פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
בשנת הלימודים הקרובה. האם בחירת המסלולים זה מיד עם התחלת הלימודים או שמא יש קצת זמן להחליט. אני לא יודע כ"כ, אני מתלבט. מצד אחד פלילי מאוד מושך אותי אבל מצד שני יש המון עורכי דין בתחום ומאוד קשה להצליח. על איזה התמחויות אתם ממליצים יותר ?
שלום רב. הבחירה באשכולות נעשית רק בסמוך לשנה הלימודים השנייה. השנה הראשונה היא כללית יותר ובה תלמד קורסי חובה חשובים ומאוד מעניינים כמו דיני חוזים, עונשין (=פלילי), חוקתי ומשפט עברי. גם אם תחליט על כיוון מסויים בסוף השנה הראשונה עדיין תוכל בהמשך לשנות כיוון או להוסיף אשכול התמחות נוסף (נניח: אזרחי או גישור). קשה להמליץ על תחום כי הדבר תלוי בעיקר בנטיית הלב שלך. אני מציע לחכות מעט ואז לראות אם באמת התחום הפלילי הוא המעניין אותך ביותר או לא. יש במכללה מרצים מצויינים לתחום הפלילי כמו פרופ' רבין שיהיה הדיקן הבא שכתב את הספר מספר 1 בדיני עונשין בישראל והמתרגלים שלו הם עו"ד בכירים בתחום הפלילי שעובדים בפרקליטות הפלילית ואצל עו"ד פלדמן הידוע ואפשר ללמוד מהם המון. אבל מן הסתם ייתכן מאוד שהתחום יעניין אותך אבל לא תרצה להתמקצע בו אלא דווקא בכיוונים אחרים. שיהיה בהצלחה.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור