פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
אור | 22:36  17/09/10
שלום..שמי אור ואני מעוניין ללמוד משפטים באוניברסיטה העברית ולשלב את הלימודים עם תואר נוסף..אני רוצה שהתואר הנוסף יהיה תואר פיננסי...תואר שיקנה לי יתרון בשוק עריכת הדין על פני מומעדים אחרים,וכמו כן תואר שיאפשר לי בשלב מסויים בחיים לעזוב אולי את התחום המשפטי ולפנות לאפיקים אחרים דוגמת עסקים, שוק ההון וכ'ו..ההתלבטויות שלי הן בין 3 מסלולים. 1.תואר ראשון במשפטים+תואר ראשון בכלכה(3.5 שנים). 2.תואר ראשון במשפטים+תואר ראשון בחשבונאות(4 שנים).יש לציין שאינני מעוניין לבצע התמחות ומבחני הסמכה של לשכת רואי החשבון ולהיות רואה חשבון אלא לעשות אותו רק כתואר המקנה ידע פיננסי שיכול לתת מקפצה טובה וידע נרחב. 3.תואר ראשון במשפטים+תואר שני במנהל עסקים בהתמחות של מימון ובנקאות(5 שנים). על פי האפשרויות שנתתי כאן מה האפשרות המועדפת...אני אציין שוב את מטרותי. 1.יצירת יתרון בשוק עריכת הדין על פני מועמדים אחרים במציאת מקום עבודה במשרדים המסחריים הגדולים. 2.תואר המקנה ידע כלכלי רחב. 3.תואר המאפשר לי בשלב מסויים בחיים לפנות לאפיקים אחרים לאו דווקא משפטיים.
ליאור פ | 13:38  20/09/10
שלום רב. נשמע משאלתך שאתה חפץ בתשובה חד משמעית. לצערי, לא ניתן לתת תשובה חד משמעית שכן שלושת המסלולים המוצעים נחשבים מאוד בשוק העבודה ויפתחו בפניך דלתות רבות. קשה מאוד בשלב כזה (שהרי עד סיום הלימודים וההתמחות יחלפו מספר שנים) להעריך איזה תואר עדיף. לכן אביע את דעתי בלבד. דומני שהמסלול השני או השלישי עדיפים על פני המסלול הראשון (תואר במשפטים ובכלכלה). חשבונאות הם לימודים די מפרכים ושילוב משפטים וחשבונאות הוא מעולה אך צריך לקחת בחשבון את הקושי הצפוי והיכולת לשלב בצורה מיטיבית בין השניים. למיטב הבנתי זה התואר שהכי נחשב כיום בשוק העבודה לאור הידע שתצבור בתחום החשבונאות. משרדים מסחריים ישמחו להיעזר בך. לגבי המסלול השלישי של תואר שני שהצעת. לתואר שני אין חשיבות רבה מדי בפרקטיקה אבל אם תייחד את התואר לבנקאות ומימון ייתכן מאוד שאם תרצה לעבוד בבנקים יהיה לך יתרון או במשרדים מסוימים שעובדים מול בנקים או חברות פיננסיות גדולות. זה לא יהווה יתרון באופן גורף בכל משרד ותחום משפטי. לסיכום- סביר להניח שהמסלול השני (חשבונאות) מהווה את נקודת המוצא הטובה ביותר באופן רחב יחסית בשוק העבודה אבל זה התואר הכי קשה מבין המוצעים על ידך. קח בחשבון שתמיד ניתן להתחיל ולשנות תוך כדי השנה הראשונה את הכיוון. בהצלחה רבה
אלו לדעתי המסלולים שהכי יתאימו לדרישות שציינת. תוכל לקרוא על המסלולים האלו בהרבה אתרים. הנה לדוגמא מאמר מקיף על לימודים משולבים של משפטים וכלכלה. תוכל למצוא מדריכים נוספים כמו זה באינטרנט.
אופיר | 09:39  14/10/10
לפי דעתי משפטים וכלכלה אלה תחומים שיש ביניהם קשר אינטגרלי, אחד נדבך בשני. אחותי אישית לומדת תואר ראשון בחשבונאות עם חטיבה לכלכלה,יש כאלה שמוציאים גם תואר משולב במשפטים ומנהל עסקים.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור