערכות. בכל מקרה, אינני ממליץ רק להסתמך על השם והמוניטין של המוסד בבחירת מקום לימודים, ולכן לא אמליץ במפורש על מוסד ספציפי מבין אלו הנזכרים, אלא לבדוק מראש גם את התכנים שנלמדים בקורס שכזה (ואם ניתן לקבל עליהם חוות דעת בעל הבנה בתחום זה מצוין). בעיקר מומלץ לברר אודות הניסיון המעשי שתצברי בקורס (למשל בביצוע פרויקטים והתנסויות למינהן) וכן להתרשם מסגל ההוראה של הקורס. אם ביכולתך להיכנס לשיעור ניסיון על מנת לראות אם את מרוצה מיכולת ההוראה של המרצים, זה יכול לחסוך לך עוגמת נפש רבה בהמשך. בהצלחה !
אני הייתי בוחן אפשרות שלישית של לקחת את הקורס בקריה האקדמית. מבדיקה שעשיתי מסתבר שהם מוציאים יותר מנתחי מערכות מידע מאשר ג'ון ברייס או הטכניון ועושים עבודה מצוינת. גם התוכן שם עשיר יותר ואפילו ניתן לקבל קרדיטציה בגין הקורסים שתלמדי מצאתי באתר שלהם את הסילבוס הבא ... צריך לבדוק רק אם הוא המעודכן ביותר
sharon | 10:33  31/08/09
למדתי שם בהתמחות.ממש מצויינים.יש יחס אישי מעולה
אופיר | 14:06  24/01/10
אני הייתי ממליץ לך לבדוק את כל האלטרנטיבות שיש לך. גם באוניברסיטה הפתוחה יש קורס בניתוח עיצוב ותכנון מערכות מידע. הקורס הזה ברמה גבוהה, הרבה חברים שלי שלומדים בכלל לימודי חשבונאות עוברים את הקורס הזה, זה קורס בחירה שלהם.
גל | 13:59  09/03/10
אני מכיר אישית את הקורסים של הטכניון, לימודי חוץ והמשך, בתחום התכנות הם די חזקים.
סגור