פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
אהלן, ברצוני ללמוד משפטים ובמקביל לעבוד. המכללות המציעות משפטים במסלול ערב הינם: אונו,רמת גן ונתניה. סיירתי בשלושת המקומות אך איני יודע לאן יותר טוב להכנס... מישהו יכול לתת לי המלצה או משהו? הבנתי שגם ברמת גן התואר ממש מכין אותך ישר להתמחות, זה נכון? ואילו עוד שיקולים אני צריך לקחת בבחירת מוסד לימודים תודה רבה!
שלום רב. לדעתי רמתן של שלושת המכללות שציינת הן פחות או יותר דומות ואני בספק גדול אם אפשר לומר על מקום מסוים היום שהוא מכין אותך ישר להתמחות כדבריך. בחלק מהמקומות ישנו קורס בשנה הרביעית ללימודים שהוא באמת נותן לך את הכלים הבסיסיים להתחיל את ההתמחות עם ידע מסוים (בעיקר פרוצדורות ונהלים). אינני יודע אם יש קורס כזה ברמת גן אבל גם אם אין קורס שכזה בסופו של יום הדבר שמכין הכי טוב להתמחות הוא לא מקום הלימודים - ממש לא. הגורם המכריע הוא אתה הסטודנט ומידת ההשקעה והרצינות שלך בלימודים, בהכנת העבודות ובקריאת חומר. מתמחה לרוב נתקל בכמויות חומר רבות לקריאה וישנה חשיבות עליונה ליכולת להפריד בין עיקר וטפל ולנתח סוגיות משפטיות מהר. רק קריאה והשקעה במהלך הלימודים יעניקו לך את הכלים הטובים ביותר לעשות זאת. לכן לא צריך לחשוב רק על שם המוסד והמוניטין שלו אלא גם בזמינות שלך להשקיע בלימודים. ממה שאני יודע כל המכללות שציינת משקיעות רבות בסטודנטים שלהם, בסגל ההוראה ובתוכניות הפרקטיות (קליניקות שונות). אני ממליץ להגיע למקום עצמו להיכנס לשיעור-שניים, ולדבר בעצמך עם הסטודנטים. בהצלחה
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור