פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
עידו | 21:41  10/06/14
שלום רב, 1.רציתי לדעת מה ההבדל בין לימודי משפטים במכללה (כמו המכללה למנהל) לבין לימודי משפטים באוניברסיטה (כמו אוניברסיטת תל אביב או בר אילן),איך זה בא לידי ביטוח אם בכלל? מה ההבדל שיהיה לי בתור סטודנט? 2.עם בגרות של 95 ופסיכומטרי של 680-670, אני יוכל להתקבל לאוניברסיטה? 3.אילו מכללות הן בעלות מוניטין חיובי גבוה בנוסף למכללה למנהל? האם יש שם עוד מועדים חוץ מאוקטובר? 4.אני יודע שזה קצת פטתי לשאול, אבל ידוע שהשוק "מוצף" בתחום,כדאי לשקול זאת ברצינות על אף שזה מקצוע שאמי מאוד רוצה ללמוד? עוד זאלה לקינוח :) איך הלימודים האלה יוכלו לעזור לי בחיים חוץ מהמקצוע? למה הם בעצם כל כך חיוניים? תודנ רבה עזרתכם תקדם אותי מאוד :)
מנהל פורום לימודי משפטים | 16:30  15/06/14
שלום רב. ראשית אני ממליץ לך לעיין באתר. יש הרבה מאוד שאלות דומות לשאלותיך וכדאי להתרשם. שנית, לגבי תנאי קבלה ספציפיים יש לבדוק בכל מוסד לימודים אקדמי בהתאם לשנה הרלוונטית. הדברים משתנים ויש להתעדכן כל העת ישירות מול מוסד הלימודים. שלישית, לגופם של דברים. לגבי הבדל בין מכללה ואוניברסיטה: לדעתי לא ניתן כיום לומר שיש הבדל משמעותי בין מוסדות הלימוד. אכן ישנם עוד משרדים שבעיניהם בוגר אוניברסיטה מגיע עם כלים בעיקר של אינטיליגנציה משפטית ויכולת חשיבה מפותחות יותר מבוגר מכללה אבל קשה לומר שזה המצב בשטח הואיל ואין כמעט משרד שאין בו בוגר מכללה שעובד כתף אל כתף אל בוגר אוניברסיטה. היום די ברור שמי שחשוב ומה שחשוב זה הסטודנט ואיך הוא מתייחס ללימודיו לא משנה באיזה מקום. ככל שמדובר בסטונדט חרוץ שמשקיע כמו שצריך בקריאה, הכנה של חומרים לשיעורים, נמנע מקיצורי דרך שונים שקיימים היום בשוק, לא ייפול ברוב המקרים מבוגר אוניברסיטה. מה עוד שכיום המכללות מתהדרות ביחס אישי וחם יותר לסטודנטים ומהתאמה של תוכנית הלימודים לצרכי הסטודנט. ממליץ בחום לבקר יום אחד באוניברסיטה ויום אחד במכללה ולהיכנס לשיעורים (איפה שמתקיים סמסטר קיץ או בתחילת שנה"ל הבאה) ולהתרשם בעצמך ממקור ראשון. אין בעיה להיכנס לשיעור, לדבר עם סטודנטים בספריה או בקפטריה ולחוש את ה"רוח" של המקום. כמעט בכל מוסד לימודים ישנן תוכניות מגוונות (למשל, וזה רק למשל, במכללה למנהל בו אני מלמד ישנן למשל תוכניות לימוד במסגרת הלימודים עצמם, באנגליה, בארה"ב ואתה נחשף למישורים שלא הכרת, וכן תוכניות פרקטיות מגוונות ושווה לברר בכל מוסד מה מציעים שם והכל כדי להעשיר את חווית הלימודים ולהתנסות כמה שיותר כהכנה לחיים הפרקטיים כעו"ד). לגבי חיוניות: אם אינך מאלה שמגיל קטן דמיינו וראו את עצמם עורכי דין יום אחד ואתה מתלבט מה ללמוד ולא מגיע ללימודי משפטים מתוך תשוקה גדולה, אזי מצבך דומה לסטודנטים רבים שאינם יודעים מה בדיוק ללמוד ומה יקדם אותם בחיים ובוחרים בלימודי משפטים כיוון שמדובר בלימודים מעניינים, שעוסקים בסוגיות רבות מאוד ומגוונות מאוד בענפים שונים, וכן מדובר במקצוע שמפתח את החשיבה, את האינטליגנציה, את יכולות הכתיבה, עיבוד חומר כתוב, סינון טפל ועיקר וכיו"ב. דומה כי לימודי משפטים מעניקים בסיס טוב לקריירה באשר תהיה, מה עוד שבדר"כ סטודנטים רבים מוצאים עניין תוך כדי הלימודים עצמם, מה שלא חשבו קודם לכן כיוון שהתודעה משתנה בעקבות המציאות. גם אם לא תהיה עו"ד ותרצה להמשיך לתחומים אחרים, אתה מגיע עם מאגר ידע לא רע לגבי החיים ובכל מקרה מדובר בתואר ראשון שממנו או במקביל אליו תוכל ללמוד כיוונים נוספים. ואכן השוק מוצף אבל כך זה בכל תחום כמעט ונראה שעדיף ללמוד משהו פרקטי מאשר תיאורטי למעט אם התחומים הריאליים כן מושכים אותך, אז אולי כדאי לבדוק היטב את הכיוון הזה גם כן. בכל מקרה כדאי להגיע ולהתרשם לבד מהנושאים ומאופן הדיון וכמובן לנסות לברר עם עו"ד (מכר או קרוב משפחה) איך נראה המקצוע הלכה למעשה בשטח. בהצלחה רבה אם תרצה להתייעץ עוד אפשר גם במייל forkosh2@gmail.com
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור