פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
אני מעוניין ללמוד משפטים ואני מתקבל לתכנית במשפטים בשני המכללות. באיזה מכללה לבחור? לפי הבנתי (מבירור נרחב עם אנשים) המכללות הללו מובילות ואיכותיות אך לבינתחומי יתרון על המכללה למנהל בשוק העבודה ובאיכות הלימודים (אינני הולך כעיוור אחר השם אך בימינו עם כ"כ הרבה מוסדות שמציעות לימודי משפטים יש חשיבות לדבר). מבחינת נוחות ללכת למהל הרבה יותר טוב בשבילי (15 דק' מהבית, מקום העבודה שלי גם באותו אזור) האם ללכת על המכללה למנהל או ששווה להרחיק עד היבנתחומי, איפה אוכל לקבל את הכלים הטובים ביותר ?
ברור!! | 14:56  20/03/09
15 דקות מהבית שלך, משמע אתה כנראה גר בראשון. לך למכללה למנהל ואל תחשוב פעמיים לא ברור לי מי אמר לך שהבינתחומי יותר טוב. לפי מה שאני רואה, כסטודנטית המכללה כל מקום התמחות שהוא פרו בינתוחמי הוא גם פרו המכללה למנהל לגמרי. לא נראה לי שיש איזשהיא עדיפות ולו הקלה ביותר לבינתחומי. נציין זאת כך מעולם לא נתקלתי בראיון התמחות בשאלה למה לא הלכת לבינתחומי? בשאלה למה לא הלכת לאוניברסיטה אכן נתקלתי. אם תלך לבינתחומי לא תמצא שם ראשלצי אחד וכנראה שהסיבה ברורה. המלג אגב הכריעו בעד המכללה למנהל בכלל.
עבר הרבה זמן מאז שביררתי אבל זכור לי שהתרשמתי יותר מהם מאשר מהמכללות שהצעת. שלושת הגורמים ששיכנעו אותי היו צוות המרצים המצויין שמתעסק רק בתלמידים, כתב העת המרשים ביותר והבניינים המפוארים והנוחים. אני אצרף לינק שתבדוק, אני מגיע לשם גם לביקור נוסף בקרוב. בהצלחה!
ליאור פ | 17:55  24/03/09
שלום. בחירת מקום לימודים תלוי במספר פרמטרים: תנאי קבלה, המוניטין של המקום, מקום מגורים והמלצות מחברים. אין לכך תשובה קלה וחד משמעית. המכללות הבולטות הן המכללה למנהל והבינתחומי. לשתיהן סגל מרצים מצוין והשקעה רבה בתלמידים בדמות תוכניות מגוונות ורבות. לגבי ההבדל בין המכללה למנהל והבינתחומי- אני לא חושב שקיים הבדל אמיתי בצורה מובהקת. 2 המוסדות הללו נחשבים לטובים מאוד ומכשירים אותך כעורך דין בצורה מצוינת הן עיונית והן פרקטית. לכל מכללה יש את הייחוד שלה וגם מבחינת מציאת התמחות- העובדות מוכיחות שהן בוגרי הבינתחומי והן בוגרי המכללה למנהל (במיוחד בעלי הציונים הגבוהים) לא מתקשים למצוא התמחות יוקרתית בשלבים מוקדמים של שנה ב'- הן בפרקליטויות והן במשרדים הגדולים במשק. מאחר ולדעתי אין יתרון מובהק לאף מכללה על פני רעותה, נכנסים השיקולים הנוספים: מרחק מהבית, והמלצות אישיות מחברים. האם אתה באמת חפץ לנהוג כל יום ללימודים במשך שעה בהלוך ושעה בחזור (נניח שעה בשעות העומס) או להגיע ללימודים רענן לאחר 15 דקות של נסיעה? מה לגבי עלויות דלק, זמן שנשרף וכד'. אלה שיקולים שלך ואתה צריך לקחת אותם בחשבון כי מדובר בלימודים די ארוכים. שלוש וחצי שנים. לגבי המלצות אישיות- אני באופן אישי למדתי במכללה למנהל ויכול לומר שזו הייתה חווית לימודים מדהימה במקום מפרגן ומשפחתי. זו המלצה אישית בלבד. אני מציע לבקר בכל אחד מהמוסדות ואז להחליט בעצמך. אם תשקיע ותהיה בין המצטיינים תוכל להצליח בכל מוסד לימודים ובאמת השם חשוב, אבל קודם כל אתה נמדד בהשקעה שלך ובציונים שלך. זה שתלמד בבינתחומי אבל תסיים עם ציונים נמוכים לא יעזור הרבה בהמשך, נכון? לאן שלא תלך תשקיע במיוחד בשנה א', כיוון שהיום על סמך ציוני שנה א' סוגרים התמחויות. בהצלחה
אני חושבת שאתה טועה לגבי היתרון הזה. למרות ששתיהן נחשבות מכללות מאוד טובות החוג במשפטים במכללה למנהל הרבה יותר וותיק וסביר להניח שלמשרדים הגדולים יש הכרות ארוכה יותר עם בוגרי המכללה למנהל כך שאני לא בטוחה לגבי היתרון הזה שהזכרת. אם המכללה קרובה יותר אליך אז זה בכלל פלוס ענק שגם בו כדאי לך להתחשב.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור