פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
מעין | 15:30  31/07/11
חסר לי ממש קצת להתקבל לאוניברסיטה, אני לא רוצה להמתין עוד שנה ובנתיים לעשות עוד פסיכומטרי כי עשיתי כבר פעמיים ואני מותש. השאלה היא האם עדיף לי כבר להתחיל במכללה למנהל ורק להתחיל עם זה כבר. אני משקיע את הנשמה בשיפור ציונים בשנים האחרונות ואני כבר עייף. יכולתי להיות כבר בשנה ג' במכללה למנהל מרוב זמן ששרפתי, אני כבר קצת מתוסכל.
שלום רב. ראשית אין שום פסול להשקיע מאמץ להגיע לאוניברסיטה. הבעיה היא שעד שאתה תנסה לשפר בפעם השלישית, הרף עלול לעלות עוד קצת כך ששוב מאמציך יהיו לשווא. מצד שני, במידה שכן תתקבל תרגיש נהדר עם המון מוטיבציה כאשר פעלת למימוש השאיפה שלך והצלחת. אם תחליט לוותר, אתה עלול לחוש תסכול שבסוף וויתרת לעצמך ומצאת את עצמך לומד במכללה - ראויה בעיניך ככל שתהיה. מצד שלישי, במקום להשקיע שוב, תוכל כבר להיות בוגר שנה א' במשפטים. וזה די טוב. כלומר? כלומר שאין כאן אמת אחת ואלה רק מקצת השיקולים הרלוונטיים. המלצתי (או מה אני הייתי עושה ...). מאחר ואני כבר הייתי במצב הזה והייתי במרחק נגיעה מלימודי משפטים באוניברסיטה העברית והחלטתי לא להשקיע עוד שנה בשיפור הפסיכומטרי וללכת על הלימודים במכללה למנהל, אני יכול לומר שאני יכול להבין תחושות שאתה חושב שאתה תחוש אם תוותר על האוני', אך כל ההתרגשות שמלווה את תחילת הלימודים וההשקעה הרבה שנדרשה ממני מאוד מוקדם במכללה למנהל (ומן הסתם בכל מקום אחר), השכיחה די מהר את העניין עם האוניברסיטה ואפילו לא ניסיתי לעבור עם הציונים של שנה א' כיוון שהרגשתי שמצאתי בית מעולה ללמוד בו ולהתקדם בו (למרות השכר הגבוה). מאחר שכבר השקעת בכך שנתיים, אני חושב שהייתי מסתפק בכך כי האנרגיות הרבות והזמן לא מצדיק בעיני את התוצאה אליה אתה שואף. יש כאן כמובן עוד שיקולים רבים נוספים שראוי שתתן להם משקל (מרחק מהבית, שכר לימוד, תחושה של הצלחה או לא לאכזב את ההורים ... ...). רק כך בחשבון שאתה עלול גם אחרי הפעם השלישית לא להצליח ואז מה? תנסה פעם רביעית? חמישית? יש לעצור מתישהו את המרוץ אחרי הפסיכומטרי שלא הוכח כמשקף משהו לגבי היכולות האקדמיות. זו דעתי על כל פנים. שיהיה בהצלחה. אם תרצה אפשר להמשיך לשוחח על העניין גם במייל.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור