פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
רוני דניאל | 13:07  09/08/11
היי...אני בת 22 נרשמתי ללימודי מדעי ההתנהגות ומשאבי אנוש במכללה למנהל להשנה ודחיתי את הלימודים לשנה הבאה בגלל שאין אדם אחד שאמר לי לא ללמוד את זה מכיוון שממש אין להתקדם עם זה אז אני עדיין מתלבטת ומתלבטת ודיי נמשכת לכיוון של משפטים..עכשיו השאלות שלי: א. האם זה שאלך ללמוד במכללת קריית אונו או המרכז האקדמי למנהל ומשפטים בר"ג האפשרות שלי למצוא התמחות ,במשרדים נחשבים, נמוכה מאוד??ומה קורה אם מצאתי התמחות במשרד לא מוכר כ"כ-זה נוראי?? פשוט אין לי פסיכומטרי ואין לי זמן כ"כ לעשות כי אני אולי טסה ולמען האמת גם לא רוצה לעשות ב. אני תמיד חושבת הלאה פשוט..מה קורה אם לא מצאתי את התמחות יש מה לעשות עם התואר?לאן מתברגים בחוץ? ג. מה זה בכלל המבחני לשכה שצריך לעשות? זה כל החומר שלמדנו או משו כזה? מה קורה אם נכשלים?אפשר לעשות שוב ושוב? זה עולה כסף?? ממש אודה לכם על תשובה כנה!
טליה | 13:44  10/08/11
כל כך נמאס מהשאלות האלה שלא ידוע מאין ולאיזו מטרה הן נכתבות. בהנחה ששאלתך אותנטית, ומאמונה חזקה שאין כך הדבר - כל "הנתונים" החבויים בשאלתך הזויים ומנותקים מהמציאות ומזכירים לי שוב את זירת התקשורת המקוונת שנשלטת ע"י צעירים ממורמרים ובעלי רגשי נחיתות (וכנראה שיש להם סיבה...) או אף גרוע מכך... (אעצור כאן). שכן אחרת, אם יימשך הדבר אולי אנשים נוספים ירצו לשאול "שאלות". לי התחושה שכוונתי ברורה.
קובי | 17:29  10/08/11
טליה, את זה שבפורום הזה האנשים של המכללה למנהל עושים עבודה טובה -את זה כבר הבנו... אבל מנגד, יכול מאוד להיות שמדובר כאן בבחורה אמיתית ששאלה שאלה תמימה. אני לא חושב שזה לעניין לענות לה בצורה הזו. יש כאן את ליאור שהוא מספיק מקצועי וישר כדי לענות על שאלות מסוג זה.
רוני | 17:42  10/08/11
אני מודה לך קובי=]...כי אני ממש לא התכוונתי לענות לרמה המגעילה הזו של הדיבור שלה... לכל הספקנים למיניהם...אין לי שמץ של מושג מה אתם רוצים...זו שאלה אמיתית לחלוטין!
טליה | 20:09  10/08/11
נשארת נאמנה לכל מילה שאמרתי :)
ליאור פ | 23:47  10/08/11
שלום רוני. יש לך שאלות טובות (ואם תרצי להרחיב עוד את הדיבור אפשר ליצור קשר דרך המייל). בגדול, אין היום תחום שאין בו "הצפה" אולי חוץ מרפואה ואומנות ... אני לא מבין מה זה אומר שאין לאיפה להתקדם עם לימודי משפטים. מה עם כל אותם אלפי עו"ד שעובדים במשרות מגוונות בשירות המדינה, חברות ממשלתיות, משרדים פרטיים ובתי משפט? בנוסף, תואר במשפטים הוא תמיד יכול להיות תואר נלווה להשכלה אחרת שתרכשי ויכול להוות יתרון מסוים על פני אחרים. לשאלות הספציפיות: 1. אין קשר (כמעט) בין המקום בו תלמדי ובין האפשרות למצוא התמחות. זה סיפור שכבר מזמן נגמר לפני 5-6 שנים, למעט משרדים בודדים שעדיין מחזיקים יותר מבוגרי אוניברסיטה או הבינתחומי והמכללה למנהל וזה מתבסס על ההנחה שבמקום בו דרישות הקבלה גבוהות יותר, יהיו סטודנטים איכותיים יותר. אני מכיר כל כך הרבה מצטייני דיקן שנזרקו באמצע התמחות או לא מצאו הרבה מאוד זמן עבודה כעו"ד כי בפרקטיקה אין להם כל כישרון למרות ציונים גבוהים. ברור שמי שמוצא התמחות במשרד קטן של 2 עו"ד כמעט ולא יוכל למעט חריגים בני חריגים למצוא אח"כ עבודה במשרד גדול מאוד (נגיד ב- 20 הגדולים). השאלה אם זה מה שאת רוצה? כי למשרדים קטנים ובינוניים תמיד תוכלי ואלה יש לא מעט. 2. כמו בכל מקצוע שתלמדי. תמיד יש מה לעשות עם התואר - תלוי מה את רוצה ועד כמה את מוצלחת ומוכשרת בתחום. 3. מבחני לשכה בתום ההתמחות, נכון להיום הם אמריקאים (השלב הראשון) אבל כנראה שעד שאת תסיימי יהיו בממתכונת שונה. השלב השני הוא מבחן בע"פ. בשלב הראשון החומר הוא חומר ייעודי שלומדים אותו מספרים ספצפיים בתקופה שלפני הבחינה - בעיקר סדרי דין (למרות שיש סיכוי שפה ושם תגעי בחומר במהלך הלימודים). הבחינה שבע"פ היא בעיקר על חומר שקשור לנושאי ההתמחות שלך. זה עולה כסף. נכון להיום אגרת הבחינה היא כמעט 1200 ש"ח + 2000 ש"ח ספרי לימוד ועוד כ-3,000 ש"ח למי שיעשה קורס. אפשר לעשות שוב אבל זה פעם בחצי שנה. אם נכשלים רק בבחינה בע"פ אז לא צריך לחזור גם על הבחינה בכתב (אמריקאית). בהצלחה רבה!
רוני | 15:09  14/08/11
היי ליאור...תודה רבה על הפירוט! אפשר לקבל את המייל שלך כמו שאמרת?? אשמח להתייעץ איתך
ליאור פ | 17:07  14/08/11
forkosh2@gmail.com
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור