פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
גלית | 01:37  26/02/12
שלום רב, אני בת 32 ומאוד מתלבטת לגבי לימודי משפטים. אני בוגרת תואר ראשון במ.ההתנהגות ניהול וכלכלה של בן גוריון, ובנוסף, לימודי ייעוץ ארגוני (תעודה) בבר אילן. עכשיו, לאחר שנים של ניסיון בתפקידי ניהול מגוונים ולאחר פסק זמן שלקחתי בחיי, מעוניינת ללמוד משפטים, תחום שתמיד עניין אותי ואני מאמינה שיש לי את היכולות והתכונות המתאימות לעיסוק בו, אך מפחדת שמא זה מאוחר מידי בגילי ובשלב זה בחיי. האם אכן גילי יהיה בעוכריי בהשתלבות בתחום? בלימודים עצמם? במציאת סטאז'? האם עדיף לימודי תואר שני ? אשמח לעזרה וסדר במחשבות..
שלום רב. אני הייתי מתחיל מגיחה קצרה לאוניברסיטה או למכללה שקרובה אלייך ונכנס למספר שיעורים של שנה א' למשפטים (זה לא בעיה למצוא- שאלי במזכירות או "תפסי" סטודנט צעיר ובררי עימו במקום עצמו. זה אומנם יום אחד אבל זה מעניק התרשמות עצומה לפחות לתחושת הבטו שלך. גיל היום אינו פקטור. בתרגולים שלי היו (וישנם) סטודנטים שחצו את גיל ה-40 ולומדים משפטים. גם לגבי סטאז' זה לא דרמטי. אם תגיעי עם ציונים גבוהים והמלצות (בטח ובטח כשיש לך ניסיון בניהול) תגלי שמשרדים רבים מעדיפים היום מתמחה בעל ניסיון בחיים והשכלה מגוונת. תואר שני במשפטים אפשרי אבל לא תוכלי לעסוק במקצוע. האם את רוצה לעסוק בחייך במקצוע עריכת הדין (על כל רבדיו- לאו דווקא במשרד)? את זה רק את יכולה לדעת. בדרך כלל לאחר שמתחילים את המסלול, נשאבים לתוכו ובאופן טבעי תמצאי את עצמך בוגרת תואר ראשון במשפטים שהולכת לריאיונות. לא מעט מהסטודנטים שלי לא בדיוק חשבו על לימודי משפטים ובכל זאת הלכו לכיוון הזה. מצד שני, רק אתמול פגשתי סטודנט מצטיין שלי שאחרי שנתיים עבודה במשרד "ברח" למשרה בהיי-טק ולפחות לפי התיאור שלו הוא מרוויח 9 נטו עם רכב ועובד 9 שעות ביום. בתחום עריכת הדין להרוויח סכום כזה יקרה אחרי כ-4 שנים (למעט בגדולים מאוד, אבל שם עובדים קצת יותר ...) אבל תשכחי מהרכב. למה הוא עזב? משיקולים שונים שלא בטוח שרלוונטיים אלייך אבל לא כולם מוצאים את עצמם בתחום. ואגב, זה יכול לקרות בכל תחום. בגדול, באוניברסיטאות קשה יותר לשלב עבודה עם לימודים. במכללות מרכזים את הימים כך שאפשר לעבוד. בנוסף, מכללות לא נופלות מאוניברסיטאות מבחינת ההכשרה לתחום, אבל הן גובות באופן שאינו מוצדק בעליל סכום של למעלה מפי שניים וחצי. זה גם שיקול. בנוסף, הייתי ממליץ לחפש מסלולים כמו במכללה למנהל שיש שם מסלול של אקדמאים ואז כשליש מהמסלול זה אנשים בגילך פלוס מינוס שכבר סיימו לימודים ובנו קריירה וכל היחס שלהם ללימודים הוא רגוע ובוגר יותר. בהצלחה
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור