פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
בהמשך לשאלה על לימודי הערב או הבוקר יש לי שאלה דומה ואשמח אם תוכל לנתב אותי. רציתי לדעת, האם זה אפשרי להחזיק משרה מלאה וללמוד באוניברסיטה? חבר טוב שלי למד באונ' בר אילן ואמר לי שבשנה השלישית שלו , הוא פשוט לא הגיע אלה קיבל את החומר מחברים שהיו, קנה חומר והעדיף ללמוד בבית. נכון שהחיים לא קלים בשנה א' או ב' - וצריך להיות ולהשקיע. ואני בהחלט מוכן לעשות זאת , מכללות מובילות בדעת הקהל עולות הון.... השאלה היא האם אצטרך למצוא את עצמי במכללה של לימודי ערב. כשהרוב אומר שעדיף אונ' . מעדיף לבחור במקום שיציב לי בעתיד פחות קונפליקטים עם עצמי. איך כולם אומרים שהסטודנטים משלמים עבור הלימודים? ממלצרות? אין לי אפשרות כזו. יש לי משרה מסודרת. ואולי יוכלו להתגמש איתי למען הלימודים. האם לומדים כל יום באונ'? מצטער על השאלות שנשמעות מטופשות - לא יודע מאיפה להתחיל. למישהו יש ניסיון באונ' כאן?
שלום רב. שאלות מצוינות. עקרונית, אם התקבלת לאוניברסיטה, אין סיבה שתלך למכללה. במיוחד כשאינך יכול לעמוד פיננסית בשכר של מכללה. אני מכיר לא מעט שלומדים באוניברסיטה ומשלבים עבודה, כמעט במשרה מלאה. השאלה היא איזה קורסים אתה בוחר במהלך השנים. בשנתיים הראשונות, יש פחות גמישות ובזה אתה צודק לגמרי, כיוון שאז נלמדים הקורסים החשובים והמרכזיים בתואר. בדר"כ כשמדובר במכללה, אני בספק אם עבודה סטודנטיאלית יכולה לכסות לימודי משפטים. קשה להרוויח סכומים של 25,000 ומעלה שכר לימוד לשנה + 3,000 ₪ בחודש דמי מחייה. נדרש הון ראשוני שיסייע לשלם למכללות. לימודי ערב הם אפשריים, אבל המכללות המובילות לא מציעות מסלול על טהרת מסלול הערב בלבד. למשל במכללה למנהל, ישנו יום מלא + ערב + יום שישי. אבל אין מה להשוות בין המכללה למנהל ובין קריית אונו או נתניה. המכללה למנהל (וגם הבינתחומי) הן המובילות כיום ובוגרים שלהם מתקבלים לעבודות נחשקות ביתר קלות. באוניברסיטה, בדר"כ לומדים לפחות 3 ימים (לא בהכרח מלאים) וייתכן שבמידה ותבחר קורסים מסוימים שמתקיימים ביום בו אתה לא לומד את לימודי החובה שלך, תיאלץ "לפתוח" עוד יום. אני מציע שתיכנס לידיעונים של האוני' ותבחן בעצמך את ימי הלמידה. בהצלחה רבה.
סטודנט שלומד לימודי בוקר + ערב במכללה יכול בקלות לעבוד ב80% משרה בעבודה נורמלית ולא במלצרות, וזה היתרון שבמכללה לעומת אוניברסיטה.. בכל אופן, יש לי חבר שלומד במכללה למנהל שנה ב' ובינתיים הוא רק מתלונן על המרצים שלו, אז אני לא הייתי ממליצה בפה מלא.
ליאור פ | 13:33  03/11/08
שלום רב. למיטב הבנתי המרצים במכללה למנהל זוכים לניקוד די גבוה לשביעות רצון מהמרצים (לפחות לפי הסקר האחרון). אני למדתי במכללה ואני יודע לבטח שהמרצים הם מהשורה הראשונה בארץ ומומחים בתחומם.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור