פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
מעיין | 19:09  31/08/09
זה משנה איפה לומדים תואר ראשון במשפטים..אם זה מכללת נתניה שהיא יותר נחשבת או המרכז האקדמי כרמל שהוא יחסית חדש ופחות מוכר?או שזה לא משנה כי במלא עושים את המבחן לשכה בסיום הסטג'?
עומרי | 17:48  01/09/09
ברור שזה משנה, את בעצמך אמרת שהמכללה האקדמית נתניה היא יותר נחשבת ואיכותית.. היום שיש כל כך הרבה עורכי דין אין ספק שהמקום שלמדת בו הוא פרט מאוד חשוב שמשפיע על הסיכויים שלך למצוא סטז' ולהשתלב באחד מהמשרדים הגדולים אם את שואלת אותי לכי על האקדמית נתניה, זה מוסד מוכר עם מוניטין ועם הרבה מאוד בוגרים בשוק העבודה
שלום רב. מכללה חדשה טרם ביססה לעצמה שם ומוניטין בשוק עריכת הדין בישראל. אין בשוק העבודה מתמחים שכבר מצאו משרות במקומות נחשבים ואין בוגרים שמחזיקים משרות במשרדים מובילים, כמו למשל אלפי בוגרי המכללה למנהל, שיכולים להיות פקטור חשוב בקבלה למשרד. אבל אין סיבה לפסול על הסף מכללה חדשה. סביר להניח שמכללה חדשה תרצה לבסס את עצמה ב"שוק המכללות" ולשם כך תשקיע משאבים רבים, תוך למידה ממה שנעשה במקומות אחרים והפקת לקחים. לכל מוסד חדש יש מוסד וותיק מלווה שמפקח על תוכניות הלימודים ואין סיבה שמכללת כרמל לא תעמיד תואר טוב. במידה ומכללת כרמל תעמיד סגל טוב של מרצים, ספריות ברמה ראויה ותוכניות טובות, אין סיבה שמי שילמד בכרמל לא יוכל להיות עורך דין טוב. אין ספק שיהיה קצת יותר קשה להתקדם, עקב החשדנות הטבעית כלפי החדש והלא מוכר, אבל מי שישקיע בלימודיו, יוכל להתקדם ולהצליח. בסה"כ אם מכללת כרמל קרובה למקום מגוריך ותאפשר לך ללמוד תואר בצורה רצינית ותאפשר לשלב עבודה, אין סיבה שכרמל לא תתברג במקום מכובד ברשימת המכללות הפרטיות בישראל. אני מניח שלנתניה ושערי משפט מוניטין יותר טוב משל כרמל ולא בגלל שכרמל טובה או לא, אלא במובן זה שעוד אין לה מוניטין מוכח. שווה תמיד, לנסוע לכל מקום, להסתובב שם, להתרשם בעצמך מהמקום, לדבר עם סטודנטים בספריה. אין כמו מראה עיניים. בהצלחה רבה
אביתר | 17:58  09/09/09
מכללה חדשה כמו מכללת כרמל עדיין לא ביססה את עצמה ואי אפשר לסמוך עליה. עדיף שתתמקדי במכללות המוכרות והוותיקות שיש להן מוניטין שהולך לפניהן כמו הקריה האקדמית אונו, הבינתחומי ודומיהם.
טלי | 13:01  22/04/10
אני חושבת שבסופו של דבר מה שחשוב זה שתלמדי כמו שצריך ושיקבלו אותך להתמחות .. ברגע שאת מתקבלת להתמחות ועושה את מיטב יכולתך שם לא אמורה להיות בעיה בכל מה שנוגע להצלחה בהמשך.. יש לי חברה שלמדה משפטים במכללה ובהתחלה הלחיצו אותה שיעשו לה בעיות עם זה.. בסופו של דבר היא הגיעה להתמחות אצל עו"ד אורי דניאל שהוא נחשב מאוד בעניין הזה.. כך שהכל תלוי בזה ובהצלחה שלך. אם יש אישור מל"ג אז אני לא רואה בעיה, להפך המכללה רק תשתדל יותר שיהיו טובים.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור