פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
שואלת | 14:40  22/04/09
היי.. אני מתחילה ללמוד שנה הבאה משפטים לתואר ראשון . בעתיד ארצה לעסוק בתחום המשפט המסחרי , אני יודעת שללומדים לתואר משולב משפטים וכלכלה יש יתרון מסוים בתחום זה . אני שוקלת ללמוד בנוסף למשפטים גם כלכלה , אך יש לי לבטים מכיוון שאין ברצוני לעסוק בכלכלה ,אלא רק בנושאים המתקשרים למשפט המסחרי . מה דעתכם ?? עד כמה חיוני תואר גם בכלכלה ??
שלום רב. תואר משולב הוא תואר עמוס יחסית אך אין ספק שהשילוב הנ"ל הוא שילוב מצוין שפותח דלתות הן לכיוון המשפטים והן לכיוון הכלכלה ומקנה לך יתרון מסוים על פני מועמדים שונים שבאים רק עם רקע של תואר באחד המקצועות. בתור מתמחה לעתיד לבוא, משרדים גדולים שעוסקים בין היתר בשוק ההון ובליווי משפטי של מוסדות פיננסים, ירצו אותך אצלם כיוון שאת מגיעה עם ידע כלכלי שמקנה לך יתרון- יכולת לקרוא דוחות פיננסיים, ניתוחים כלכליים שונים ועוד. כמובן שאין חובה להגיע עם ידע כלכלי מוקדם. חלק מהפרקטיקה של עורכי דין מסחריים היא פרקטיקה שלא דורשת תואר בכלכלה, אלא בהכרת חוקים ופס"ד שעוסקים בנושאים הרבלנטים בהם תעסקי כמו חוקים שקשורים לתאגידים, לבנקאות, למיסים, הגבלים עסקיים ועוד ועוד- בעיקר בפרשנות שבית המשפט מעניק לאותם חוקים. מדובר בעיקר ביתרון מסוים, אך יש לזכור שעו"ד הוא "טכנאי" המשפט שמאפשר לשוק ההון לעבוד ולתפקד כמו שצריך. את לא הולכת להיות בעלת המניות או המנכ"ל של החברה, אלא עו"ד שאמור לאפשר לחברה לעבוד תחת הכללים המשפטיים. לסיכום, אם את מסוגלת לעמוד בעומס, אני בהחלט חושב שכדאי לנסות לעשות תואר משולב. אין ספק שהוא יכול לתרום הן בהיבט של מציאת עבודה טובה והן בהיבט של ידע כלכלי שיכול לתרום לך בעבודה עצמה. אני הייתי בודק את התואר המשולב של המכללה למנהל שנחשב לתואר רציני ביותר במסגרת החיפושים אחר שילוב שכזה. בהצלחה רבה
xxx | 19:40  26/04/09
תודה רבה על התשובה המפורטת . בהמשך לנושא זה , 2 שאלות נוספות : 1. האם יש חיסרון להתחיל שנה א' רק משפטים , ומידה שארצה להוסיף שנה ב' כלכלה ? 2. שמעתי על סטודנטים רבים שציוניהם פחות טובים במשפטים בגלל ההשקעה הנוספת בכלכלה . מבחינת המשרדים - יעדיפו לקחת מתמחים בעלי תואר משולב בעלי ציונים ממוצעים או מתמחים בעלי תואר רק במשפטים עם ציונים טובים יותר ? תודה על ההתייחסות .
שלום רב. 1. לא בהכרח זה יהווה חיסרון. בכל מקרה אין ראיונות לפני תחילת שנה ב' ותמיד תוכלי לציין שהתחלת ללמוד גם תואר בכלכלה. 2. זו שאלה שאין לה תשובה חד משמעית. אין ממש כללים נוקשים בנוגע לשוק המתמחים ומה עדיף. הדברים משתנים ממשרד למשרד, ישנה חשיבות לאופן בו תעברי את הראיון, נסיון תעסוקתי מסויים וכו'. ייתכן מאוד שבמשרד א' יעדיפו דווקא את המשולב תוך התפשרות על הציונים ואילו במשרד ב' בדיוק להיפך. התואר המשולב לא ירשים אותם יתר על המידה. זה גם תלוי בשאלה מי עוד הלך איתך לראיון באותו יום-יומיים. יש גם אלמנט של מזל כמו בכל דבר בחיים. אז אני לא ממליץ לעשות חישובים ערטילאיים, אלא להשתדל להיות במיטבך ולהגיע עם ציונים כמה שיותר טובים. לדעתי האישית- עדיף להגיע עם ציונים גבוהים במשפטים מאשר ציונים ממוצעים בתואר משולב. זה לא כלל גורף כי ייתכן שיש משרדים שלהם דווקא חשוב התואר המשולב (בעיקר במשרדים המסחריים הגדולים).
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור