פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
למנהל פורום שלום , מבקשת את חוות דעתך בקשר ל 2 מוסדות - מכללת ספיר שבכר לימוד אוניברסיטאי לעומת מסלול אקדמי של מכללה למנהל שכר לימוד של 33,000 ש"ח , אני טרם יודעת לומר אם אפתח קריירה משפטית בהיותי בת 35 אומנם לא פוסלת את האפשרות בעתיד הרחוק יותר , מבקשת המלצה אישית שאחד שמלמד במסלול האקדמי של מכללה למנהל , עוד אפשרות לשפר פסיכומטרי ולהתקבל לאוניברסיטה על מנת להגדיל סיכויי בעתיד להשתלב בשוק החופשי של עורכי דין .
מנהל פורום לימודי משפטים | 16:52  26/02/16
שלום רב. אינני סבור ששכר לימוד בסך של קרוב ל- 100,000 מצדיק את עצמו ולא משנה באיזה מוסד לימודים מדובר. אם ספיר זה משהו שמבחינת מרחק זה בא בחשבון אין שום סיבה שלא ללכת לשם. נכון שהמכללה למנהל הוא מוסד מצוין בעל תנאי קבלה די גבוהים יחסית לשוק מה שנותן אינדיקציה מסוימת למעסיקים על איכות המתמודדים וגם מדובר במוסד וותיק ששמו הולך לפניו ומועמדים מצליחים להתברג יפה בשוק העבודה - אבל וזה אבל חשוב - דעתי היא לאחר הוראה בת כ-12 ב- 4 מוסדות לימוד שונים בישראל, שהדבר המרכזי הוא הסטודנט ועד כמה הוא מוכן להשקיע בעניין, עד כמה הוא מחויב ומוכן ללמוד בלי קיצורי דרך ולמעשה להעניק לעצמו השכלה ואינטיליגנציה משפטית שזה הדבר המרכזי שמחפשים היום. איכות מסוימת שנקנית בעמל רב. שמו של מוסד האקדמאי גם חשוב אבל זו לא חזות הכל. רחוק מזה. אני מכיר אישית לא מעט סופר מצטיינים במספר מכללות שפשוט "נזרקו" ממשרדי עו"ד כי העובדה שהצליחו בזמן נתון להצליח בבחינות לא הפכה אותם למשפטנים. אם הכסף הוא לא בעיה עבורך אז אולי זה משנה את העניין אבל באופן כללי הייתי מעדיף לשלם שכר אוניברסיטאי ולא של מכללות. יש לקחת בחשבון שאם את כבר בעלת תואר ראשון יש מסלול מקוצר יחסית במכללה למנהל ואני כבר לימדתי את המסלול הזה לא פעם שכולל קבוצה לא מבוטלת של אנשים משכילים בגילאים 35-50 בעלי השכלה וקריירה שלמדו משפטים ובהצלחה רבה ונהנו מאוד לחזור לספסל הלימודים (ולא רק בגללי ...). לא הייתי משקיע כעת עוד שנה ואולי יותר לשפר פסיכומטרי. קשה לדעת. כי לכאורה אם את כיום עובדת ואחרי לימודים אקדמאיים אז המשפטים זה לא משהו דחוף עבורך. את לא בת 21 אחרי צבא שרוצה להתחיל להתקדם. האם יש לך את הכוחות הנפשיים לעוד פסיכומטרי ולהשקעה עצומה של שלושה חודשים? זה עניין אינדיבידואלי. אני לא חושב שאני במצבך הייתי פועל כך. בכל מקרה אני מזמין אותך אם תרצי לחשוב עוד קצת ביחד על השאלות שלך והשיקולים השונים. ובכל מקרה בהצלחה רבה.
למנהל הפורום שלום ותודה על המענה מאוד נהניתי לקרוא את תשובתך ומאוד נהניתי לקרוא את השפה הרהוטה שמלווה אותך אני מניחה שנים רבות גם מחוץ לכותלי האקדמיה בנושא של לימודים - אני אישית לא פיתחתי קריירה כלומר תפקיד מנהלי בחברה פרטית עם דגש מסחרי קשה לזה לקרוא " קריירה" לכן אני בודקת אופציות נוספות , מסכימה עם כל מה שנכתב , יחד עם זאת מסכימה שהשכלה משפטית לאזרח מן השורה לא אמורה באמת להסתכם בהתרוששות כיס לשנים רבות .
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור