פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
שלום ליאור. אני מעוניין ללמוד משפטים אך נתוני הפתיחה שלי לא טובים (בגרויות 86) גדלתי בשכונה בעייתי באזור סוציו אקונומי נמוך ולא היתה אפשרות להוציא יותר מבית הספר (אין אפשרות של 4/5 יחידות במתמטיקה וכו׳) כיום אופציה של השלמת בגרויות לא על הפרק מכיוון שזה יקח לי כשנתיים שלוש ואני מעדיף ללמוד במכללה בזמן הזה. עד כה ביררתי במרכז האקדמאי למשפט ועסקים בר״ג ובמכללה למנהל. במרכז האקדמאי הציעו לי להצטרף מסמסטר אביב, לעשות סמסטר קיץ ולהתחיל שנה ב׳ במשפטים באוקטובר 15. (כתנאי לשנה ב׳ הממוצע שלי צריך להיות מעל 70) התייעצתי עם שני עו״ד שאני מכיר. שלמדו מהמרכז האקדמאי ומבר אילן ופה אחד הם אמרו שהמכללה למנהל עדיפה (או הבינתחומי, אבל זה יותר מידי יקר עבורי, ואני לא יודע אם יש אצלהם תוכנית כמו שער פתוח). מבחינת שכר לימוד המחיר זהה במרכז האקדמאי ובמכללה למנהל. אמנם גאוגרפית המיקום של המרכז קרוב אליי אבל אני מעוניין ללמוד במכללה הטובה ביותר שאוכל להרשות לעצמי. במכללה למנהל מתחילים ללמוד מאוקטובר 15 (זה אומר לפספס שנה מהאלטרנטיבה שלי) ואוכל להתקבל רק דרך שער פתוח. קראתי תשובה שלך לשאלה דומה כאן בפורום וקצת איבדתי תקווה. אין לי עבר צבאי מפואר (מטעמי בריאות לא עשיתי צבא) ולא התנדבתי בשום מקום. אני בן 22. מוכן ורוצה להשקיע ולעבוד קשה (יודע שזה מה שהמקצוע דורש, והלימודים בפרט) אני בטוח בפוטנציאל שלי ויודע שהציונים שלי לא מבטאים את היכולות שלי. אני מעדיף ללמוד במכללה למנהל ומוכן לוותר על השנה הזו (ככה גם אוכל לחסוך יותר כסף לקראת תחילת הלימודים) אך מכיוון שאני בספק לגבי סיכויי הקבלה שלי ארגיש חבל לפספס את האופציה להירשם ללימודים כבר בסמסטר האביב הקרוב ולהרוויח שנה. אשמח לעצתך.
שלום רב. ראשית אני מניח שברור לך שהתשובות שלי הן לא מהוות איזו אמת מוחלטת. הכל נובע מהניסיון שלי באופן אישי ומניסיון של חברים לספסל הלימודים ועוד לא מעט דיווחים מלא מעט סטודנטים שלימדתי בשנים האחרונות. אי אפשר להקיש בצורה מלאה מניסיון של מישהו אחד למישהו אחר. למשל ביחס לשער פתוח במכללה למנהל. ציינתי קווים כלליים מה מחפשים במועמדים וזה לא אומר שאם אין לך רקע צבאי או רקע התנדבותי או ניסיון עסקי אז אין כל סיכוי להתקבל. בכל מקרה שווה לנסות ולבחון, את כל האפשרויות במקביל ואז להיות במצב של בחירה בין שתי חלופות עדיפה על פני חלופה אחת שאתה מנסה. מבחינת עדיפות קשה לומר באופן מוחלט שמקום מסוים עדיף על פני מקום אחר. עובדה שאין כמעט משרד שאין בו בוגרים של כל המכללות לצד אוניברסטאות. יש שטוענים שכיוון שתנאי הקבלה במכללה למנהל למשל גבוהים יחסית, אז מעסיק מרגיש בטוח יותר לגבי מי שלמד שם - אבל המציאות כבר הוכיחה זאת שוב ושוב שאין זה מוחלט בכלל. אם כבר הייתי מצפה שתעשה ביקור במקומות שנראים לה רלוונטיים ואם אתה גר בבית אז יש חשיבות למרחק. אם שער פתוח במכללה למנהל מעניין אותך כפי שציינת, אז כדאי לקבוע פגישה שם בהקדם האפשרי ועל הדרך גם להתרשם מהמקום עצמו, לדבר קצת עם סטודנטים, להיכנס לספריה ואולי לאיזה שיעור או שניים ולקבל תחושת ביטחון. תמיד מומלץ להשוות עם אלטרנטיבה אחרת ולהתרשם. לדעתי האישית, אם יש לך אפשרות להתחיל מוקדם יותר אז תתחיל מוקדם יותר. אף לא מבטיח לך שאם תחכה שנה למכללה למנהל אז כן תוכל להתקבל. אולי דווקא דרישות הסף יעלו. אם יש מקום שנראה לך מתאים לך ומקבל אותך כבר עכשיו אז אין סיבה לא להתחיל מה עוד שאם באמת תשקיע את מירב מאמציך ותצטיין ישנה אפשרות לעבור למכללה אחרת (יש לי השנה 2 סטודנטים כאלו) או אפילו במקרים מסוימים גם לאוניברסיטה. יחד עם זאת, אתה בן 22 ולא יקרה שום דבר אם תתחיל רק עוד שנה ובזמן הזה תחסוך כסף לממן חלק מהתואר. זה תלוי עד כמה אתה מרגיש "תשוקה" ורעב להתחיל ללמוד כבר עכשיו זה דבר מאוד חשוב. בכל מקרה שווה לערוך סיור מקדים בכל מקום. אם תרצה לבקר במכללה למנהל אז בבקשה. תוכל ליצור עמי קשר ב:forkosh2@gmail.com ואסדר שתוכל לבקר ממש בשיעור או שניים ותתרשם בעצמך מלימודי משפטים. מעבר לכך, סתם תהיתי למה דווקא לימודי משפטים? האם בדקת בינך לבין עצמך מדוע אתה להוט לכך כי אולי יש תחומים נוספים שאתה טוב בהם (מחשבים או מנהל עסקים למשל) וכדאי להיות מאוד סגור על עצמך כי זו השקעה עצומה הן כספית והן מבחינת הזמן. באופן כללי אני בהחלט סבור שלימודי משפטים יכולים לקדם אותך מאוד בכל ההיבטים המקצועיים לעתיד. אשמח להמשיך את הדיאלוג כולל את עניין הביקור - מחכה לתגובתך. בהצלחה
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור