פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
נרשמתי ללמוד משפטים בלי לדעת את מהות העבודה של עורכי הדין, את השכר שלהם. אם יש פה משהוא שיכול לפרט לי בדיוק מה עושה עורך דין (חוץ מללכת לבית המשפט ולהגן על רוצחים D:) . גם כמה המשכורת (בממוצע) שמקבל עורך דין .
עריכת דין היא מקצוע רב תחומי היכול לתת מענה למגוון רחב של נטיות תעסוקתיות. בגלל [עקב] הענפים הרבים והמגוונים בהם עוסק המקצוע, אנשים בעלי מגוון כישורים מוצאים בה עניין . כך למשל, הנמשכים אל התחום העסקי-כלכלי יוכלו להשתלב במשפט המסחרי ולעסוק בחוזים, מקרקעין, מיסוי, דיני חברות, שוק ההון וכדומה; אלה שלבם נוטה אל מקצועות הסיוע יוכלו לעסוק בתחומי הגנת הפרט, והמעמד האישי; מי שהוא בעל נטייה לטבעית לבלשות וניחן בכריזמה וביכולת שכנוע יוכל למצוא אתגר רב בתחום הפלילי. כמו כן, היום המשפט הבינ"ל מתפתח ומהווה אתגר במיוחד בעידן של גלובליזציה. בעשור האחרון נכנסו לתחום המשפט תחומים נוספים כמו מחשבים, איכות הסביבה, זכויות יוצרים, פטנטים וכן ההיבטים המשפטיים הקשורים לפעילות של חברות סטארט-אפ. אתגר ישנו. לגבי שכר- נושא זה עלה בפורטל מספר פעמים. באופן כללי- בשוק הפרטי מרוויחים יותר מאשר במגזר הציבורי כאשר כמובן ככל שהמשרד שבו תעבוד יהיה רווחי יותר וגדול יותר, כך רבים סיכוייך להשתכר בסכומים יפים. על פי אחד הפרסומים האחרונים באתר של גלובס באינטרנט מדובר (בערך כמובן) בסכומים התחלתיים של כ-5,000 עד 5,500 ₪ במגזר הציבורי ובמשרדים הקטנים וכ-7,500 עד 9,000 במשרדים הגדולים ולאחר מס' שנות ותק הסכומים יכולים להגיע אפילו ל-9,000 ₪ במגזר הציבורי ובמשרדים הקטנים ול- 15,000 עד 20,000 ₪ במשרדים הגדולים (דו"ח שפורסם באינטרנט באתר גלובס). כמובן שדברים משתנים הן עקב המשבר הכלכלי והן בעקבות ההצפה של המקצוע והנתונים משתנים ממשרד למשרד. כדי להיות שותף בפירמה רצינית, עליך לעבוד קשה מאוד והבודדים שמצליחים מגיעים לכך לעיתים רק אחרי 20 שנה. מומלץ בחום, שכן סטודנט למשפטים, גם אם לא יהיה עורך דין, יפיק תועלת רבה מהכישורים שהוא רכש במהלך הלימודים. אני למדתי במכללה למנהל ויכול לומר לך שרכשתי כלים מצוינים לחשיבה ולניתוח טקסטים, סיטואציות, יכולת לבחון נושאים מכמה כיוונים, פיתוח יכולת של התבטאות וכלי חשיבה וביקורת מחודדים. בהצלחה רבה
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור