פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
שלום לכולם, אני מאוד רוצה ללמוד משפטים וזה התחום היחיד שמושך אותי. עשיתי פעמיים פסיכומטרי כשהמטרה הייתה לקבל סביב ה690 ע"מ להתקבל לאחת מהאוניברסיטאות ת"א ובר אילן. בראשון קיבלתי 652 ובשני 645 ועכשיו אני לא יודע מה להחליט. ההתלבטויות הן האם לחכות עוד שנה ולנסות לשפר פסיכומטרי ואולי גם בגרויות בשביל להתקבל לאוניברסיטאות? או האם ללכת למכללות הבינתחומי או המכללה למנהל?? מה שמרתיע אותי במכללות האלה הוא שכר הלימוד הגבוה אבל הבנתי שבוגרי המכללות הללו משתלבים יפה במשרדי עורכי הדין ובשוק העבודה. בכלל,מהו דירוג המכללות מבחינת לימודי משפטים? דרך אגב,איך מכללת ספיר נחשבת בלימודי המשפטים לעומת אחרות?(אני אוכל להתקבל עוד השנה וגם שכר הלימוד הוא אוניברסיטאי ולא יקר כמו בשאר). תודה רבה לעוזרים.
אנסה לעזור. האמת, שאני כבר לא יודע איזו שאלה נשאלת ממקום אמיתי ואיזו כחלק מהסוג החדש של השיווק המקוון (למשל, עיין ערך פייסבוק נגד גוגל...). ואני עוד יותר לא יודע, אם היא כבר אמיתית מי באמת חושב שיקבל בפורום אינטרנטי תשובה כנה ונטולת מימד שיווקי או אגוצנטרי. המציאות בפועל היא אחת (ואחת בלבד!): יש אוניברסיטאות ויש מכללות. לא התקבלת לאוניברסיטה? למד במכללה. לדידי, כל נסיון ליצור סוגסטייה אקדמית באמצעות שמות המסתתרים מאחורי אין וריק - אין בה, אלא כדי לכפר על רגשי נחיתות של סטודנטים קיימים, או כפי שציינתי, שיווק אגרסיבי שממלא אחוז נכבד מעולמינו הקטן.
שלום רב. ראשית, מאחר ועו"ד טובים יוצאי כל המכללות בישראל (חוץ מכרמל שטם הוציאה בוגרים) התברגו בכל המשרדים הגדולים ובמגזר הציבורי בישראל. מחזה שכיח היום לראות עו"ד שלמד בנתניה עובד חדר ליד עו"ד שלמד בקרית אונו ושניהם שכנים של עו"ד שלמדה בעברית או בת"א. אז איך אפשר להשוות? הרי היום בחלק ניכר של המכללות לומדים סטודנטים שמבחינת נתונים יכולים להתקבל לאונ' אך עקב מלגה שמקבלים, קרבה לבית או חברים מעדיפים ללכת למכללות או כאלה שעקרונית יכולים היו לעבור לאוניברסיטה עם ציוני שנה א' אך בכל זאת נשארים משיקולים שונים. כלומר, חשוב מה אתה/את הסטודנט עושה במהלך הלימודים- אתה כמה רצינות מושקעת, קריאת חומרים, הגעה לשיעורים והיכולת האישית. אני לא הייתי ממליץ להתעכב עוד שנה כדי להתקבל לאוניברסיטה. ומה אם לא תשפרי? תחכי עוד שנתיים? שלוש? שנית, לא ניתן להשוות בין מכללות. אולי רק להסתכל על תנאי הקבלה. אכן, המכללה למנהל והבינתחומי הם בעלי רף הציונים הגבוה ביותר ורבים נוטים לראות בהם כמוסדות ברמה של אוניברסיטה אך היום בכל המכללות סגל המרצים הוא מצוין, ההשקעה בסטודנט עצומה והידע שתוכלי לרכוש מועבר בצורה טובה מאוד. שלישית, ספיר טרם הוכיחה את עצמה בשוק. זה עלול קצת להקשות על מציאת התמחות או משרת עו"ד אח"כ כיוון שטרם התקבלו בוגרים שהוכיחו את עצמם אחרי הלימודים. אבל אין סיבה לפסול את ספיר במיוחד לאור העובדה שהתנאים שם טובים והשכר הוא כשל אוניברסיטה. רצוי לבקר שם ולהתרשם בעצמך וכך גם במכללות שנראות בעינייך. בהצלחה רבה
קודם כל תודה רבה על העזרה,אתה הראשון שכותב דברים עניינים. לא ידעתי שאפשר לעבור לאחר שנה אחת במכללה לאוניברסיטה,במה זה כרוך? מי אלה שיוכלו לעבור?
שלום נדב. בטעות עניתי לך בלשון נקבה ולא זכר. לגבי מעבר ממכללה לאוניברסיטה- במסלול שלי בזמנו, במכללה למנהל, עברו שניים לאוניברסיטה העברית. כלומר שזה אפשרי אך מתי מעט זוכים לכך. ראשית צריך ציונים מאוד גבוהים - 90 פלוס וכמה שיותר גבוה יותר טוב. שנית, רצוי מאוד המלצה טובה של מרצה במכללה שמוכר גם בעברית או במקום אחר אבל המגמה הכללית היא שלא מאפשרים לעבור. למיטב הבנתי, רק לבוגרי רייכמן והמכללה למנהל בתוספת ציון שנתי באזור ה- 90 הגבוה ופסיכומטרי גבוה, יש סיכוי לעבור אבל שוב מדובר בבודדים כל שנה וזה בעיקר לעברית או לבר אילן. אוניברסיטת ת"א כמעט ולא מאפשרת זאת. בהצלחה
היי ליאור, תודה רבה על העזרה.
אסף | 04:04  25/05/11
ליאור, אני מבין שאוקטובר בפתח ומבין שאתה בוגר המכללה למנהל ומתרגל בה אך לדעתי מוטב שתעשה בדיקה יסודית לפני תשובות מסוג זה. מעבר ממכללות לאוניברסיטה אינו מייחד את שתי המכללות האלה בלבד - ונעשים כאלה במכללות נוספים (וכן, כל שנה!). אגב, וודאי אתה יודע שאוניברסיטאות נחשבות למוסד ציבורי וככאלה כפופות לחוק המל"ג ולמשפט המנהלי. אפלייה כפי שתיארת אינה חוקית. בלי שום קשר - מי שחושב שיש עדיפות כלשהי למכללה למנהל על פני מכללות אחרות, אני מציע שיעשה בדיקה רציני. לא יאומן כמה מידע שגוי ובעל אופי שיווקי ניתן למצוא בפורומים! פשוט נמאס מהשיווק האגרסיבי הזה על חשבון שאר דורשי ההשכלה הגבוהה.
ליאור פ | 22:27  25/05/11
לא ברור על מה התרעומת. ראשית, אנא קרא את כל התכתובת ותיווכח שלא מדובר באקט שיווקי. שנית ואינני יודע מה אתה מסתמך בצורה כה נחרצת אך לידיעתך, עובדתית- אוניברסיטאות לא מאפשרות מעבר למעט מקרים בודדים וחריגים מאף מכללה. אני באופן אישי מכיר סטודנטים שעברו משתי המכללות שציינתי וכאלה שלא הצליחו לעבור. הדברים שלי מסתמכים על מה שנאמר (ושלא נאמר) להם על ידי האוניברסיטאות ואני מדבר על ניסיון מצטבר של שלוש השנים האחרונות. בכל מקרה מדובר בדעתי האישית בלבד. בנוסף, אין כל אלמנט שיווקי ... המכללה למנהל ורייכמן לא באמת צריכות "שיווק" לכאורה עליו אתה מרמז ... בהצלחה לכולם/ן
שרית | 03:51  26/05/11
גם לדעתי מדובר בשיווק שכבר מאוס על כולםץ אני באופן אישי מכירה לא מעט סטודנטים ממכללות אחרות שעברו ואין למכללה למנהל שום עדיפות. היא בהחלט צריכה שיווק כמו כל המכללות. מה שכתבת מקומם וממש לא נכון
אסף | 20:49  26/05/11
מה ששמעת או שלא שמעת? אבחר לא להגיב אפילו. זה לא חדש שלא מעט אנשים פיתחו אובססייה כלפי מוסד הלימודים שלהם, אך הגבול נחצה בעת העברת מידע שגוי לחלוטין. עומד על דעתי: מוסדות אקדמיים מפעילים מערך שיווק ויחסי ציבור וזה כולל בעיקר "מכללות מסויימות". דוחה מעליי דעות לא אובייקטיביות. והכי חשוב: בכל שנה האוניברסיטאות מאמצות אחוז מסויים מכל מכללה אקדמית. למכללה למנהל אין שום נקודת בונוס מעבר למכללות אחרות. מילים גם אני יכול לזרוק... בקלות.
ליאור פ | 23:28  26/05/11
אני מפנה אותך שוב למענה הראשון שעניתי בו כתבתי מפורשות שאין הבדל בין המכללות ולא ניתן להשוות בין מכללות למעט בנושא של תנאי קבלה. ואני ממש לא חושב שהעובדה שמספר סטודנטים עברו בחלוף השנים לאוניברסיטה כזו או אחרת מהווה נקודת בונוס לאותה מכללה. ברצוני להרחיב מעט ולהסביר את שכתבתי בהמשך לגבי הסיכוי לעבור לאוניברסיטה: עובדתית היא שתנאי הקבלה למכללה למנהל ולרייכמן הם הגבוהים ביותר היום מבין כל המכללות. דהיינו תדיר מוצאים סטודנטים עם בגרות בסביבות ממוצע 10 ופסיכומטרי בסביבות 660-680. לי באופן אישי יש לא מעט סטודנטים כאלה ואפילו עם פסיכומטרי שנושק ל-700. אותם סטודנטים לרוב גם מוציאים ציונים גבוהים מאוד במהלך שנה א'. השילוב בין ציונים גבוהים בשנה א' יחד עם פסיכומטרי שנושק ל-700 מביא לכך שאותו סטודנט/ית שעומדים במרחק נגיעה מקבלה לשנה א באוניברסיטה מצליחים להדביק את הפער ע"י ציונים גבוהים. זה לא אומר שממכללות אחרות זה לא יכול לקרות אבל הסתברותית במקום שבו ישנה דרישה לרף ציונים גבוה יותר בשילוב של הפסיכומטרי והבגרות, יימצאו יותר סטודנטים עם ציונים גבוהים מבחינת הבגרות + פסיכומטרי ואפילו ברמות הגבוהות - כלומר כאלה שהיה חסר להם פסיק כדי שיתקבלו לאוניברסיטה וכדי לא לאבד שנה התחילו ללמוד במכללה. כלומר, ההסבר לתופעה שנמצא יותר עוברים ממכללות לאוני' יהיו במקומות שמלכתחילה יימצאו שם סטודנטים עם ציונים מאוד טובים שיכולים לעמוד ברף הציונים הנדרש של המכללות בעלי הדרישות הגבוהות ביותר. אני מקווה שהדברים ברורים יותר כעת לכל המתלבטים.
על משפטים ולימודי משפטים allcareers.co.il/article.aspx?id=352
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור