פורום מערכות מידע

בהנהלת: ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מערכות מידע, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי

ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי הוא ראש ההתמחות לניתוח מערכות מידע בקריה האקדמית אונו. מעבר לתפקידו זה הוא שימש במגוון תפקידים כמו גם כחבר נשיאות לשכת מנתחי מערכות המידע וחבר הוועדות המקצועיות בלשכה. ד"ר רחימי, הוא בעל תואר ראשון מהמכללה למנהל, בעל תואר שני במנהל עסקים מהקריה האקדמית אונו ותואר שלישי במערכות מידע מאוניברסיטת מנצ'סטר, אנגליה.

 
שלום ! אני מעוניינת ללמוד ראיית חשבון. האם ישנה אפשרות לשלב בין לימודי חשבונאות ומערכות מידע ? אם כן, היכן וכיצד ? תודה, אסתי.
אסתי שלום, בביה"ס למינהל עסקים של המסלול האקדמי – המכללה למינהל קיימת תכנית לימודים ייחודית לקראת תואר BA במינהל עסקים, עם התמחות ראשית בחשבונאות והתמחות משנית בטכנולוגיות עסקיות. התכנית מבוססת על הצרכים בתחום ראיית החשבון, כפי שהוגדרו על ידי מיטב המרצים לחשבונאות של בית הספר מחד ובכירי השותפים במשרדי רואי החשבון המובילים בארץ, וכן על סמך הנעשה בתחום החשבונאות בעולם. התכנית מציעה תכני לימוד טכנולוגיים ייחודיים עם אוריינטציה חשבונאית. הידע הנרכש בתוכנית הלימודים נדרש בתחום ראיית החשבון ומקנה יתרון יחסי למבקשים להתקבל לתפקידים מעניינים במשרדי רואי חשבון. משך תכנית הלימודים זהה לתכנית הקלאסית של ההתמחות בחשבונאות (3 שנים). התכנית מיועדת לקבוצה מצומצמת של תלמידים מצטיינים, אשר חבריה נבחרים בקפידה על פי הישגים לימודיים, כישורים ומוטיבציה. בהצלחה !
אורי | 09:56  19/07/09
במכללה למינהל, חשבנואות עם התמחות משנית בטכנולוגיות עסקיות. אני בזמנו רציתי להתקבל לזה, אבל בסוף ויתרתי ולמדתי רק חשבונאות, אבל עדיין הייתי מאוד מרוצה.
תודה על התשובה המפורטת. אשמח למענה לגבי התכנים הטכנולוגיים שנלמדים בתוכנית של התמחות במערכות מידע לחשבונאים. אסתי
אסתי שלום, להלן תכני הקורסים שנלמדים בתוכנית של מערכות מידע לחשבונאים: 1. ניתוח ותיכון מערכות לחשבונאים הקורס מקנה את כל הידע הנדרש ממנתח מערכות עסקי: (Business Analyst) BA בדגש על תהליכים עסקיים. ה-BA עוסק בהגדרת תהליכים עסקיים (BPM), בדרך כלל ללא עיסוק בטכנולוגיה. ה -BA מתמקד בצד האנושי/עסקי של המשוואה, בהגדרת מודל הנתונים (ERD) מודל התהליכים, החוקים העסקיים, מבחני הקבלה הטמעת המערכת ובקרת סיכונים. 2. ניהול מערכות ERP לחשבונאים בקורס נסקרות מערכות מידע אסטרטגיות-אינטגרטיביות התומכות בצרכי המידע של ארגונים גדולים ובינוניים, ולאופן היישום של מערכות אלו. נלמדים התהליכים העסקיים והפעילויות בתחומים פונקציונאליים שונים בארגון בדגש על רלוונטיות לתפקידים העתידיים של העוסק בתחום החשבונאות והכרת אופן שילובן של פונקציות ארגוניות שונות במערכת מידע אחת. הקורס כולל סקירה של כלל התהליכים במערכת ERP כולל מלאי ורכש ויתמקד בתהליכים פיננסיים, תהליכים לוגיסטיים ובבקרה.הקורס הינו פרונטלי ומתקיים במעבדה וכולל הרצות של תהליכים עסקיים אינטגרטיביים במערכת SAP. 3. מסדי נתונים לחשבונאים הקורס מבצע הכרות עם עקרונות וטכנולוגיה של מערכות מסדי נתונים והקניית היכולת לבנות יישום מתקדם תוך שימוש במגוון הכלים והאפשרויות שמציעים מחולל היישומים Access והמערכת לניהול מסדי נתונים SQL Server. במהלך הקורס ייסקר המודל הרלציוני, יתוכנן וייבנה מסד נתונים ויעשה שימוש בשפות QBE ו-SQL לטיפול בנתונים, ויוקנו כלים להוספת פונקציונאליות ליישומים באמצעות תכנות. 4. בינה עסקית לחשבונאים הקורס עורך הכרות עם טכנולוגיה המספקת בסיס מושכל לתהליכי קבלת החלטות בארגונים המנוהלים בשיטות מתקדמות. במהלך הקורס ילמדו הארכיטקטורות השונות של מחסני נתונים, טכניקות לעיצוב מחסן נתונים, מתודולוגיות וכלים ל–Business Intelligence (BI) הכוללים כלי ETL לשליפת נתונים מתוך מערכות תפעוליות, כלי OLAP לניתוח רב ממדי, כלי דווח וכן עקרונות וטכניקות לכריית נתונים (Data Mining). בהצלחה !
סגור