פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
אני כבר מס' חודשים מתחבטת בבחירת מקצוע הלימוד לתואר ראשון. עלתה הסוגיה של לימודי משפטים משום שהתחום האומני שלי מאוד מפותח. האם יש כאן עורכי דין\סטודנטים בשלב אקדמאי מתקדם שיכולים לספר קצת מעבר מבחינת תנאים, מקומות עבודה, פיתוח עצמי במקצוע וכו'?
ליאור פ | 08:28  10/12/08
לימודי משפטים: מסגרת הלימודים בגדול היא של שלושה-ארבעה ימים. ישנם קורסי חובה וקורסי בחירה וצריך להשלים מכסה מסוימת. סגנון הלמידה הוא קריאה ולימוד של מקורות חוק, פס"ד ומאמרים ודיון עליהם בכיתה. כמעט בכל מקצוע ישנם עבודות שצריך להגיש שמטרתן היא להכשיר אותך להיות עורכת דין טובה- ניתוח ויישום של פס"ד על מקרים שונים. המכללות הם מקום יחסית חם ונעים ללמוד בהם וחלקם הגדול מציע תוכניות נוספות כמו קליניקות שונות שבהם עובדים מול עורכי דין על מקרים אמיתיים, עבודה בתור עוזר שופט, תחרויות בינ"ל שונות וכד'. ההשקעה בסטודנט היא רבה. עבודה- לאחר 3.5 שנים את תידרשי לעבור שנת התמחות שבה המשכורת היא בינונית (בדר"כ מדובר במשכורת של 4,000-5,500 ₪. תלוי איפה את מוצאת התמחות. ניתן להרוויח בגדולים גם יותר). שעות העבודה הן רבות. מדי יום בין 8-9 בבוקר עד 7-9 בלילה. לאחר השנה, במידה ותעברי את מבחני הלשכה תוכלי להתחיל לעבוד בתור עורכת דין. פיתוח עצמי- דומני שבתחום שהוא יחסית מתחדש כל העת ונפתחים בו כל העת תחומים חדשים, אזי אפשר למצוא בו הרבה עניין ולהעשיר את עצמך. משפטים בכלל הוא תואר שמאפשר למצוא עבודה בתחומים נוספים, שכן הוא תואר שמוערך בשוק, למרות ריבוי עורכי הדין בישראל. כמובן שייתכן שתסיימי את התואר ולא תעסקי בעריכת דין שזה לגיטימי. הרבה משפטנים עוברים ללימודי המשך לתוארים שונים. מאחר ואת מתלבטת, אני מציע לך לפנות לבירורים וייעוץ מקצועי מסודר. תוכלי למשל לפנות למרכז הייעוץ של המכללה למנהל, ביה"ס למשפטים: לשאלות או בירורים בנוגע לקבלה, מסלולי לימוד, מלגות: במרכז הייעוץ של המכללה למנהל בטלפון 9634103 -03 כל המידע הנדרש, כולל תנאי רישום, של המכללה למנהל: http://yedion.colman.ac.il/~colman/1rish
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור