פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
נועם | 06:40  04/09/16
שלום, הנני בעלת תואר ראשון , שוקלת לרכוש השכלה משפטית לא רודפת אחרי יוקרה או לפצוח בקריירה , סה"כ רוצה השכלה משפטית שבה יוכל לבצע שימוש כאזרחית מן השורה וכן לעבוד בעריכת דין. האם בחירת מוסד לימודים משפיע על המשך עבודה בתחום ? מאוד אהבתי את מכללת ספיר והן שערי משפט אבל לספיר ההרשמה כבר סגורה וזה מצריך ממני להמתין עוד שנה כאשר אני כבר בת 37 . שערי משפט נושא של שכר לימוד שהוא מרכיב לא מבוטל בשיקול שלי. אופציה נוספת הינה לעשות פסיכומטרי מעל 600 כדי להתקבל לאוניברסיטאות והדגש הינו על שכר לימוד ציבורי. שוב מדגישה שאני בסה"כ מעוניינת להיות עורכת דין ורדיפה אחרי מקומות התמחות נחשקים ומשרדים גדולים לא ממש מעניינת אותי כי אני רוצה לחזור הביתה בשעה סבירה . אשמח לתגובות
מנהל פורום לימודי משפטים | 10:42  19/10/16
שלום רב. התנצלות על העיכוב בתשובה. הייתי שמח לדעת למה דווקא משפטים? מה התואר הקודם שלך ובמה את עובדת כיום? האם שקלת אפשרות להתקדם בכיוון דומה/משיק לתחום בו למדת או את עוסקת היום? האם יש אפשרות לשלב משפטים עם ההשכלה שכבר יש לך? זה נשמע כאילו את רוצה לעשות הסבה מקצועית מלאה. לימודי משפטים הם ארוכים וכוללים התמחות בת שנה וחצי כיום. כלומר לערך בגיל 42 תצאי לשוק העבודה לאחר השקעה של לפחות 100,000 ש"ח. אין בכך כל פגם כמובן. להיפך. היו לי לא מעט סטודנטים מבוגרים ממך שמצאו עבודה לרוב במשרדים קטנים ובמגזר הציבורי כיוון שהגדולים מחפשים יחסית צעירים (באופן כללי). יש לאנשים בגילך ניסיון חיים ויכולת להגיב בצורה מתונה ולהתנהל בצורה אחראית מול צרכי הלקוחות. אני לא בטוח ש-600 פסיכומטרי מספיק כדי להתקבל כיום לאוניברסיטה. האם בכל מקרה את מתקבלת למכללת ספיר עם הציונים שלך כיום ללא פסיכומטרי? בנוסף למה רק שערי משפט וספיר? יש מרחק די גדול בין 2 המקומות הללו ויש עוד מכללות במרכז אך שכר הלימוד אכן גבוה יחסית. מצד שני, נניח היית היום בת 22 אחרי צבא וטיול ומחפשת לימודי משפטים, לא היית משקיעה את כל מה שנדרש כדי להיות עו"ד? נראה לי שכן. אז מראש לגדר את עצמך לשכר לימוד ציבורי יכול להיות קצת מגביל מדי. בתחום עריכת הדין לחזור הביתה בשעה סבירה יכולה להיות 18:00 וגם 19:00 במשרדים בת"א נקרא סביר. בתחום הציבורי ניתן לסיים מוקדם יותר (סביב 16:00-16:30). מלבד זאת יכול להיות שעם התואר במשפטים דווקא תחליטי לא להמשיך למשפטים דווקא אלא למשרות אחרות שהתואר במשפטים מהווה יתרון. קשה לדעת מראש איך הדברים יתפתחו קדימה עוד 5 שנים לערך. אשמח לשמוע עוד לבטים ולהתייחס לשאלות שלי לקבל תמונה קצת מלאה יותר לגבייך.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור