פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
אורי | 12:15  07/03/12
שלום רב, סיימתי לא מזמן פסיכומטרי ואני עדיין מחכה לציון (את ה700 לתל אביב אני לא אוציא כבר..) ממוצע הבגרויות שלי הוא 102. יש כל כל הרבה מכללות למשפטים באזור מגוריי, המכללה למנהל, פרס, קריית אונו,רמת גן.. ביקרתי לפני שבוע במכללה האדמית פרס שפתחה את שעריה רק השנה ללימודי משפטים. מאוד התרשמתי מסגל המרצים ואיכות המכללה. במכללה אני זכאי למלגה על סך 30% הנחה לכל התואר. כלומר 16,000 לשנה. במכללה למנהל דורשים 32,000 וכנ''ל לשאר המכללות שהזכרתי קודם. השאלות שלי הן: האם זה כל משנה איפה אני אלמד? מה אתה חושב על המכללה האקדמית פרס ברחובות? שוחחתי עם עורי דין והם אמרו לי שמה שמשנה בקבלה להתמחות זה ההשקעה בלימודים וגיליון הציונים. האם זה נכון? תודה מראש.
הי אחי, כאחד שלומד במכללה למנהל שנה ג' משפטים - אני ממליץ לך לבוא לכאן. היה לי פסיכומטרי 638 ובגרויות 100 וקיבלו אותי כאן. תראה אחי הגדול גם למד כאן משפטים והוא עושה עכשיו סטאז. לפי מה שהבנתי ממנו דווקא כן מסתכלים על איפה למדת וכו בגלל שזה רק שנה ראשונה של פרס אני לא יודע עד כמה היתי לוקח את ההימור לגבי הגליון ציונים, יש מקומות שזה מעניין אותם וחשוב להם ושי כאלה שפחות. תמיד חשוב לשאוף לכמה שיותר. אם תרצה עוד פרטים אשמח לעזור לך אם תרצה
המכללה למנהל עושה שעות נוספות בעבודות היח"צנות שלה... אם לשפוט על פי הפורומים השונים ניתן לחשוב שהמכללה למנהל היא מכללה סופר מעולה... אני חושב שאתה לא צריך לקבל את מה שכותבים לך בפורומים השונים כי ישנם אנשים שמשלמים להם כדי לתת לך "המלצות" על המכללה שהם עובדים בשבילה. תתרשם מהמכללות ותחליט, תקשיב לעצמך.
מאד מסכימה עם מה שכתבת. גם התפישה לפיה תנאי הקבלה במכללה למנהל גבוהים יותר אינה נכונה למי שיבדוק לעומק (למשל, תכנית שער פתוח). התוצאה דומה ל"קרטל" הסלולרי.. אותן תכניות עם שינויי מסלולים (בגרות 100 מול 90 עם פסיכומטרי). בנוסף, מנהל הפורום בוגר המכללה למנהל ואני חושבת שיש להתחשב גם בנתון זה. בהצלחה לכולם!
נדב ושרית, אתם צודקים. אני מכיר הרבה אנשים שלומדים במכללה למנהל עם ממוצע בגרויות 90 וללא פסיכומטרי!!! הדבר שהכי טוב במכללה למנהל זה "השם" הזה שהם יצרו לעצמם, הרבה עבודה קשה בשטח והרבה עבודה קשה בפורומים השונים. העיקר שיהיה בהצלחה!!
שלום רב. ראשית, אני מסכים לגמרי עם מה שאמרו לך. יש ירידה משמעותית בחשיבות של איפה למדת ברוב רובם של המשרדים בארץ. גם בגדולים ביותר תוכל למצוא בוגר של קרית אונו ליד בוגר אוניברסיטת ת"א (וזה נתון שידוע לי אישית). משרדים מחפשים הרבה יותר את המעבר למקום בו למדת אלא מתרשמים מאוד (מאוד!!) מריאיון אישי ומנתונים של ציונים, סמינר מצטיין שעשית, קורס של מצטיינים, השתתפות במשפט מבוים וכו' - כלומר הוכחות לרמת אינטליגנציה משפטית ואקדמית גבוהה ויכולת ניתוח טובה של סוגיות משפטיות. זה נכון שעדיין כדי להגיע לריאיון יש מקומות בודדים שלא יסתכלו עם מי שלא בוגר מכללה למנהל או הבינתחומי בהרצליה שעדיין הן בעלות דרישות הקבלה הגבוהות כיום מבין כל המכללות. זה יוצר אצל מעסיקים תחושה של סטודנטים בעלי נתונים גבוהים יותר מה שכבר מוכח וידוע שלא מנבא הצלחה בלימודים ובוודאי לא הצלחה בפרקטיקה. אני מכיר מצטיינת דיקאן ממכללה בארץ (ממוצע 95 לערך של התואר) שעדיין אחרי שנתיים שכבר סיימה התמחות לא מוצאת עבודה ופיטרו אותה בבושת פנים כבר משני משרדים אחרי תקופות קצרות מאוד. וחבל. במכללה האקדמית פרס אין דרישות קבלה כל כך גבוהות ממה שאני יודע. זה יכול להעיד אולי על הצורך בהתחלה לקלוט כמה שיותר סטודנטים ולא מעיד שהמכללה לא טובה. השאלה מבחינת חווית הלימודים: האם מי שמתקבל ומראש מגיע עם ממוצע ציונים לא טוב יחסית, אזי גם יהיה סטודנט בינוני? ואז לא יהיה לך אם "לשבור את הראש" על החומר? אני ממש לא בטוח שכך זה הדבר ודווקא מי שמגיע מראש עם ממוצע יחסית נמוך ישקיע הרבה יותר כדי להצליח בהמשך. אני מציע לנסוע לכמה מקומות לחצי יום כל מקום ולהתרשם בעצמך. בהצלחה
עמיעד | 10:55  09/03/12
אני מסכים עם רוב הדעות כאן, המשרדים כבר פחות מסתכלים על מוסד הלימודים ויותר על יכולת אישית. אז לדעתי מה שאתה צריך לעשות זה: 1. למצוא מוסד לימודים שעוזר לך להתפתח אישית ( הנחיה, סגל מרצים ואיכות הסטודנטים). 2. מקום שנותן לך הרבה פרוייקטים אפשריים ( משפט מבוים, כל מיני מכונים כמו המכון לאתיקה משפטית וכו') 3. מקום שתהנה בו, וזה אחד החשובים לדעתי. אני אישית לומד במכללה למינהל וטוב לי שם, הבנתי מחברים שגם הבין תחומי טוב וכמובן אוניברסיטת תל-אביב. בכל מקרה הייתי ממליץ לך לפנות למוסדות עצמם ולדבר עם יועצי הלימודים שלהם. בהצלחה אחי :)
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור