פורום מערכות מידע

בהנהלת: ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מערכות מידע, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי

ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי הוא ראש ההתמחות לניתוח מערכות מידע בקריה האקדמית אונו. מעבר לתפקידו זה הוא שימש במגוון תפקידים כמו גם כחבר נשיאות לשכת מנתחי מערכות המידע וחבר הוועדות המקצועיות בלשכה. ד"ר רחימי, הוא בעל תואר ראשון מהמכללה למנהל, בעל תואר שני במנהל עסקים מהקריה האקדמית אונו ותואר שלישי במערכות מידע מאוניברסיטת מנצ'סטר, אנגליה.

 
יוסי אבני | 10:02  28/06/09
שלום רב ! אני לא בטוח שזה הפורום הנכון לשאול את השאלה הזו, אך מכיוון שראיתי כאן התייחסות רצינית לשאלות שנשאלות והתשובות שניתנות מפורטות וברורות, אני אנסה: שמעתי רבות על מערכות ERP. ברצוני לדעת מהן מערכות ERP ולאיזה מטרה הן משמשות ? תודה, יוסי
יוסי שלום, השאלה שלך בהחלט במקום כי ERP זה חלק מהותי בתחום של טכנולוגיות עסקיות ERP - Enterprise Resource Planning System הוא סוג של מערכת מידע המשמשת לעיבוד נתונים והמטפלת בכל צרכי עיבוד הנתונים בארגון (למשל: משאבי אנוש, כספים, שיווק, לוגיסטיקה, תפעול וכו') כמקשה אחת. גישת ה-ERP שונה מהגישה הקלאסית בכך שהיא מאחדת את כלל מערכות המידע של הארגון למערכת אחת באופן המאפשר שימוש במידע משותף באופן אינטגרטיבי ובעל ממשק אחיד. מערכות ERP , מאפשרות אינטגרציה של תהליכים, נתונים ומידע בין פונקציות השונות בארגון ובין הארגון לשותפים העסקיים. שילוב זה מאפשר התייעלות בכל שכבות הארגון, קיצור זמני תגובה לשוק, יכולת להבין ולנתח את הפעילות העסקית ותמיכה בתהליכי קבלת החלטות. רוב תוכנות ה- ERP מחולקות ל- "מודולים". מודול הוא קטע בתוכנה המיישם פונקציונליות שונה. למשל: שרשרת האספקה (רכש, ייצור, הפצה וכיו"ב), ניהול מלאי, ניהול קשרי לקוחות, מכירות מקוונות, פיננסים, משאבי אנוש, מערכות תומכות החלטה ועוד. אשמח לענות על שאלות נוספות בתחום זה.
אביב שלום, קורס ERP ניתן ללמוד במסגרת תואר אקדמי כגון מינהל עסקים בהתמחות מערכות מידע או במסגרת לימודי תעודה כקורס במכללה פרטית. קורס ERP הינו קורס פרקטי במהותו ונלמד בדרך כלל במעבדות מחשבים. קורס ERP נועד להקנות את התפישה העסקית העומדת מאחורי אימוץ, יישום והטמעה של מערכות מידע אסטרטגיות המאפשרות לתכנן ולנהל את משאבי הארגון - מערכות ERP/ERM (Enterprise Resource Planning/Enterprise Resource Management). במסגרת הקורס נלמדים המודלים השונים הקיימים במערכות ERP ומתנסים בהרצת תהליכים פיננסיים, תהליכים לוגיסטיים ותהליכי בקרה, על מערכת ERP אמיתית, כפי שהם מבוצעים הלכה למעשה באירגון. בהצלחה !
אבי | 13:09  12/06/13
היי יוסי כנס לאתר שלהם יש המון מאמרים וכתבות על מערכות erp http://www.apoint.co.il/
סגור