פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
היי, שמי רוני ואני רוצה ללמוד כבר זמן רב משפטים, מתכננת להתחיל שנה הבאה, נתוניי הבגרויות והפסיכומטרי שלי די גבוהים, אך לא מספיק על מנת להתקבל לאוניברסיטה..לכן אני שוקלת לבחור במכללה טובה. אני מתלבטת בין המרכז הבין תחומי למכללה למנהל, היתרון עבורי במכללה למנהל היא שהיא קרובה יותר למקום מגוריי וכמו כן, קיים בה השילוב של משפטים כלכלה, שילוב אותו הייתי רוצה ללמוד. השאלה היא האם יש הבדל בין המכללות שציינתי והאם עם ציונים טובים במכללות האלו הדלתות להתמחויות טובות יהיו פתוחות? אני יודעת שיש איזושהיא העדפה לבוגרי אוניברסיטאות, אך השאלה היא עד כמה..
היי, אני לומדת בבינתחומי ואני חושבת שיש הבדלים מהותיים בין המוסדות, קודם כל מבחינת התמחות אצלנו כבר בשנה שנייה מגיעים כל המשרדים הגדולים ואפשר להכיר אותם ולעשות סוג של הכנה לראיון, לאחר מכן כמעט כולם מצליחים לסגור התמחות באחד מעשרת המשרדים הגדולים. חוץ מזה מבחינת רמת לימוד הרמה מאוד גבוהה ויש שילוב של הרבה סדנאות ופרקטיקה במהלך התואר. יש אפשרות לשלב את התואר עם מנהל עסקים, או עם תואר שני בכלכלה- כך שגם מהבחינה הזו זה משהו שעונה על מה שאת רוצה. אני באופן אישי ממש מרוצה מהשנתיים שלי פה ומרגישה בהשוואה לחברים שלומדים במקומות אחרים שאני מקבלת הרבה יותר.
מנהל פורום לימודי משפטים | 20:18  22/11/15
שלום רוני. העובדה היא כיום שבוגרי המכללה למנהל והבינתחומי שאותן ציינת, כמו יתר המכללות, נמצאים כל מקום אפשרי בשוק העבודה. בתי משפט, משרדים גדולים ובינוניים, פרקליטויות, משרדי ממשלה וכו'. אין מקום בארץ שאין לו מתמחים שנמצאים במקומות ה"נחשבים". שילוב של משפטים וכלכלה תמיד נחשב לשילוב טוב (גם אם ראיית חשבון) כי בלא מעט משרדים מסחריים ידע בכלכלה יכול להועיל ולשדרג את ההתמודדות שלך עם סוגיות רלוונטיות וזה גם מעיד על יכולת אקדמאית טובה יותר. כמובן שלא כדאי להגיע עם ממוצע 90 במשפטים וממוצע 70 בכלכלה כי זה פוגע לדעתי במצג שאתה מבקש להציג את עצמך. אין חובה לעשות תואר משולב אבל זה בוודאי יכול לתרום. הנושא של בוגרי אוניברסיטה משתנה לאחרונה ופעמים רבות רואים באור מאוד חיובי מי שלמד במכללה אבל ניכר שבא להשקיע. למשל, משקיע בקריאה של חומרים, מצטרף לקליניקות, ימי עיון, תחרויות בינלאומיות וכיו"ב. כלומר בודקים היום לא רק איפה למדת אלא מה למדת ועד כמה העצמת את עצמך תוך כדי הלימודים. לטעמי אין הבדל משמעותי בין האוניברסיטאות לבין שתי המכללות שציינת, אולי למעט מחקר וגם זה כבר מצטמצם. האם היית כבר במכללות שציינת (ואולי גם באחת או שתיים נוספות?)? מציע מאוד לבקר באותם מקומות ולהתרשם באופן בלתי אמצעי. ואגב, למרחק קרוב יש חשיבות. יש הבדל בין נסיעה של שעה ורבע מהמכללה לבין רבע שעה. אתה מגיע פחות עייף ובתקופת בחינות שזה הכי קריטי, שהבחינה מתחילה בשעה 08:30 לצאת ב-שש וחצי בבוקר כדי שלא יהיו פקקים וכד' - מאוד לא נעים ולא נוח. בהצלחה רבה.
היי, כן, הייתי בשתיהן והתרשמתי לטובה. תודה על שלל הטיפים ואני מקווה ליישם בקרוב :) על אילו עוד מכללות היית ממליץ מלבד אלו שציינתי? כמו כן, חשוב לי אווירה סטודנטיאלית במשך הלימודים ומוסד אשר יש לו אפשרויות מגוונות מעבר ללימודים כגון קליניות משפטיות, חילופי סטודנטים ושאר הדברים שציינת. שוב תודה, רוני
מנהל פורום לימודי משפטים | 21:45  08/12/15
שלום רב. אני שמח שהלכת והגעת למכללות עצמן. כרגע הצגת את ההתלבטות שלך בין המכללה למנהל ובין הבינתחומי. לפי מיטב הבנתי - וזו רק דעתי האישית - אי אפשר לומר על אחת שהיא יותר טובה מהשנייה. לפי מה? ההצלחה בבחינות לשכה לא באמת קשורה למוסד הלימודים כי אין שום קשר בין היכולת שלך ללמוד בע"פ מאות שאלות לבין היכולת המשפטית שאתה רוכש במהלך הלימודים, האינטליגנציה המשפטית, יכולת הניתוח, הכתיבה וכד' ובזה יש מספיק בשתי המכללות שציינת. בכל מוסד שציינת יש היום תכניות מגוונות להעצמה של הלימודים ויש חשיבות רבה לאופן בו את מתכוונת ללמוד את התואר. יש עוד מכללות כידוע ויש הבדלים בדרישות הקבלה ובסגל המרצים וקשה להמליץ על מקום שנחשב יותר או פחות, כי זה תלוי בהרבה פרמטרים. בהצלחה רבה
אחת שיודעת | 00:12  05/12/15
נשמע שמנהל הפורום הוא או בוגר מכללה או בעל אינטרס, כי מה שהוא כותב כאן זה מצג שווא הגובל בהטעיה. המכללות נחשבות הרבה פחות בשוק, כולן, ויהיה לך הרבה יות קשה להגיע למקומות נחשבים כבוגר מכללה מאשר כבוגר אוניברסיטה. רק תתסתכל על תוצאות מבחני הלשכה ותבין. השם הרע שיצא למכללות כאלו שאחראיות על הצפת השוק בעו"ד לא טובים, אפילו אם הוא לא תמיד מוצדק, יקשה על הדרך המקצועית שלך. באיזה רמה? שלדעתי עדיף ללמוד תואר אחר ולא משפטים באחת ממכללות ה"שקר כל שהוא". אם כבר, היחידה שהצליחה למקם עצמה כשוות ערך לאוניברסיטאות - היא המרכז הבינתחומי.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור