פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
שלום אני בן 30, סיימתי תואר ראשון במקצוע מאד לא שימושי באוניברסיטה. אני מאד רוצה ללמוד משפטים ולעסוק בזה, אבל לשמור על ראיה מפוכחת : יש לי ממוצע תואר 80 בערך ופסיכומטרי מאד נמוך יחסית (עשיתי בזמן הצבא בלי להתכונן בכלל ולא שיפרתי מאז). אני מתלבט, כיון שאני יודע שאצטרך כנראה ללמוד במכללה, ואז אני מסיים את הלימודים בגיל 33-34 ורק מתחיל התמחות, שתסתיים , אם לא ישנו את השיטה, רק בגיל 35-36 ... אז קודם כל - בכלל יש סיכוי למצוא התמחות טובה בתור בוגר מכללה בן -34-35 או שאני משלה את עצמי? האם זה לא גיל מאוחר מדי להתחיל - גם מבחינת קליטה של המון חומר חדש, וגם מבחינת קבלה למקום עבודה טוב ? האם אני "קשיש" מדי להתחיל בקריירה כל כך תחרותית ? או שאולי הגיל הוא דווקא יתרון, כי אני בוגר יחסית, וגם יש לי תואר קודם בתחום שקשור למדעי הרוח והחברה (למרות שהוא לא מועיל מבחינה מקצועית), וזה מוסיף איכשהו ל"ניסיון החיים" שלי ? בתודה
שלום רב. ראשית כדי להתקבל ללימודי משפטים באוניברסיטה תצטרך להשקיע מינימום שנה מחייך כדי לעשות פסיכומטרי. וגם אז זה לא בטוח שיספיק. אז מה - תשקיע שנה נוספת? בשלב כזה של חייך הדרך הנכונה היא להתחיל ללמוד כמה שיותר מהר וזו כמובן דרך המכללה. שנית, למה דווקא משפטים? הייתי מציע לך לנסוע למכללה או שניים שאתה מכיר, להיכנס ולשהות בה יום או יומיים בהתאם למערכת של תלמידי שנה א' ולראות אם זה מתאים לך. בהנחה וזה אכן יעניין אותך מספיק, אני חושב שאין קשר לגיל ויש בתחום המשפטים עניין רב ופיתוח המחשבה. ישנם כל כך הרבה תחומים בעולם המשפט שאפשר להתחבר אליהם ולמצוא בהם סיפוק ופרקטיקה כל שהגיל פחות רלוונטי. לגבי התמחות אין ספק שקשה יותר למצוא התמחות בגיל 35 אבל אם תוציא ציונים גבוהים ותוסיף שיש לך כבר תואר קודם, מה שמעיד על מחשבה פתוחה, יצירתיות, וגם ניסיון חיים רחב יחסית לסטודנט בין 25 - משרדים רבים דווקא יראו בכך יתרון ולא חיסרון. אני מציע במקביל לחשוב על כיוונים מקצועיים נוספים או על דרך לשדרג את התואר הראשון עם תואר שני לאוו דווקא בתחום משפטים כיוון שלימודי משפטים די מפרכים במשך 3.5 שנים וקשה מאוד להחזיק משרה מלאה וגם לתת 100% בלימודים כדי להגיע לציונים טובים. איפשהו תצטרך להתפשר וזה יכול לגרום לתסכול ומתח וצריך להגיע מאוד מפוכח. תצטרך להשקיע כ- 20 שעות שבועיות בהגעה לתרגולים ולשיעורים ועוד כ- 30 עד 40 שעות בקריאה, הכנת עבודות והתכוננות שוטפת לתרגולים (תפרוס את זה ל 4-5 ימים וזה יוצא סביר בהחלט). אבל אם זה יעניין אותך, אין ספק שהזמן לא יהווה פקטור, במיוחד כשאתה מגיע כבר עם רקע אקדמי. רק רצוי לבחור מקום שנותן יתרון לבעלי תואר אקדמי קודם. במכללה למנהל למשל המסלול הוא רק 3 שנים עם פטור מחלק מהקורסים וגם במקומות אחרים יש כמובן מסגרות כאלה ואחרות ויש לבדוק כל מקרה לגופו. בהצלחה
אלון | 12:31  23/01/12
קודם כל המון תודה על התשובה המושקעת! לשאלתך, אני די סגור על זה שאני רוצה ללמוד משפטים. אני חובב פס"דים, סדרות משפטיות, ואני אוהב לקרוא בנושא (עברתי גם על סיכומי שיעורים) שוב, פרגמטית... בוא ננסח את ההתלבטות ככה: יש אפשרות ללמוד בבר אילן MA בלימודי משפט ואז להשלים לLLB עם הקורסים שמוכרים מתואר שני... זה תואר די קל שלומדים בו רק חמישי שישי ובלי תיזה - ונמשך שנה. אני רק לא יודע עד כמה זה הימור, לעשות תואר שני, ולבנות על השלמה במוסד אחר לתואר ראשון במשפטים. אם זה מצליח , היתרון מעולה , כי בגיל 35 אני אגיע עם שני תארים ראשונים + תואר שני אחד לראיון העבודה... רק לא ברורים הסיכויים... האופציה השניה היא באמת מכללה של "הסבת אקדמאים" כמו המכ' למנהל או שערי משפט . בשניהם יש תוכנית לאנשים עובדים של יומיים לימודים בשבוע (אחד מהם שישי) ... אני תוהה אם התוכניות האלה באמת תובעניות כמו לימודי LLB רגילים, ובאמת צריך ללמוד בהן 20 שעות בשבוע בכיתה. ממש שקראתי שם, לוקחים 8-9 קורסים בשנה לכל היותר. מה דעתך ?
ליאור פ | 22:52  23/01/12
כדאי ללמוד את מקצוע המשפטים כמו שצריך - לדעתי - יש להתחיל מהתחלה כמו שצריך ולא להתחיל עם משהו מקוצר שנותן ידע כללי ובסיסי ואח"כ לקפוץ להשלמות לתואר ראשון וכד'. אני לא מכיר את התוכנית הזו כל כך וקשה לי להמליץ עליה. בתואר ראשון רגיל לומדים כ-20 שעות בשבוע (ברוטו) אך בהחלט ייתכן שלאקדמאים יש קצת פחות שעות. עדיין נדרשים להכין את כל העבודות וכו' וההשקעה היא רבה. אני לא בטוח שהתואר השני של בר אילן מועיל כל כך למי שיש תואר ראשון במשפטים. אם אתה כבר מתכנן שינוי קריירה אז עשה זאת כמו שצריך בלי קיצורי דרך כדי ללמוד את החומר כמו שצריך. כך אני הייתי עושה על כל פנים. בהצלחה רבה.
אלון | 23:41  23/01/12
תודה שוב על העצות הטובות. ליל מנוחה
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור