פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
אני | 01:42  29/03/12
שלום, אני בחורה חרדית ומעוניינת ללמוד משפטים בשנה הבאה. היות ולצערי אין הרבה אפשרויות אחרות, האפשרות היחידה שלי כרגע היא המכללה בקרית אונו. רציתי לשאול אם יש מישהו שיודע האם הלימודים שם הם באמת לימודים רציניים? כמו כן, רציתי לברר בקשר להתמחות. אני מאד רוצה להצליח ולהתקדם בתחום של משפטים ואני מאד רוצה להתקבל להתמחות במשרד עורכי דין נחשב וטוב. אז רציתי לדעת האם יש סיכוי למישהי עם תואר של קרית אונו,עם ציונים טובים, להתקבל להתמחות במשרד עורכי דין נחשב? ובכלל, מה בעצם ההבדל בין תואר כזה לתואר של אוניברסיטה? תודה רבה מראש.
שלום רב. מצטער על העיכוב (ככל הנראה, תקלה במערכת לא קלטה את התשובות שלי). דרישות השוק כיום הן כדלקמן: עורך דין/עורכת דין (עדיף צעיר/ה) בעל יכולת ניתוח גבוהה מאוד, יכולת ניסוח גבוהה מאוד בכתב ובע"פ, אנגלית ברמה טובה, יכולת עבודה עם לקוחות וייצוג בבתי משפט ועצמאות. הדגש על שם מוסד הלימודים הולך ויורד ככל שיותר ויותר בוגרי כל המכללות משתלבים במשרדים הגדולים, בפרקליטויות, כעוזרים משפטיים וכד'. המצב כיום שבהרבה מקומות בוגרת נתניה תעבוד עם עו"ד בוגר אוניברסיטת ת"א ובוגרת שערי משפט. יש חשיבות רבה מאוד להשקעה העצמית שלך בלימודים ולרצינות שאת תפגיני (ולכן השאלה ששאלת בטעות יסודה. לא האם המוסד רציני אלא האם את רצינית). ורצינות מתבטאת בקריאת רוב חומרי הקורס, השקעה רבה בהכנה ופתרון עבודות, השתתפות בשיעורים ובסדנאות שונות ועוד. זה נכון שיש משרדים שעדיין לא מוכנים לקבל בוגרי מכללות אלא רק בוגרי אוניברסיטה אבל אלא הולכים ומתמעטים בשל ההבנה שציון פסיכומטרי אין בינו ובין יכולת משפטית כמעט דבר. לכן אין מקום לחשוש במיוחד אם זו האלטרנטיבה היחידה. לעניין זה, גם בנתניה ובשערי משפט יש לדעתי מסגרות קצת יותר "דתיות" ששווה לבדוק והעובדה שאת חרדית לא צריכה למנוע בעדך ללמוד משפטים. אני מכיר אישית "בוגר" ישיבת "מיר" שלומד בשלוחה של קרית אונו בירושלים שעושה חיל. בהצלחה
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור