פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
טל | 14:33  04/03/11
איזה התמחות במשפטים הכי חכמה היום ללמוד? כמובן שאני אבחר משו שיעניין אותי ולוו דווקא לכסף , מהו ההבדל בין משפטי בינלאומי פרטי וציבורי? מה ההבדל מבחינת כמות העבודה שיש באותו תחום והאם הוא כרוך בנסיעות לחו"ל. אני רוצה לפתח קריירה לא בארץ ,האם כשלומדים משפט בין לאומיאו פרטי אפשר להשתלב בעבודות במקומות כמו אוסטרליה או ניו זילנד או שצריך להגיע שמה לעשות מין הסבה לחוקים שלהם ? תודה רבה!
שלום רב. זו שאלה טובה שאין עליה מענה חד משמעי. בעיקרון עורכי הדין שמרווחים הכי הרבה הם בתחום המסחרי בפירמות הגדולות. זו מגמה שרק מתחזקת בשנים האחרונות אבל אפשר להרוויח יפה גם בתחומים אחרים. תלוי באיזה משרד מדובר ובמיקום שלו. משרדים גדולים בת"א או הרצליה עומדים בראש הדירוג של השכר גם אם את עו"ד אזרחית/נזיקית/פלילית בתוך המשרדים הגדולים. עבודה בחו"ל היא רעיון מצוין אבל בשביל זה המשב"ל הפרטי או הפומבי לא בהכרח הכיוון היחיד. בעקרון אם את רואה את עצמך עובדת בעתיד נניח באוסטרליה, עדיף שתסעי ללמוד משפטים באוסטרליה. לא ברור לי מה תואר עו"ד מישראל יעזור לך? בכל מקרה תצטרכי לעבור את בחינות הלשכה של לשכת עו"ד באוסטרליה, להכיר את החוקים וכו'. לשאלתך: בינ"ל פומבי עוסק בתחום של זכויות אדם, משפט בינ"ל הומניטרי, מתח בין מדינות, יחס לאזרחים בזמן מלחמה וכד'. זהו תחום שמאוד מתפתח בעולם אבל לא מתאים לכל אחד. אפשר עם השכלה טובה (והמלצות טובות) למצוא עבודה בארגונים בינ"ל ואפילו באו"ם. משפט בינ"ל פרטי עוסק בתחום של המשפט האזרחי בין מדינות. למשל חברה ישראלית שמוכרת מכונות כביסה שמיוצרות על ידי חברה גרמנית. את כל המסגרת החוזית (כולל הפרות חוזים) מסדירים דיני המשפט הבינ"ל הפרטי. זהו תחום טוב במיוחד בעולם הגלובלי ובמיוחד מאז התלכדות אירופה לאיחוד האירופי. יש עבודה רבה בתחום ומשרדים שיש להם לקוחות בינ"ל יזדקקו לשירותים של עו"ד שמתמחה במשפט בינ"ל פרטי. נסיעות לחו"ל וכמות עבודה- זה תלוי משרד. בדר"כ כיום אין כל כך נסיעות לחו"ל. הכל אפשר לעשות דרך האינטרנט ווידיאו קונפרנס. אבל אין ממש התמחות במשפט בינ"ל פרטי. יש בעקרון קורס אחד או שניים שעוסקים בנושא הזה וזהו. תוך כדי הפרקטיקה משתפשפים והופכים למומחים. בתחום הבינ"ל הפומבי יש כבר אשכול או התמחות. למשל במכללה למנהל מציעים אשכול בינ"ל וזכויות אדם והמרצים הם בעלי שם עולמי וקשרים. זה דבר שיכול מאוד לקדם אותך בעתיד אם תרצי להתקדם בתחום הזה. בהצלחה רבה
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור