פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
עינת | 22:23  04/05/10
הלכתי באמת לכמה מכללות והתרשמתי מאונו ושערי משפט. מי יכול לספר לי קצת על כל אחת מהחוויות שלו?
שגיב | 10:29  06/05/10
אני לא מכיר את שערי משפט טוב ולא מכיר אנשים שלומדים שם אז לא יכול לעזור לך שם, אבל כן אני יכול לתת לך את התרשמותי מהקריה האקדמית אונו. אני בשנה שנייה בתואר שלי במשפטים ומאוד מאוד מרגיש מסופק מאיך שאני מגשים את עצמי בלימודים. האמת היא שחשבתי שתואר במשפטים לא יהיה מאתגר כל כך אבל אני מוצא את עצמי ממש מתמודד עם תכנים מרתקים וממלאים בכל פעם, ואני לומד אותם מאנשים מדהימים מהעולם המשפטי במדינה. ממש ממליץ, את תראי שזו הבחירה הכי טובה :) בהצלחה!
סיגל | 16:44  06/05/10
אני יכולה לומר לך שדודה שלי סיימה שם את התואר שלה במשפטים, כלומר בקרית אונו. היא מאוד אהבה את המקום, המרצים...תמיד היא רק התפארה במקום הזה, תמיד יהיו דברים קטנים שלא תהיי מרוצה מהם אבל אין מה לעשות אי אפשר תמיד לספק את כולם, מה שבטוח הם דואגים לך למענה. מה גם שדודה שלי עוד מסיימת את ההתמחות שלה במשרד ממש נחשב.
מאיה | 14:55  09/05/10
אני עכשיו מחפשת משרד טוב להתמחות, שמעתי על אורי דניאל אבל אני לא בטוחה שאני מספיק טובה כדי להתקבל לשם, האם את יכולה לספר על הדרישות של המשרד מהמתמחים שלהם, האם העבודה שם קשה?
גלעד | 16:16  07/05/10
שלום עינת, אני סטודנט שנה א' במכללה. אני יכול להגיד לך באחריות מלאה שזאת אחת המכללות הכי מעניינות בתחום המשפט. מסלול הלימודים כולל התנסויות נרחבות בתחום לפי ההתמחות שתבחרי. אנו עוסקים בניתוח משפטי של מקרים מאוד מעניינים שגורמים לך לפתוח את המחשבה ולחשוב קצת מעבר. בהצלחה לך.
דברת | 17:32  10/05/10
חח עזבי חמודה, לכי עם האינסטינקטים שלך, הקריה האקדמית אונו היא הבחירה שלך. עזבי אותך משטויות :) בהצלחה!
לשכת עורכי הדין פרסמה את הישגי הנבחנים במבחני ההסמכה בכתב, מועד מאי 2010. הנתונים מדורגים לפי מוסדות הלימוד ולפי הציון הממוצע שקבלו הנבחנים. שמעתי את זה מלא מעט אנשים, יש אנטי מאוד קשה נגד אונו כי הם מציפים את השוק. אני לא חושב שאת רוצה להיות סתם עוד אחד.. אלא ללמוד במקום ייחודי. קישור לטבלה
מאיה | 08:58  31/05/10
למה כמה בוגרים כל שנה יוצאים מאונו? מוזר שאת אומרת את זה כי לימודי משפטים אלא לימודים שקשה לסיים, את רוצה להגיד לי שהם מקלים על הסטודנטים שלהם? הרי בסופו של דבר מכולם דורשים אותו הדבר כשהם מגיעים להתמחות לא? זה לא בסדר!
עידו | 21:13  31/05/10
זה שסטודנטים של אונו עוברים (בשן ועין) את בחינות הלשכה זה דבר אחד. אבל העובדה שיש כמותם עוד 15 אלף כל שנה הופך אותם ללא ייחודיים בעלי רמה זהה להרבה אחרים. אין להם ייחוד. לעומת זאת בשערי משפט זה כמו בוטיק איכותי ללימודי משפטים. כל סטודנט שייצא משם (או מכל מוסד ייחודי אחר לצורך העניין) יהיה יותר מעניין עבור מעסיק פוטנציאלי.
כל דכפין תופס עמדה בהכפשות\הגנות על מוסדות מבלי לבדוק דבר. גרוע מכך, הופכים פורום לזירת גלדיאטורים כל זאת על חשבון דורשי ההשכלה. באופן כללי, מוסדות קטנים באשר הם לעולם לא ייתפסו כייחודיים בעולם התעסוקה המודרני ומקל וחומר לא בדירוג לאיכותו. אוניברסיטאות מובילות בעולם נמדדות לפי גודלן כפאקטור משמעותי לדירוג. וממתי הקשר בין "יוצא מוסד" כלשהו לבין הצלחה בשוק העבודה? אין פה הרווארד במדינתנו הקטנה. תחום המשפטים למשל, נהנה מביקוש אדיר - מה שמציב את כוחות השוק בחזית אחת כנגד המבקשים לעסוק בתחום (ללא קשר למוסד ממנו תלמדו). כך תשוו בצורה אובייקטיבית: בדקו תנאי קבלה. בדקו את תכנית הלימודים (כמה שעות נלמדות (נ"ז) בכל מוסד. שמות המרצים. קליניקות. וותק. כך גם תגלו למשל, שכל ההכפשות של ה"מתחרים" כל כך רחוקות מהמציאות בקריה האקדמית באונו למשל שתפסה מוניטין חיובי שעולה עם השנים. (עדיין שוק קפיטליסטי, לא?) כולם מתחרים על ליבם של הסטודנטים. סמי, רפי, דפנה, אביעד וכל שאר השמות הפיקטיביים אינם יכולים להוות גורם מכריע. אסיים בזאת, שלא משנה היכן תלמדו את התואר - אם תוכלו להתעלם מאפקט פיגמליון, תוכלו להצליח בשוק העבודה בהתאם ליכולותיכם. בהצלחה לכולם!
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור