פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
נתקלתי במס' כתבות על אישים בתחום, החוזים כי מס' עורכי הדין יצומצם ב 50% בשל התפתחויות טכנולוגיות המחליפות את נחיצותו של עורך דין. מיותר לציין כי מספרם הגואה של עורכי הדין מקטין משמעותית משנה לשנה את הביקוש. אם כך האם לדעתך - להוציא את היתרון בלימודים כתואר - האם כדאי לבזבז משאבים יקרים וזמן כדי ללמוד משפטים.
מנהל פורום לימודי משפטים | 08:55  25/09/15
שלום רב. בהחלט ייתכן שבעתיד מחשבים ורובוטים יחליפו את בני האדם ברוב העבודות הקיימות אולם אין מדובר להבנתי בתופעה שתתרחש בשנים הקרובות.אשמח לעיין בכתבה. זה נשמע די מעניין. לגופם של דברים, מבחינת הטכנולוגיה הפורום לא יתייחס לכך כי אני לא מומחה לתחום העתידנות הטכנולוגית. יש ספרות שנכתבה בנושאים אלה (למשל ד"ר דוד פסיג שקראתי את ספרו המאוד מעניין 2048 וזה קישור לאתר שלו: http://www.passig.com). לגבי העלייה במספר עו"ד, אכן יש טעם בדבריך. אני מכיר לא מעט סטודנטים שעזבו את התחום אחרי שסיימו תואר בהצטיינות וכאלו שלא מצאו התמחות במשך תקופה ארוכה או עבודה כעו"ד מתחיל. השכר שמציעים משרדים מסוימים הוא אכן מעליב למדי (5,500 ש"ח ברוטו למשל למשרה מלאה) והשעות ארוכות מאוד. כמובן שיש משרדים אחרים שמתגמלים יפה את עורכי הדין שלהם תלוי איזה משרד, גודלו, יכולותיו הפיננסיות ומיקומו. אכן לא כולם מוצאים את עצמם ומי שאין לו את הברק בעיניים ואת התשוקה להיות קודם כל משפטןואח"כ עו"ד שיחשוב טוב אם הוא רוצה להיכנס לתחום. מנסיוני האישי, חשוב ליהנות ממה שעושים. הנאה היא מפתח חשוב. כמו כן יש להבין שתחום עריכת הדין מרתק, רב תחומי, מפתח מאוד היכולות האינטלקטואליות ובסופו של דבר את הטובים הוא מתגמל יפה מאוד. אחרי מספר שנים במשרד טוב אפשר להשתכר יפה מאוד. צריך לראות בכלל אם התחום מעניין. הדרך הכי טובה היא בשלב הראשוני לגשת למכללה או לאוניברסיטה ולהצטרף ליומיים של לימודים רק כצופה מן הצד. בכל זאת מדובר בעתיד שלכם ובהשקעה רבה וכדאי להתאמץ ולברר עד כמה שאפשר את העניין של התחום. אפשר להסתובב בקמפוס, להכינס לספרייה לשוחח עם סטודנטים שלומדים ולהתרשם. יש כאלו שאכן אחרי שנת לימודים עוזבים אבל זה המיעוט. מנסיוני ככל שאתה תשקיע יותר בלימודים ובעצמך, בסופו של דבר תתפתח אצלך אותה יכולת והבנה של עולם המשפט שיכולה לפתוח כיוונים מקצועיים מאוד מעניינים וטובים ולעיתים לא רק בתחום המשפט. בהצלחה רבה
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור