פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
שלום רב, אני מעוניין לעשות תואר שני במשפטים התמחות במשפט מסחרי, מעוניין במסלול הכי יוקרתי, גר במרכז (פחות מפריע לי נסיעות רק כדי להיות במסלול הכי יוקרתי), מתלבט בין מספר מסלולים: 1. LLM במשפטים התמחות מסחרי עיוני באוניברסיטת ת"א. 2. LLM במשפטים מסחרי בשיתוף עם ברקלי (כמובן יש לקחת בחשבון שהתואר יקר יותר מפי 2 מתואר רגיל). 3. LLM במשפט מסחרי התמחות במשפט מסחרי ודיני תאגידים באוניברסיטה העברית. אודה על קבלת עצות בנוגע ליוקרות התארים ומה הכי מומלץ.
מנהל פורום לימודי משפטים | 09:17  20/04/16
שלום רב. אני הייתי נרשם לתואר בשיתוף ברקלי כי אם זה משלב לימודי סמסטר בחו"ל וזו חוויה משמעותית (אני למדתי סמסטר קיץ אחד באוניברסיטה בארה"ב וזה היה מצוין). אם לא המסלול הזה אני לא רואה הבדל בין ת"א לבין ירושלים כשמדובר בתואר שני עיוני. מציע לחפש מישהו שלקח את המסלול של ברקלי ולברר את אופי הלימודים והדרישות שם. בהצלחה רבה
תודה על התשובה. אציין כי התואר של המסלול בברקלי עולה פי 2.5 כמעט מהעלות של תואר שני רגיל, וגם יש כמובן עוד הוצאות נלוות כגון הטיסות וכיו"ב, ולכן אני מתלבט אם בכלל התואר יקנה יתרון כלשהו בשוק במשפט המסחרי שבאמת שווה להשקיע סכום כזה שמגיע לפי 3 מתואר שני במשפט מסחרי רגיל? האם בתחום של משפט מסחרי הקורסים והמרצים בעברית נחשבים לטובים יותר מבאוניברסיטת ת"א?
מנהל פורום לימודי משפטים | 23:12  05/05/16
שלום רב. אני בכלל לא בטוח שגם תואר שני בישראל נותן יתרון דרמטי בשוק המשפט המסחרי. כלומר יש לחשוב אם באמת תואר שני במשפטים נותן תרומה לעבודה פרקטית בתחום המסחרי. אני בכלל לא בטוח. האם שקלת לימודים מקצועיים ספציפיים כמו קורס בביקורת פנים, קורס דירקטורים, קורסים שקשורים לממשל תאגידי, קורסים בתחום ההון שנותנים תעודות וכד'? במיוחד בתחום המסחרי ידע בבנקאות, בניירות ערך, בממשל תאגידי, אולי גם בהקשרים של סייבר וחברות היי-טק וממשק מול משפטים ואז כדאי שיהיה ידע טכנולוגי? ישנם מספר כיוונים אפשריים שאולי יתרמו יותר. אני ללא קשר מאמין שתואר נוסף מעניק בכל זאת קצת יותר השכלה אקדמית, מפתחת עוד קצת כלים חשיבתיים וגם חושפת אותך לכיוונים נוספים אבל לא בטוח שזה מה שהכי יתרום לך. מה דעתך?
שמעתי שנפתח מסלול חדש בבר אילן של תואר שני כמו ברקלי תואר שני שמשלב שבועיים או שלוש בקיץ בבייג'ין אז אם סין מעניינת אותך...
היי, אני מתלבטת בין התואר השני באוניברסיטת תל אביב לבין התואר השני באוני' העברית. האם החלטת? יש לך מידע חדש לתת לי?
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור