פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
מקסים | 19:50  06/05/15
אוקיי אז ככה, השתחררתי באוגוסט האחרון והחלטתי שאני רוצה ללמוד באוניברסיטת חיפה משפטים. (גר בקרית ביאליק) עשיתי פסיכומטרי בדצמבר וקיבלתי 620, מה שלא מספיק כי אני צריך 690 (בגרויות 93). נאלצתי לעשות שוב פסיכו באפריל ולמרבה ההפתעה (הלך לי מצוין) קיבלתי 570, פחות מהציון הראשון. עכשיו יש לי 2 אפשרויות- אפשרות אחת זה לעשות בגרויות בגאוגרפיה וספרות כדי להעלות תממוצע (לקבל 90-95) בכל אחת ואז אני אהיה בסכם של 630 וקצת ואוכל לעשות את המבחן הפנימי של הפקולטה למשפטים בחיפה. אפשרות שניה היא ללמוד בשנה הראשונה במכללת כרמל שהיא הכי קרובה אליי לבית ולעשות אפיק מעבר. אם להגיד את האמת אני נוטה יותר לאפשרות השניה כי החוסר ודאות כבר הורג אותי וזה יהיה אותו דבר עם הבגרויות והמבחן הפנימי... אשמח לייעוץ ועזרה.
מנהל פורום לימודי משפטים | 22:36  06/05/15
שלום רב. עקרונית אם אתה יכול להתקבל לאוניברסיטה אז זה עדיף למרות שבשוק של היום העניין הזה די איבד מכוחו (ללמוד באוניברסיטה). בכל זאת באוניברסיטה רמת המחקר והדרישות די גבוהות ומעסיקים רבים עדיין רואים באוניברסיטה ניבוי למועמדים טובים יותר. העניין שנושא הקבלה ללימודים יכול די להתמרח אצלך. מה יקרה אם בבגרויות תקבל קצת פחות או לא תעבור את המבחן הפנימי? תעשה שוב פסיכומטרי? תבזבז עוד שנתיים? אם זה היה עניין של לימודי רפואה, מילא אבל יש לך היום אטרנטיבה לא רעה בכלל. גם בלי אפיק מעבר לאוניברסיטה בוגר מכללה יכול להצליח יפה מאוד. יש עניין חשוב מאוד של אופי הלימודים שאתה מייצר ומידת הרצינות שלך. אם תשקיע ברמה הנדרשת, תקרא את כל החומרים, תכין עבודות ברמה גבוהה, תשתתף בפרויקטים, תעבוד קרוב למרצים, תקבל המלצות טובות ותתחיל לעשות טרום התמחות וכד', הרי שיש לכך משקל רב בהמשך. במיוחד לאור הקרבה לבית שזה לפעמים משמעותי. אגב, בדקת בהרצליה בבינתחומי? או שזה כבר מעבר לתחום. אני מדבר על רכב כמובן.
מקסים | 23:14  06/05/15
תודה על התגובה, זה די הרגיע אותי... אני רק שומע מפה ומשם שאסור ללמוד במכללה כי הסיכוי למצוא התמחות נמוך יותר. ומה שאמרת זה בעצם מה שאני אומר, שגם בבגרויות אף אחד לא מבטיח לי שאני אקבל 90 ולא 89, שנקודה אחת תגרום לי לא להגיע למבחן הפנימי או אם אני אגיע אז גם לא לעבור. בקשר להרצליה, אני מאמי ןשאני יכול להתקבל אבל המרחק בעייתי ובסופו של דבר המטרה שלי היא אפיק מעבר.. אני לא יודע אפילו אם אני יכול לממן 30 אלף לשנה השניה והשלישית, הראשונה אני יכול. בקיצור, אתה אומר שזה בסדר גמור ולא סוגר לי יותר מדי אפשרויות ללמוד בכרמל אפילו בלי אפיק מעבר?
מנהל פורום לימודי משפטים | 00:51  07/05/15
שלום רב. קודם כל זוהי כמובן דעתי האישית בלבד. אף אחד גם לא מתחייב שתצליח לעבור מכרמל לחיפה. זה כמובן אפשרי באופו תיאורטי. לגבי כרמל: זו מכללה חדשה יחסית. אף אחד לא יכול להתחייב לך שאם תלמד שם ואפילו תצליח מאוד ותצטיין זה מבטיח לך מציאת התמחות במשרד נחשב. אבל המציאות מלמדת שבסופו של דבר כמעט בכל משרד רציני יש מתמחים גם מכרמל וגם מקרית אונו וגם מאוניברסיטת חיפה. יש הרבה שיקולים שמשרד מחליט לקחת מישהו או לא. לפעמים משרד מחליט שהוא רוצה רק מעל 90. או רק מ-4 האוניברסיטאות. זה יכול לקרות. אבל לא כל המשרדים עובדים כך כי יש הבנה שהשוק השתנה ויש הרבה סטודנטים שבקלות היו מצטיינים באוניברסיטה שבוחרים ללמוד במכללה מכל מיני סיבות. כך שאין מה להילחץ מללמוד במכללה ופה יש שיקול נוסף של לא לבזבז זמן נוסף על שיפורי בגרויות. יש שאלה מאוד רצינית של מימון שצריך לחשוב עליה. יש פה גם שאלה של תדמית. יש סטודנטים שרוצים להתהדר בשם של מכללה שנתפסת בעיניהם כיותר יוקרתית בשוק. כלומר, אם לא אוניברסיטה אז המכללה הכי טובה שאני יכול להרשות לעצמי. ההבדל בין הבינתחומי לכרמל הוא בתנאי הקבלה שהם גבוהים יותר וזה מעין מדד להיותו של הסטודנט בעל יכולות גבוהות יותר (מה שברור שלא תמיד נכון) ובעובדה שמדובר במכללה שכבר שנים הבוגרים שלה התקבלו לכל משרד בארץ כולל במגזר הציבורי וזה כבר מהווה תו איכות מסוים. בקיצור, קשה לדעת מה צופן העתיד. יכול להיות שתסיים בכרמל בציון 94 ותתקבל למשרד הכי נחשב בחיפה (אמן) ויכול להיות שתחליט אחרי חודשיים שזה בכלל לא מתאים לך או שתוציא ציון 88 ותתקשה למצוא התמחות (כמו שכבר קרה פה ושם). אי אפשר לדעת. אגב, היית כבר במכללת כרמל? ביקרת שם? דיברת עם הסטודנטים במקום? זה די חשוב לפני שתקבל החלטה. בהצלחה רבה בכל מקרה
אני אצור איתם קשר שבוע הבא, תודה רבה :)
מקסים | 13:02  08/05/15
היום גיליתי שחוץ מספיר יש את מכללת צפת שהשכר בה אוניברסיטאי. איך המכללה הזאת? אפשר לעשות ממנה אפיק מעבר? היא נחשבת מספיק?
מנהל פורום לימודי משפטים | 13:47  08/05/15
כתבתי לך שמכללת צפת פחות מוכרת. זה לא אומר שהיא לא טובה אלא בשוק העבודה, מעסיקים עלולים לחשוב פעמיים אם לזמן מישהו ממכללת צפת שלא ברור מהי רמת הלימודים שם, מאשר לקחת מישהו מלמשל הבינתחומי או המכללה למנהל ששם דרישות הקבלה הן הגבוהות ביותר. זה לא בהכרח מעיד על איכות גבוהה יותר אבל זה עדייך נתפס כך בשוק העבודה. שכר הלימוד מאוד מפתה. זה נכון. צריך לחשוב עד כמה הנקודה הזו של השכר קריטית עבורך. זה שיקול שלך. אין לי מושג גם איך אוניברסיטת חיפה מתייחסת לבוגר שנה א' במכללת צפת שסיים שם עם 94 (נניח)- מבחינת אפיק מעבר. אני אישית לא מכיר את המכללה הזו יותר מדי ואת כרמל מכיר דרך מרצה שלימד שם וקשה לי לחוות דעת מבוססת מבלי להכיר את המקום. בסה"כ ככל שמדובר במכללה "צעירה" יותר ופחות מוכרת כך גדלים הקשיים בהמשך וצריך לחשוב אח"כ איך תשתלב בשוק העבודה. עוד 3 שנים כמתמחה ועוד 4 שנים (או 4.5) בשוק העבודה. ייתכן מאוד שתהיה כה מוצלח עם ציונים מאוד גבוהים והמלצות טובות ממרצה ואולי תעבוד גם בקליניקה ותבסס לך "שם" שיעבר לדלג ביתר קלות על משוכת המקום האנונימי יחסית. אין לדעת. שוב מציע לבקר בשתי המקומות להתרשמות. לסיכום, עדיף ללמוד במכללה כמה שיותר מוכרת (שווה לבדוק איזו מכללה היא "הגב" של צפת ואיזו של כרמל, כך זה נהוג), למעט שיקולי תקציב. אם תמשיך לגור בבית במסגרת התואר, ייתכן שתוכל ללמוד בכרמל.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור