פורום מערכות מידע

בהנהלת: ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מערכות מידע, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי

ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי הוא ראש ההתמחות לניתוח מערכות מידע בקריה האקדמית אונו. מעבר לתפקידו זה הוא שימש במגוון תפקידים כמו גם כחבר נשיאות לשכת מנתחי מערכות המידע וחבר הוועדות המקצועיות בלשכה. ד"ר רחימי, הוא בעל תואר ראשון מהמכללה למנהל, בעל תואר שני במנהל עסקים מהקריה האקדמית אונו ותואר שלישי במערכות מידע מאוניברסיטת מנצ'סטר, אנגליה.

 
גיא | 09:10  17/08/09
ההתלבטות שלי היא בין הנדסת תעשייה וניהול בהתמחות במערכות מידע, או ללמוד מערכות מידע. יתרונות מערכות מידע: התמקצעות, יותר בצד ה``טכני`` . חסרונות: אפשרויות תעסוקה מצומצמים יותר. תעשייה וניהול: אפשרויות רבות יותר של תעסוקה. רציתי לשאול לגבי אופי העבודה: מי שבא מכל כיוון מה בידיוק יהיה החלק שלו במערכות מידע? אם הכיוון הוא מערכות מידע, בוודאות עדיף הנדסת מערכות מידע?
גיא שלום, הבחירה שלך במסלול הלימוד צריכה לדעתי להיקבע בעיקר על פי אופי העבודה אותה אתה רוצה למלא. אינני מסכים עם הקביעה שאפשרויות התעסוקה בהכרח רבות יותר בתחום של תעשייה וניהול על פני מערכות מידע. תוכניות לימוד רבות של מערכות מידע כוללות גם לימודי ניהול, כמו התוכנית לניהול מערכות מידע. כך למשל, מסלול הלימודים בניהול מערכות מידע פותח בפני בוגריו מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה בניהול מערכות מידע במגזר העסקי והציבורי. בוגרי תכנית זו מוכשרים להיות מנהלים בעלי הבנה בסיסית במגוון נושאים בתחום ניהול מערכות המידע, ומשתלבים בתפקידי ניתוח, עיצוב והקמת מערכת מידע ארגונית, בתפקידי ניהול בכל אגפי הארגון העושים שימוש במערכות מידע, בתפקידי ניהול מערכות מידע ארגוניות, ובתפקידי ניהול אחרים. בוגרי התכנית יביאו תועלת לארגונים שיעסיקו אותם על ידי גישור פערים בין מנהלים עסקיים לבין בעלי מקצועות טכנולוגיים שונים לרבות מהנדסי תוכנה ותקשורת. לעומת זאת עבודתו של מהנדס תעשייה וניהול כוללת אפיון, ניתוח, פיתוח ותפעול של מערכות מורכבות. על מהנדס תעשייה וניהול מוטלת האחריות לשפר באופן מתמיד את תפוקת הארגון תוך הקטנת העלויות הכרוכות ביצירתה. השפעתו של מהנדס תעשייה וניהול על ה"שורה התחתונה" של הארגון היא לכן רבה מאד. ייעול היא משימת רבת היקף. שותפים בה כל המרכיבים של הארגון: משאבי אנוש, מערכות מידע, מערכות לוגיסטיות כגון מלאי ורכש, שיווק, כספים, סביבת עבודה ועוד. מהנדס תעשייה וניהול הוא הגורם היחיד בארגון המצויד בידע הנדרש לתיאום בין כל הגורמים הללו כדי להביא את הארגון לביצועים מרביים. בהצלחה !
ירון | 16:54  06/11/09
אם תחליט ללמוד תעשייה וניהול תוכל ללמוד במכללת רמת-גן. המכללה היא בין הגדולות והמוכרות בישראל. פרטים באתר: http://snipr.com/t1cd5
סגור