פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
אני בעל תואר ראשון BA בניהול, בוגר האוניברסיטה הפתוחה ותואר שני MA , מוסמך החוג לסטטיסיטקה באניברסיטת חיפה, מעוניין ללמוד לתואר ראשון LLB במשפטים. 1. האם קיים מסלול מקוצר ו/או פטורים מקורסים מסויימים ? 2. האם קיימת אפשרות ללמוד לתואר שני LLM במשפטים במסלול ישיר / מיוחד ? (הכוונה, לא מסלול MA בלימודי משפט הקיים באוניברסיטת בר אילן).
שלום רב. ראשית ובאופן כללי: שאלה פשוטה: למה ללמוד משפטים אם רקע אקדמאי כשלך? אינני פוסל זאת חלילה אך לאחר השקעה כה רבה בלימודים עד כה, למה לא להתחיל לעסוק בתחומים שכבר למדת? אלא אם רצונך להיות עו"ד או שאינך מוצא סיפוק בכיוונים שלמדת עד כה ואז תואר במשפטים בהחלט יכול להועיל לך, בעיקר במשרדים מסוימים שבהם נדרש ידע שרכשת עד כה או שידע כזה יכול לסייע בטיפול בתיקים מסוימים. אבל בשוק של היום התארים הקודמים ממש לא מבטיחים או מנבאים בהכרח יתרון עבורך. לגבי שאלותיך- יש מקומות כמו המכללה למנהל ואחרים בהם יש תואר מקוצר באופן יחסי לאקדמאים. יש לבדוק תנאי קבלה ישירות מול המכללה למנהל (ניתן דרך דף הבית להשאיר פרטים ויחזרו אליך במהירות). אני מניח שעוד מקומות מציעות תוכניות דומות ויש לבחור בין השאר במקום שקרוב לביתך, עדיף במקום שתנאי הקבלה גבוהים באופן יחסי ומקום שבוגריו מעורים היטב בשוק העבודה. פטור מקורסים לא קל לקבל אבל יש לבדוק בכל מקום לגופו. לגבי תואר שני ככל הידוע לי מלבד התואר השני של בר אילן אין היום אישור של המל"ג ללימודי תואר שני מלא במשפטים למי שלא סיים תואר ראשון במשפטים. מעבר לכך, אין ממש יתרון בתואר שני בלבד כיוון שלא תוכל לגשת למבחני הלשכה ולהיות עו"ד ובכל מקרה תצטרך לחזור על רוב הקורסים בתואר הראשון. בהצלחה
תודה על תשובתך המנומקת. אני אמנם עוסק בתחום המחשבים שנים רבות ותחום לימודי המגוונים אכן מסייעים בעדי לנהל היטב את תחום עיסוקי ולעסוק גם בתחומים נוספים. ברצוני להרחיב את ידיעותי ולהתקדם לתפקידי ניהול בכירים. אין ברצוני לעסוק בעריכת דין, אולם אני מאמין כי ידע מעמיק בתחומי המשפט יטיב עימי בנושאים רבים.
אם כך, יש תארים חלופיים מוצלחים (תארים שניים) בעיקר בתחום הניהול, משאבי אנוש, מדיניות ציבורית ועוד תארים ייעודיים שבדר"כ האוניברסיטאות מציעות. שווה בדיקה ומחשבה נוספת. לימודי משפטים הם תובעניים ואינטנסיביים ואם אתה לא מתכוון להיות עו"ד אז לא ברור לי איך ידע בדיני משפחה או פיצויי בגין תאונות דרכים יעזרו לך להמשך הקריירה. בהצלחה רבה!
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור