פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
שלום. אני מעוניין להתחיל בלימודים של משפטים ומנהל עסקים ורציתי לדעת כמה דברים. קודם כל, בחלק מהמכללות אני רואה שמדובר על תואר משולב במשפטים ומנהל עסקים ובחלק אחר אני שומע על תואר דו חוגי. האם יש הבדל? שאלה נוספת שמעניינת אותי היא עד כמה השילוב הזה הוא קשה ועמוס? אני יודע שזה מאוד אינדיבידואלי ובשביל כל אחד המעמסה היא שונה, אבל אני בטוח שאפשר לתת את התמונה בגדול עד כמה זה תובעני. ניתן לעבוד תוך כדי הלימודים? זה מגיע לרמה של עומס ש"אין חיים"? האם השילוב הזה יתן לי יתרון גם בתחומים אחרים אם אני אחליט שאני לא ארצה לעסוק בעריכת דין? תודה מראש על כל תשובה.
תודה על השאלות המצוינות. ראשית- צריך לבדוק בדיוק בכל מכללה מה התואר נותן: 2 תעודות בוגר, אחת במשפטים ואחת במנע"ס או שזו תעודה אחת משולבת. בדר"כ תואר דו חוגי אומר שני תארים נפרדים לגמרי רק שאתה לומד את שתי המקצועות במסגרת של אותן שנים. לגבי העומס- השנתיים הראשונות קשות. יש הרבה מטלות בשני המקצועות וקשה מאוד למצוא זמן לעבוד. אני לימדתי בשנתיים האחרונות מסלול משולב של משפטים ומנע"ס/חשבונאות במכללה למנהל בראשון לציון וניתקלתי בעומס בו הסטונדטים מצויים. החדשות הטובות הן שכל מי שמשקיע ונותן מעצמו מספיק הן בקריאת חומרים, הן בהכנת המטלות והן בהכנה ראויה לבחינות - מצליח ויש לא מעט שדווקא העומס מדרבן אותם ורבים מהם הם מצטייני דיקן! וזה לא דבר של מה בכך. כמובן שבשנתיים הראשונות מצופה ממך להשקיע כמה שיותר בלימודים אבל ברור שיש חופשות בין המבחנים ומספיק זמן לנוח. לגבי עבודה, ברמה מצומצמת. ברמת העקרון מדובר בתואר שווה לכל תחום בו תרצה לפנות בהמשך. בהרבה הצעות עבודה דורשים תואר ראשון ואתה מגיע עם ידע רחב ושני תארים ראשוניים. אין ספק שזה יתרון ואגב, גם בקבלה למשרדים הן בראיית חשבון והן במשפטים, התואר הכפול נותן לך יתרון לעומת בעלי תואר אחד כיוון שהיום נדרש ידע רחב ביותר מתחום אחד. אני ממליץ להגיע למכללות המדוברות ולנסות למצוא את הסטודנטים שלומדים תואר משולב ופשוט לברר איתם איך הם עומדים במשימה. אני בטוח שישמחו לענות לך ולהדריך אותך בהמשך. בהצלחה רבה
דניאל | 16:37  15/01/10
תודה רבה על התשובה. לגבי העומס שאתה מדבר עליו, הוא נכון גם לגבי התואר המשולב וגם לגבי התואר הדו חוגי? האם יש הבדלים בעומס בניהם? והאם מסתכלים עליהם בצורה שונה אחרי הלימודים, אם יש מסלול שהוא "שווה" יותר? נשמע לי הגיוני ש 2 תעודות, כלומר 2 תארים נפרדים זה דבר יותר יוקרתי לצאת איתו לשוק. אגב, הדו חוגי הוא לא התעודה אחת? כי הבנתי היום שבדו חוגי מחלקים לי את הנקודות זכות בין המקצועות בשביל להגיע לסכום נקודות זכות של תואר אחד ואז התואר הזה יהיה תואר דו חוגי בשני המקצועות. תקן אותי אם לא הבנתי נכון.
ליאור פ | 00:06  17/01/10
שלום שוב. העומס קיים גם בתואר משולב וגם בתואר דו חוגי כיוון שאתה לומד קורסים רבים יותר, נדרש למטלות רבות יותר והעומס בתקופת המבחנים רב יותר- הן בצפיפות המבחנים והן בצורך לעשות חלק מהמבחנים במועדי ג' כך שתקופת הבחינות שלך ארוכה משמעותית משל בעלי תואר אחד. ושוב- -זה בהחלט אפשרי. לא קל, אבל בהשקעה ראויה אין סיבה לא להצליח. אני לא בטוח עד כמה מעסיקים פוטנציאלים מבדילים בין תואר משולב לבין תואר שהוא תואר כפול וייתכן שגם בחלק ממוסדות הלימוד לא עושים הבדל גדול ולכן קשה להמליץ מה שווה יותר. כך או כך, ברגע שלמדת במסגרת של שני תארים, אין ספק ששיפרת את מצבך בשוק אך כמובן אין זה אומר שאם תלמד רק תואר אחד- לא תוכל להתקדם. פשוט לך יש יותר כלים. לגבי הפורמט- תעודה אחת וכד'- אני מציע לבדוק בכל מוסד לימודים בנפרד. בהצלחה רבה
שירן | 14:43  21/01/10
השילוב הוא די עמוס וסה"כ זהו תואר תובעני, יחד עם זאת לא הייתי אומרת שזה מגיע למצב ש"אין חיים" וניתן לשלב את התואר עם עבודה. מה שכן, הייתי ממליצה לא לעבוד בסמסטר הראשון ולתת לעצמך את הזמן להסתגל ללימודים, למעבר ולדרישות האקדמאיות. השילוב הזה הוא בהחלט שילוב מנצח, אתה לא חייב לעסוק בעריכת דין ואולם אני ממליצה לעשות את בחינות הלשכה כדי שיהיה לך את התואר ביד. ניתן לפנות לכיוון של מנהל עסקים, אולי לשלב עם קורס יועץ השקעות, לעבוד בבנק, וגם להמשיך לתואר שני במנהל עסקים... אתה מוזמן ליום הפתוח לתואר ראשון במרכז הבינתחומי שיתקיים ביום שישי, 5 בפברואר בשעה 9:00 בבוקר ולהתרשם בעצמך.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור