פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
שלום ליאור, קודם כל תודה מראש על העזרה, מאוד מעריכה את ההשקעה מזמנך לענות לי על השאלות. אני אספר בקצרה עלי על מנת שתקבל קצת אינדקציה. אני בת 22 ומעוניינת להתחיל ללמוד שנה הבאה. תמיד הייתי בטוחה שהתחום שלי הוא חשבונאות אבל לאחרונה התחילו לעלות לי הרבה ספקות בעניין (תחום אפור ומשעמם, לימודים קשים, תנאי קבלה גבוהים). ממוצע הבגרות שלי הוא 107 והפסיכומטרי הוא 678. לאחרונה התחלתי להתעניין לגבי לימודים בתחום משפטים וכלכלה. השאלות שלי הן: 1.) אני רוצה ללמוד באוניברסיטה ולא מכללה. איפה הכי מומלץ ללמוד- ת"א או העברית? אם זה מבחינת יוקרה,מרצים איכותיים, חיי חברה באוניברסיטה...(אני גרה ליד חיפה ולא מעוניינת ללמוד באזור) 2) אני מאוד ריאלית וטובה במתמתיקה, אם כך האם אתה ממליץ לי לשלב את תחום המשפטים עם הכלכלה? זה לא קשה ותובעני להוציא שני תארים בתחומים שונים? אני תלמידה טובה וחרוצה אבל עדיין רוצה שיהיו לי גם חיים תוך כדי הלימודים. 3) אם אני אבחר ללמוד באוניברסיטה אוכל לשלב את הלימודים עם עבודה בשלב מסוים? חסכתי קצת כסף אבל זה לא יספיק לי ל 4 שנים שבהם אצטרך לשלם מחייה ולימודים ובלי הכנסה כלל. שוב, תודה על העזרה הרבה והמשך ערב מצוין :)
שלום רב. קשה מאוד לומר מה כדאי ללמוד היום. קל יותר לצמצם תחומי עניין כמו שאת עושה. אני תרגלתי שנים מסלול של סטודנטים משולבים: משפטים וחשבונאות ומשפטים וכלכלה. מסתבר שאצל רבים עבד הכלל שככל את עמוסה יותר כך את יעילה יותר ופחות מבזבזת זמן על "התמרחויות". אין ספק שללמוד 4 ימים בשבוע מ-9 עד 19 כל יום (למעט יום אחד שמסיימים מוקדם יותר) זה מאוד קשה ותובעני, אבל בהחלט אפשרי. אני הייתי מעדיף ללמוד בת"א אבל לא בגלל שת"א טובה יותר או פחות מירושלים אלא משיקולים של נוחות אישית בלבד. את תגלי במהרה שגם כשלומדים זה מאוד נוח שאפשר לקפוץ מדי פעם גם באמצע השבוע הביתה לחיפה למלא מצברים (רוחניים כמובן אבל בעיקר חומריים ...). אני לא חושב שזה נכון לומר על מקום לימודים טוב יותר או פחות. העיקר זה הסטודנט ומה הוא מפיק ממקום הלימודים. חסר סטודנטים שהתחילו במקומות שמתוייגים כנמוכים והתקבלו להתמחות בעליון? אני מכיר אישית אחד שכזה. לגבי עבודה- קשה מאוד לשלב אותה בטח שלא בשנתיים הראשונות. באוניברסיטה אני חושב קצת קשה יותר לשלב עבודה מסודרת מאשר במכללות שמרכזות את ימי הלימודים ככל האפשר אבל מן הסתם לא מעט מהסטודנטים באוניברסיטאות כן עובדים. כך שיש פתרון לכל דבר. בכל מקרה למה שלא תקפצי גם לת"א וגם לירושלים ותתרשמי בעצמך. כנסי לכיתות ותנסי לדמיין את עצמך יושבת שם, עונה על שאלות. דברי עם סטודנטים במקום. זו הדרך הטובה ביותר להחליט. בהצלחה
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור