פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
שלום רב הנני חייל משוחרר, וברצוני ללמוד משפטים. התחלתי כבר תהליך של שיפור ציונים ובקרוב פסיכומטרי. הנני רוצה לעבוד ובמקביל ללמוד. חשבתי על מכללות אך אני מבולבל מאוד כל אחד אומר משהו אחר. יש מכללה מועדפת על כולם? תודה רבה!
שלום רב. אני באופן אישי למדתי במכללה למנהל ועברתי חוויה מצוינת. אבל אני בטוח שמי שלמד בכל מכללה אחרת יאמר כך לגבי המכללה שלו. כלומר, כיום לא ניתן לדבר על מכללה שמועדפת על כולם. רצוי לקבל חוו"ד מחברים קרובים או משפחה שלמדו באחת המכללות המדוברות, לצמצם את הרשימה לשלוש-ארבע מכללות ולעשות ביקורי שטח כשתתחיל שנת הלימודים. רצוי לדבר אז עם סטודנטים משנים שונות (לתפוס מישהו בספריה, בקפיטריה או בתור למזכירות ...) ולדבר. כדאי להיכנס גם לשיעור או שניים ולקבל תחושת בטן משלך. לאחר מכן, שקלל את כל העלויות הנלוות (כמו שכירת דירה ונסיעות) וקבל החלטה. בסה"כ כל המכללות טובות מאוד היום אך כמובן שיש הבדלים כמו בתנאי הקבלה. כיום תנאי הקבלה של המכללה למנהל והבינתחומי הם הגבוהים ביותר ויש לכך חשיבות מסויימת בשוק העבודה, אך לדעתי לא חשיבות קריטית. בכל מקום בו תלמד, אם תשקיע, תקרא את החומר, תגיע לשיעורים ותפגין רצינות- אין ספק שצליח היטב גם במציאת התמחות ובהמשך. זה המסר שאנו מעבירים לסטודנטים שלנו במכללה למנהל לאור הניסיון המוצלח מאוד של בוגרים של המכללה למנהל בשוק העבודה. אני באופן אישי מכיר עו"ד שלמדו במכללות כמו המכללה למנהל ואחרות (שאולי לא "הכי" נחשבות) אבל מצאו התמחויות מעולות. בהצלחה רבה
שרית | 23:55  25/09/10
תנאי הקבלה במוסדות הנ"ל אינם הגבוהים ביותר כיום, מציעה לבדוק שוב. בבינתחומי למשל, לא מצויינים כלל תנאי הקבלה, ובמכללה למנהל ניתן להתקבל גם עם בגרות נמוכה על תנאי שזה חלק בלתי נפרד מסינון המועמדים למוסד.
למכללה למנהל לא ניתן לקבל עם בגרות נמוכה וכך גם ביחס לבינתחומי. הדרישות הן גבוהות יחסית ונדרש ציון פסיכומטרי סביר ונתוני בגרות גבוהים יחסית. למשל: תנאים לקבלה אוטומטית: 1. בעלי תואר מוסמך ומעלה מאוניברסיטה (בארץ או בחו"ל) המוכרת על ידי המועצה להשכלה גבוהה. 2. ציון בחינה פסיכומטרית 700 ומעלה, ציון 111 ומעלה בחלק האנגלית, ותעודת בגרות מלאה. 3. תעודת בגרות מלאה בממוצע משוקלל 95 ומעלה, ציון בחינה פסיכומטרית 620 ומעלה, וציון 120 ומעלה בחלק האנגלית במבחן הפסיכומטרי. 4. תעודת בגרות מלאה בממוצע משוקלל 103 ומעלה וציון 211 ומעלה באמי"ר. תנאי רישום אחרים: המועמדים בעלי הנתונים הגבוהים ביותר מבין אלה: 1. בגרות מלאה בממוצע משוקלל 90 ומעלה, ציון פסיכומטרי 600 ומעלה וציון 111 ומעלה בחלק של האנגלית בפסיכומטרי. הערה: ככל שהבגרות גבוהה יותר, אזי תיתכן קבלה עם פסיכומטרי נמוך יותר ולהיפך. ככל שהפסיכומטרי גבוה יותר כך תיתכן קבלה עם ממוצע בגרות נמוך יותר. כמובן שהכל כפוף לשק"ד וועדת הקבלה של ביה"ס למשפטים. 2. בעל תואר ראשון קודם (מוכר) בממוצע של 75 ומעלה. תנאי הקבלה משתנים משנה לשנה וממוסד למוסד. אלה ניתנים בדר"כ בפגישה אישית עם גורם מייעץ במכללות השונות עימו ניתן לקבוע פגישה אישית ללא התחייבות כלשהי. לשאלות או בירורים בנוגע לקבלה, מסלולי לימוד, מלגות: במרכז הייעוץ של המכללה למנהל בטלפון 9634103 -03
שרית | 13:48  26/09/10
http://www.colman.ac.il/AcademicUnits/aop/muamad/aoplaw/Pages/default.aspx חברה שלי התקבלה עם ממוצע 77 למכללה למנהל ואני מפרגנת ומברכת על ההזדמנות שנותנים לצעירים ליהנות מהשכלה גבוהה. יחד עם זאת - די מאוס לעצב מציאות בה תנאי הקבלה בשני המוסדות האלה בלבד הגבוהים ביותר. כמובן, שישנם מוסדות בהם תנאי הקבלה נמוכים במיוחד ולא אציין שמות. תנאי קבלה לרוב הם כמו "מסלול" בחברה סלולרית: מחיר קבוע וכוכביות קטנות.
ליאור פ | 13:56  26/09/10
זה נכון שישנם בודדים שמתקבלים גם בממוצע נמוך יחסית אך נדרשים לעמוד ברף ציונים גבוה משנה לשנה. הקבלה על בסיס של ריאיון אישי למסלול זה. מסלול זה אינו דרך המלך להתקבל ללימודי משפטים אלא רצון לאפשר גם לבעלי נתונים נמוכים יחסית ללמוד משפטים, כל עוד עומדים בדרישות וועדת הקבלה ומביאים עימם תכונות ופן אישיותי שאינו מופיע בציונים.
ליאת | 16:43  26/09/10
אני לא מסכימה עם שרית בכלל. זה שמדובר במכללה אין זה אומר שהתואר שמוציאים נחשב פחות. אני יכולה לתת דוגמא על לימודי חשבונאות (ראיית חשבון), מכללת רופין והמכללה למנהל מאוד נחשבות בתחום הזה, ואחד מארבעת המשרדים הגדולים מעסיק את רוב בוגרי המוסדות הללו! ואני מדברת על המשרדים הגדולים!
וככלל - פורום אינטרנטי אנונימי אינו המקום לקבל מידע מהימן.
שרית | 17:28  26/09/10
בודדים זה תמיד יחסי ובאמת שאינני מעוניינת להרחיב דיון בנושא. ישנן דרכים רבות להתקבל למוסדות תוך עקיפת תנאי הקבלה - אולם לרוב עושים זאת תוך הגבלת הכמות בהתאם לתקנות המל"ג, המובהרות ברחל בתך הקטנה (לא יותר מאחוז מסויים מהלומדים באותו מחזור) גם לגבי מכינות ק"א. אני שוב מבקשת שתקרא תנאי את תנאי הקבלה בכל מוסדות הלימוד לפני שאתה עונה. גם שם הנתונים משתנים כל שנה. ואני שוב חוזרת ומדגישה באופן חד משמעי: המכללה למנהל אינה נושאת את תג הכניסה הגבוה ביותר מקרב המכללות. מי שבאמת פיקח - שיעשה בדיקה מקיפה לבד ולא יאחז באמירה המלווה באינטרסים כלשהם. יותר הוגן מזה?
ליאור פ | 23:38  26/09/10
ראשית הפניתי גם למכללה למנהל וגם לבינתחומי. שנית, ציינתי כי למדתי במכללה למנהל ואת חווייתי האישית בלבד. שלישית, ההמלצה שלי הייתה בהחלט כללית ולא מכוונת מטרה. רצוי בכל מקרה להגיע פיסית למקומות המועדפים, לשאול סטודנטים על חוויותיהם ותחושתם לגבי המקום כמו גם שיקולים אחרים (מרחק ועלויות נסיעה). אנא עייני בתשובה הראשונית שלי. כיום לאור ריבוי המכללות לא ניתן לומר על מקום א' שהוא עדיף על מקום ב' כיוון שכל המכללות עושות מאמצים רבים לשפר את איכות ההוראה, להציע סדנאות וקליניקות שונות ולמתג את עצמם בשוק העבודה. עובדה היא כי מצטיינים מכל מכללה מגיעים בסופו של דבר למקומות שנתפסים כיוקרתיים. לא מעט מאותם מצטיינים מגיעים למכללות לאור מלגות מלאות שהם מקבלים למרות שיש להם נתונים ללמוד גם באוניברסיטה. מי שישקיע ויוציא ציונים טובים יקבל לכך תמורה מלאה ללא קשר לזהות מוסד הלימודים. רביעית, אני מכיר באופן אישי את מסלול שער פתוח ויודע כמה לומדים שם בכל שנה. שיהיה בהצלחה
שרית | 23:52  25/09/10
חייל משוחרר יקר, לא תקבל בפורומים המאפשרים דיונים אנונימיים, תשובות נטולות גוון שיווקי ואינטרסים כלכליים. אין מכללה מועדפת על כולם כקונצנזוס, אולם עדיין יש בשוק עדיפות לבוגרי אוניברסיטאות. אם תשקיע בלימודיך, לדעתי הפער יהיה קטן אם בכלל, אבל אזהר בלהכריע מסמרות בעניין. עצתי אליך היא - תהיה ספקן בכל מידע שתקבל באמצעים לא אובייקטיביים. אני מציעה לך לגשת למוסדות ולבדוק בעצמך, דבר עם הסטודנטים, בדוק תכניות לימוד, מי המרצים ועוד.. בהצלחה!
אביב | 13:58  30/09/10
תודה רבה לכם!
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור